Gå til innhold

Litchis prøverdagbok


Litchi

Anbefalte innlegg

Det synes jeg var en god unnskyldning, Litchi :) Tror jeg skal bruke noen av EL-testene mine denne måneden selv. Nå har jeg hatt to stabile sykluser så da kan jeg jo like gjerne få en oversikt. Selv om jeg fortsatt godt kan tenke meg å ikke bli gravid før om et par måneder. Jeg er en dårlig prøver :fnise:

Godt å høre at det gikk bra med mannen forresten! Trodde jeg hadde skrevet her inne etter at han skada seg, men har nok bare vært innom og lest. Må være utrolig ekkelt. Mannen min falt ned trappa (les: stupte kråke ned trappa) hos søstern en gang vi var der alene. Den som ble livredd og begynte å grine var meg. Fy så ekkelt det var :(

Det er da det plutselig klaffer, vet du, når du egentlig ikke vil at det skal det :fnise: Greit å få oversikt uansett, da :)

Uff, sånt er så utrolig ekkelt! Er veldig glad jeg slapp å se at han falt, da hadde jeg sikkert fått hjerteinfarkt. Fysioterapeuten min kunne nemlig fortelle at de voldsomme smertene jeg har hatt i ryggen siden noen dager etter uhellet skyldes sjokk, så jeg ble tydeligvis mer skremt enn jeg trodde. Håper alt gikk bra med mannen din og at han ikke har noen plager etter fallet. Menn har visst en tendens til å få varige plager av knall og fall, fordi de ikke tar hensyn til smerter etterpå. Typisk mannfolk :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger igjen et lite spor jeg også.

Hørtes dramatisk ut med mannen og så bra at det gikk bra, er utrolig ekkelt når sånn skjer, og skynde seg kan av og til få litt for voldsomme konsekvenser.

Og kan jeg spørre om link til fertilitetsmonitoren, hadde egentlig tenkt å la de gå naturens gang her også, men er jo litt nysgjerrig...

Det som er litt morsomt, er at mannen min skal egentlig aldri skynde seg. Stress er ikke bra, sier han, så da tar han seg heller goood tid og kommer for sent.. Hehe :) I dette tilfellet var det vel ikke sånn at han skulle skynde seg, jeg tror det heller var latskap som gjorde at han ikke gadd å sikre seg for den siste turen opp. Gjør det jo ikke noe bedre, akkurat...

Jeg har bestilt clearblue fertilitetsmonitor. Kommer opp masse linker til info hvis du googler navnet. På ebay kan du bare søke på clearblue fertility monitor, så finner du flere til salgs. Kan også kjøpe testpinner billigere der :)

Her er link til selgeren jeg kjøpte av - var den billigste ubrukte jeg fant og det er bare en igjen: http://www.ebay.com/itm/251290866543?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte CB fertilitetsmonitor sist gang, og det klaffet på første forsøk når vi brukte den. Jeg hadde aldri tatt EL tester før det, å fant ut at jeg hadde EL nesten en uke før kalenderen. Anbefales iallefall veldig fra denne kanten :danse:

Hvordan ligger du ann i syklusen nå da? Lenge til du kan teste for EL eller spire???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte CB fertilitetsmonitor sist gang, og det klaffet på første forsøk når vi brukte den. Jeg hadde aldri tatt EL tester før det, å fant ut at jeg hadde EL nesten en uke før kalenderen. Anbefales iallefall veldig fra denne kanten :danse:

Hvordan ligger du ann i syklusen nå da? Lenge til du kan teste for EL eller spire???

En uke før er en stund, så da var det jo veldig bra at du brukte fertilitetsmonitoren. Gleder meg til jeg kan begynne å bruke den :) Har foreløpig ikke testet for EL, så det blir veldig nytt for meg.

Aner ikke hvor lang syklus jeg har nå, siden jeg bare har hatt TR 1 gang siden jeg sluttet på cerazette. Sist tok det 33 dager fra siste pille til TR kom, så får jeg se hvor mange dager det varer denne gangen.

På mandag var det 14 dager siden denne syklusen starter, så regner jo med at EL enten har vært eller er nå. Har ihvertfall forsøkt hver dag i en uke nå, så om ikke TR har dukket opp om to uker blir det testing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :danse: Jeg krysser fingrene for deg! Hadde vært morro om spira satt nesten med en gang :danse: Jeg brukte også cerazette som prevansjon, og hadde ingen problemer med å få igjen syklusen etter pilleslutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kryssede fingre, Blåbærmuffin :helen: Ja, det hadde vært stor stas! Mannen var så sikker på at han skulle få det til å klaffe før jeg i det hele tatt hadde fått første TR etter pilleslutt, så han er ekstra gira på å få det til så fort som mulig nå :fnise:

Hihi, nei du har jo helt klart ikke hatt noen problemer! Dere må jo være superfruktbare som får det til så fort med begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror jeg må begynne å vaske undertøyet til gubben for seg selv fremover :ler: Vi hadde bare en runde i senga denne måneden, og det var før utslag på el testen, så det er temmelig godt gjort ja :ler: Men de sier vel at det det er genrelt lettere på nummer to enn på nummer en. :plystre:

Her hadde vi ikke tro på at det skulle klaffe nå i det heletatt, men så feil kan man ta. Når jeg ble gravid med T og brukte monitoren så skjønte jeg det tili. Den gikk jo aldri ned til en strek igjen, å det skal den vist gjøre når EL er over :vetikke:

Jeg håper du kan selge monitoren ubrukt eller bare ha den til dere eventuelt skal prøve på nestemann. Er litt kjedelig å finne ut at man har brukt så mye penger uten at man trenger det, men er liksom ikke verdens undergang når det blir en liten en utav det :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det må sies å være godt gjort, ja! Regner med mannen din er veldig stolt av svømmerne sine :fnise:

Det håper jeg også! Selv om jeg sa til mannen i går at jeg gleder meg til å teste den, så litt kjipt hvis jeg ikke får muligheten, men det tror jeg egentlig ikke jeg kommer til å bry meg så mye om hvis det er sånn at det allerede har klaffet. Da får den heller spares til neste prøverunde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom både fertilitetsmonitoren og testpinnene jeg bestilte på ebay, enda jeg hadde bestilt fra to forskjellige selgere. Nå gleder jeg meg bare til TR kommer, så jeg får begynt å bruke den! :D Med mindre det har klaffet denne måneden, da.. Da gleder jeg meg jo til positiv test istedet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å høre hvordan dette ender. Kanskje holder det å bestille monitoren, da må man jo si den er temmelig effektiv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne syklusen er sånn ca den samme som forrige, så burde jeg være ferdig med EL nå og kan vente TR eller positiv test om 1,5 - 2 uker. Er ihvertfall ikke oppblåst lenger og har ikke kjent noen flere magesmerter (hadde med et par dagers mellomrom rar smerte i magen. Litt forskjellig begge gangene, men de satt begge langt nede der hvor jeg innbiller meg at eggstokkene er).

Forrige syklus hadde jeg utrolig ømme (og større) bryster i to uker før TR, men det har jeg ikke kjent noe til enda. Hadde derimot litt mensenmurringer på lørdagskvelden, men det vet jeg ikke hva skal bety... Da er det vel bare å vente for å se hva som skjer fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ømme brystvorter etter EL første syklusen, men hadde ikke den andre. Nå har jeg imidlertid fått det igjen, men er ikke kvalm som første gangen. Har tydeligvis hatt EL nesten to uker før jeg trodde også. Er ganske forvirrende hele dette prøvergreiene :fnise:

Blir spennende å se om to uker da :) Tenk så deilig det hadde vært om man ikke trengte å vente så lenge, det er jo ganske nervepirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Følger med her, jeg! :)

Jeg er også prøver, og ny i gamet. Spennende å følge med på hva andre prøvere holder på med ;)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Vi skulle hatt en "ny prøver"-klubb. Legger igjen et spor. :) Spennende å høre om den fertilitetsmonitoren, men tror jeg prøver litt temping og noen EL-strimler selv først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ømme brystvorter etter EL første syklusen, men hadde ikke den andre. Nå har jeg imidlertid fått det igjen, men er ikke kvalm som første gangen. Har tydeligvis hatt EL nesten to uker før jeg trodde også. Er ganske forvirrende hele dette prøvergreiene :fnise:

Blir spennende å se om to uker da :) Tenk så deilig det hadde vært om man ikke trengte å vente så lenge, det er jo ganske nervepirrende.

Ikke så greit å bli klok på kroppen sin når man holder på med prøving, nei! Blir jo liksom ikke sånn at man kjenner ekstra etter symptomer, heller :rolleyes::ler:

Ja, det blir veldig spennende! De siste dagene nå har jeg plutselig hatt svake menssmerter og noen rare "stikke"- og "lynesmerter" nederst i magen, i tillegg til å være oppblåst. Begynner nesten å lure på om jeg har nok en EL :omg: :fnise: Er nok sikkert bare kroppen som lurer meg - ikke godt å bli klok på den om dagen :vetikke: Veldig spent på å se hva som skjer den neste uka, ihvertfall :)

Heihei! Følger med her, jeg! :)

Jeg er også prøver, og ny i gamet. Spennende å følge med på hva andre prøvere holder på med ;)

Lykke til! :)

Hei på deg :hallo:

Så koselig med flere som følger med!

Takk, og i like måte! :)

Vi skulle hatt en "ny prøver"-klubb. Legger igjen et spor. :) Spennende å høre om den fertilitetsmonitoren, men tror jeg prøver litt temping og noen EL-strimler selv først!

Hei hei :)

Jeg skal oppdatere her når jeg har fått begynt å bruke monitoren. Må jo vente på TR før den kan tas i bruk. Passer ikke utålmodige meg så bra - vil jo begynne å bruke den med en gang! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg ganske overbevist om at EL kom veldig forsinket denne syklusen. Da jeg skulle ta av meg BHen før jeg la meg natt til søndag, kjente jeg at det ene brystet var litt ømt. I tillegg var jeg litt kvalm. I går var det enda mer ømt + det andre også litt ømt. I dag er det i tillegg blitt litt mer hardt og større, i tillegg til at jeg er enda mer kvalm, så det minner jo veldig om de siste to ukene før TR forrige syklus. Tyder på at denne syklusen blir laaang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst! Jeg fikk for første gang i mitt liv ømme pupper når jeg var gravid med T. Det kom før jeg testet posetivt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst! Jeg fikk for første gang i mitt liv ømme pupper når jeg var gravid med T. Det kom før jeg testet posetivt ;)

Hadde det ikke vært for at jeg fikk det 2 uker før TR i forrige syklus, så hadde jeg nok hatt forhåpninger om at det har klaffet. Tror nok det bare er en ekstra lang syklus med forsinket EL denne gangen, siden det minner veldig om slik det var sist. Om det er som jeg tror er TR på plass om 1 uke, men kan vel hende jeg sniker meg til en liten test i helgen likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært ganske lite spennende i det siste. Går egentlig bare rundt og venter på TR, så jeg kan begynne å bruke fertilitetsmonitoren. Gleder meg sånn til å teste den :laugh:

Det eneste som har vært litt annerledes er at jeg plutselig var så lettrørt her om dagen. Hadde nettopp begynt på en ny bok og ca. 10 sider uti boka døde den ene personen etter en bilulykke og jeg begynte å grine. Altså, det er vel ikke helt normalt? Begynte å le av meg selv (mens jeg grein) og måtte forklare mannen hva jeg egentlig dreiv med, men det endte bare med at jeg grein mer da jeg måtte fortelle om dødsfallet til denne personen i boka... :flau:

Har selvfølgelig et liiite håp om at grininga skyldes en liten spire i magen, men tok en test for noen dager siden som var negativ, så tør ikke å håpe for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...