Gå til innhold

Hva synes dere om dette?


Gjest *gjestine*

Anbefalte innlegg

Gjest *gjestine*
Helt siden finalerundene i Idol begynte har det vært fokusert på hvem og hvor mange i talentkonkurransen som er kristen.

"Sliter med kristenimage"

Det toppet seg sist søndag da Dagbladet i en reportasje slo fast at "Idol sliter med et kristenimage" og siterte folk i musikkbransjen på at deltagerne i årets Idol ser ut som en "litt sånn nydusja gjeng fra kristen folkehøyskole."

-Det har blitt en flinkiskonkurranse for kristen-ungdom som synger kjedelige ballader, sa den tidligere Idol-dommeren Thomas Strzelecki, mens P3s musikksjef Håkon Moslet sa han "mister litt tenning av at over halvparten av finalistene er personlig kristne".

Her er hele artikkelen:

http://www.adressa.no/kultur/tv/idol/article637852.ece

Fordommer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Det gjenspeiler vel det som blir skrevet i tråden om det å være kristen og status. Kristen er nesten et skjellsord. Fryktelig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *delfina*

Jeg er helt enig med Bellatrix.

Ordet kristen har fått et dårlig rykte. :sur:

Og det har da ikke noe å si for idol om man er kristen eller ikke. Det er tross alt en sangkonkuranse. Jeg syns det er positivt at de er åpne om troen sin, men hvis det får betydning for avstemmingen er det helt feil. :overrasket: *sukk*

Endret av *delfina*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
At kristne har fått et dårlig rykte er da ikke så rart.

Men skal deres kristne tro bety noe som helst i en talentkonkurranse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Skjønner ikke helt poenget jeg..

JEg er også kristen, jeg er døpt, konfirmert, jeg skal gifte meg i kirken, får jeg barn skal også de døpes, jeg har troen, thats it.

MEn jeg gjør ikke noe mer ut av det.

Jeg går ikke på betania eller noe sånn. Jeg har bare troen.

MEn da blir jeg kanskje ikke sett på som kristen??

HVa har det uansett med saken og gjøre.

Norge er faktisk et kristent land. Selv om veldig mange religioner prøver å ta over nå.

De er jo ungdommer som alle andre, trur jeg hadde hold kjeft om religionen min hadde jeg vært med på noe saånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen ble sikkert til pga. mangel på nyheter på adressa.no. Synd at medier "hauser" opp ting for oppmerksomhet. Hadde de bare holdt seg til sannheten, hadde verden forholdt seg annerledes tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Artikkelen har stått i flere aviser så jeg tror ikke det er adressas ide akkurat..

Jeg har ikke lest hele artikkelen, men jeg må si at jeg er et lite snev av enig i noe av det.

Jeg blir litt sånn at jeg syns en veldi sexy eller røff image blir litt falskt når personen på innsiden er en aktiv kristen med helt andre verdier enn det som gjenspeiles på scenen.

Nå er ikke jeg kristen selv, men om jeg hadde vært aktivt religiøs og medlem i et trossamfunn ville jeg nok reagert på samme måte om noen i min krets hadde vært med i Idol og hatt en image som ikke samsvarer med hvordan personen er i dagliglivet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Artikkelen har stått i flere aviser så jeg tror ikke det er adressas ide akkurat..

Jeg har ikke lest hele artikkelen, men jeg må si at jeg er et lite snev av enig i noe av det.

Jeg blir litt sånn at jeg syns en veldi sexy eller røff image blir litt falskt når personen på innsiden er en aktiv kristen med helt andre verdier enn det som gjenspeiles på scenen.

Nå er ikke jeg kristen selv, men om jeg hadde vært aktivt religiøs og medlem i et trossamfunn ville jeg nok reagert på samme måte om noen i min krets hadde vært med i Idol og hatt en image som ikke samsvarer med hvordan personen er i dagliglivet..

Hvilken image skal en kristen ha da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...