Gå til innhold

finnes det engler?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Og dersom vi bare kunne fortelle om hva vi tror på uten å fly i strupen på hverandre så hadde vi faktisk svart på trådstarters spørsmål.

Beklager avsporingen.

Jeg er litt usikker på hva jeg tror i forhold til en gud. Men det virker på meg logisk at det er en form for styrende energi/åndevesen. Universet vårt er ganske fantastisk og jeg kan forstå at noen synes det er for utrolig at det skal være kommet til ved tilfeldigheter. Det er tross alt en fantastisk orden.

Forøvrig svarte jeg på spørsmålet kl.15.17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er også en motsigelse. Synnes jeg.

Gud er en ånd. Du tror på Ånder men ikke Gud.

vis ikke dette er en motsigelse ja da vet ikke jeg hva som er det

Så om jeg tror på ånder, så må jeg tro på ALLE ånder???? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så om jeg tror på ånder, så må jeg tro på ALLE ånder???? :overrasket:

du kan ikke avise noe og så tro på det.

Det vil vere som og si tror at regn er vann men jeg tror ikke havet er vann.

eller at du tror at bølgen er en del av havet. Men havet er ikke en del av bølgen

men du har jo rett i og tro det. Jeg synnes bare det er motsigende. Men respekter selvfølgelig at du tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet heller ikke om jeg tror på Gud og den hellig ånd, men jeg tror på fenomener av åndelig aktivitet som gjenferd, hjelpere etc. Synes ikke hun motsier seg her i det hele tatt.

Når det gjelder trosspørsmål finnes det ingen fasit. Det at folk tror det finnes fasit, og at deres tro er fasiten, er det som fører til krig og elendighet her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Negrita

Jeg har levd meste delen av mitt liv uten noen formening om hjelpere eller engler. Så skjedde noe dramatisk i livet mitt som gjorde at dette nærværet ble merkbart.

Senere har jeg gjennom medium nesten ufrivillig sett mine hjelpere,guider,engler. Det var en bra gjeng,så jeg tror det var en blanding av alle. Mulig jeg høres klin sprø ut,men ved denne konkrete anledningen der energien fra en stor forsamling hjalp meg litt gratis,innså jeg at min mor var i nærheten,et dyr jeg holdt veldig av,muligens min bestemor,og en lang rekke av mer diffuse menneskeskikkelser av forskjellige høyder .I tillegg har jeg ofte nærværet av en høg,tynn kvinne med langt hvitt hår. Hun er vis og vakker,og dukker ofte opp i symbolske drømmer i tillegg.Disse drømmene viser seg ofte å vere forvarsel om ting som skjer meg på et senere tidspunkt.

I starten var det skremmende og vanskelig å forstå,men etter kontakt med likesinnede,forstår jeg at jeg ikke er gal eller noe..

Jeg har en ansvarsfull jobb i helsevesenet,og har aldri hatt psykiske problem.

Så får dere tro hva dere vil. :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vet heller ikke om jeg tror på Gud og den hellig ånd, men jeg tror på fenomener av åndelig aktivitet som gjenferd, hjelpere etc. Synes ikke hun motsier seg her i det hele tatt.

Når det gjelder trosspørsmål finnes det ingen fasit. Det at folk tror det finnes fasit, og at deres tro er fasiten, er det som fører til krig og elendighet her i verden.

Ok vis dere ikke tror på Gud men en Åndelig verden.

Hvor kommer da den åndelige verden fra ?.

Siden evelusjonens teorier har ingen funksjon her.

Om det ikke er Gud hva er det da en slaks kosmisk kraft ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Ok vis dere ikke tror på Gud men en Åndelig verden.

Hvor kommer da den åndelige verden fra ?.

Siden evelusjonens teorier har ingen funksjon her.

Om det ikke er Gud hva er det da en slaks kosmisk kraft ?

Ja hvorfor ikke egentlig? Jeg innrømmer at jeg er forvirret. Men det skyldes jo delvis at det er et ukjent antall predikanter der ute fra forskjellige rettninger og trossamfunn som alle hevder og sitte med fasiten og direktelinje til gud. Er det rart folk blir forvirret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke avise noe og så tro på det.

Det vil vere som og si tror at regn er vann men jeg tror ikke havet er vann.

eller at du tror at bølgen er en del av havet. Men havet er ikke en del av bølgen

men du har jo rett i og tro det. Jeg synnes bare det er motsigende. Men respekter selvfølgelig at du tror det.

Jeg liker også musikk, men ikke ALL musikk...

Jeg liker også mat, men ikke ALL MAT....

Jeg tror på ånder, men tro at jesus var datidens coperfield.

Og at han fortalte skrøner til alle som gadd å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
du kan ikke avise noe og så tro på det.

Det vil vere som og si tror at regn er vann men jeg tror ikke havet er vann.

eller at du tror at bølgen er en del av havet. Men havet er ikke en del av bølgen

men du har jo rett i og tro det. Jeg synnes bare det er motsigende. Men respekter selvfølgelig at du tror det.

Ok, la meg kaste ballen litt tilbake da.

Om du tror på Gud, må du da tro på alle guder da?

Om du tror på gud, og tror på alle guder, tror du da både på bibelen og alle andre religiøse skrifter??

Så, jeg tror ikke på Gud men jeg tror på at vi blir igjen på jorden i form av energier for å hjelpe våre nære og kjære etter vår egen død..

Disse energiene kommer fra oss selv, og det syns jeg ikke er mystisk i det hele tatt... Så der fikk vi svar på hvor åndene kommer fra og..

Og Gud er en oppdiktet ånd, for hvem sin energi består han av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ok, la meg kaste ballen litt tilbake da.

Om du tror på Gud, må du da tro på alle guder da?

Om du tror på gud, og tror på alle guder, tror du da både på bibelen og alle andre religiøse skrifter??

Så, jeg tror ikke på Gud men jeg tror på at vi blir igjen på jorden i form av energier for å hjelpe våre nære og kjære etter vår egen død..

Disse energiene kommer fra oss selv, og det syns jeg ikke er mystisk i det hele tatt... Så der fikk vi svar på hvor åndene kommer fra og..

Og Gud er en oppdiktet ånd, for hvem sin energi består han av da?

Det finnes bare en Gud. Og Alle de andre Guder er bare andre syn og meninger om Denne ene Guden.

Gud har åpenbart seg i alle Guder.

Det finnes en Gud og Den ene Guden er i alle religioner.

Det finnes ikke flere Guder men mange inkaransjoner av den ene Guden.

Og for og vere ærlig kastet du ikke ballen tilbake. Da la den på et sølvfat. Som jeg kan legge fra meg uten noen form for tanke.

for når jeg sier at det er en Gud og det er i alle religioner. Det er bare forskjellige meninger om hvordan Gud er.

Så det har ingenting og si om man tror på Brhama.Allha eller Gud det er den samme ene og ene i alle religioner.

Så om man tror på Braham så tror man på Allha tror man på allha tror man på gud. eller Jave eller Jeohova.

For og sitere en hinduistisk skrift

Narayana alle Guders opprinelse lot sin egen skikkelse vise seg i alle de ulike Guder.

Så det er en Gud i alle religioner. Så om du tror på en av dem så tror du på alle og tror du på alle så tror du på Gud.

Det er en Gud. Og det er mange inkarinasjoner av denne Guden.

var dette svaret bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg liker også musikk, men ikke ALL musikk...

Jeg liker også mat, men ikke ALL MAT....

Jeg tror på ånder, men tro at jesus var datidens coperfield.

Og at han fortalte skrøner til alle som gadd å høre på.

Coperfield er med to P-er

Mat og MUSIKK er ikke det samme som Gud. eller en ÅND.

Poenget at man kan ikke avise en Ånd og tro på andre Ånder. Dette er en motsigelse enten du vil innrømme det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coperfield er med to P-er

Mat og MUSIKK er ikke det samme som Gud. eller en ÅND.

Poenget at man kan ikke avise en Ånd og tro på andre Ånder. Dette er en motsigelse enten du vil innrømme det eller ikke.

Så du tror på thor med hammern og frøya også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg tror de har levd. Jeg tror de var vanlige mennsker.

Men de er jo guder de, så da må du jo tro på at de er det og...

Hvis ikke motsier du deg selv....

Syns ikke jeg serverer på sølvfat jeg.

Det er dette som er feilen med de som er religiøse. De er sneversynte fordi de vil ikke vurdere at noe annet en akkurat de mener kan stemme. Men bare tro på det som skjer i eget hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men de er jo guder de, så da må du jo tro på at de er det og...

Hvis ikke motsier du deg selv....

Syns ikke jeg serverer på sølvfat jeg.

Det er dette som er feilen med de som er religiøse. De er sneversynte fordi de vil ikke vurdere at noe annet en akkurat de mener kan stemme. Men bare tro på det som skjer i eget hode...

Odin og tro og frøya og resten. Ble sakt og vere vanelige mennesker som er Guder, Gud var i de ja ingen tvil. Akkurat som Gud er i oss alle,

Vi kan alle bli Guder for vi er en del av Gud.

Hadde du kjent meg personlig ville du aldri kalt meg snevsynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er dette som er feilen med de som er religiøse. De er sneversynte fordi de vil ikke vurdere at noe annet en akkurat de mener kan stemme. Men bare tro på det som skjer i eget hode...

Gjelder ikke dette for alle mennesker? At vi får noen vrange ideer om hva som er rett og galt og klorer oss til dem for harde livet? Religiøs eller ikke. Politikk er jo et annet område der det er ganske tydelig at folk ikke er åpne for diskusjon når de først har satt seg på en tanke.

Og med diskusjon i denne sammenhengen mener jeg at folk krangler for å forsvare sine standpunkter i stedet for å med et åpent sinn vurdere, studere og lytte til andres synspunkter. Ikke minst respektere at vi har forskjellige meninger og forskjellig tro. Folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Odin og tro og frøya og resten. Ble sakt og vere vanelige mennesker som er Guder, Gud var i de ja ingen tvil. Akkurat som Gud er i oss alle,

Vi kan alle bli Guder  for vi er en del av Gud.

Hadde du kjent meg personlig ville du aldri kalt meg snevsynt

Hadde du kjent meg personlig hadde du ikke sagt jeg er selvmotsigende heller da sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var deg jeg ble enig med om at vi skulle trekke oss litt tilbake jeg... ;)

Man kan jo ikke gi seg før alle mener det samme!!

Som seg selv selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...