Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Jeg må også kjøpe nye BH-er snart, mine velter jo ut :fnise:. Fikk anbefalt noen sømløse fra Lindex på et annet forum, så jeg vurderer å prøve de. Bruker 70E til vanlig.

Jeg har hatt en to timer lang lur idag, så føler meg veldig opplagt nå. Nå er det snart mat (igjen). Er det noen andre her som er sulten hele tiden? Jeg føler jeg aldri blir mett. Drikker også kjempemye vann, får liksom aldri nok :bond:

Jeg drikker også kjempemye! Vann i tankene hele tiden 😂. Jeg er så oppblåst at jeg kunne vært 3-4 mnd på vei også! Vanskelig å trekke inn magen på jobb osv 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hakke peiling på gravid og ammebh enda :P

Spiser ikke nødvendigvis så mye, men ekstremt tørst og avhengig av farris :P har kjøpt kullsyremaskin da så håper jeg sparer penger på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg spiser og drikker helt vanlig. Menhar hatt dager med ulvehunger.

Vi har og kullsyremaskin :) Det er deilig med boblete vann når jeg er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg er 38 år gammal, gift, og har to jenter frå før, på 2 og 6 år. Testa veldig overraskande positivt i går! Me hadde planlagt prøverørsforsøk etter sommaren, fordi eg har strevd veldig med å bli gravid tidligare. Men så gjekk det visst plutselig heilt av seg sjølv denne gangen! :)

Eg har hatt minimalt med symptom. Så lite at eg tenkte at eg umulig kunne vera gravid, sjølv om mensen aldri dukka opp. Så feil kunne eg ta! ;) Det einaste eg har kjent så langt, er ørsmå stikkingar nede i magen innimellom. Og så har eg så vidt kjent svake mensmurringar nokre få gangar. Har også hatt litt laus mage i det siste, viss det kan vera eit graviditetstegn. Når eg leser her inne no, ser eg at det er nokon som kommenterer at dei har oppblåst mage. Eg har ikkje tenkt på at det kunne vera noko graviditetstegn, men magen min er plutselig så oppblåst at eg ser skikkelig gravid ut allerede! Eg la merke til det allerede i påsken, og tenkte at det måtte vera fordi eg hadde ete for masse påskesnop...ha ha. Skjønnar jo no, at det sikkert er på grunn av graviditeten, at magen har vore så oppblåst i det siste. ;)

Eg veit ikkje akkurat når eg hadde eggløysing denne syklusen, men første dag i siste mens var iallfall 11. mars. Så eg reknar med at eg har termin ein gang i midten av desember, akkurat slik eg hadde då eg venta minstejenta mi. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par BHer fra mine litt større dager liggende på lur :P Men foreløpig går det greit med de gamle.

Jeg har lite symptomer enda, bortsett fra ømme bryst og brystvorter, og manglende mens da selvfølgelig, er ikke sikker på om jeg skal være glad eller hva. Er jo fint å ikke være kvalm og sliten (enda), men føler meg jo ikke gravid i det hele tatt!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynte jeg å blø ferskt blod i dag 😢😢 Ingen smerter relatert til dette, men tydlig blødning. Så nå tror jeg alt håp er ute... Eneste håpet jeg har, er at jeg stappet inn en fing (vaginal pille) en stund før jeg begynte å blø. 😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da begynte jeg å blø ferskt blod i dag 😢😢 Ingen smerter relatert til dette, men tydlig blødning. Så nå tror jeg alt håp er ute... Eneste håpet jeg har, er at jeg stappet inn en fing (vaginal pille) en stund før jeg begynte å blø. 😢😢

Så leit tittentei :( *go'klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittentei88, det kan jo hende at slimhinnene bare er skjøre! Det er tydeligvis ganske vanlig å ha litt blødning når man er gravid. Krysser fingre og tær for at det er pillen sin feil! Og om det er fordi du har litt "trøbbel" nedentil, tror jeg også det er ganske vanlig å få litt blødninger.

Da jeg mista, fikk jeg STERKE smerter da jeg begynte å blø. Men ring legen i morgen, så du slipper å være redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig UL i dag.

I følge menskalenderen er jeg 7+2, men i følge UL er jeg bare 6+1. Den var bare 0.44 cm.

Har noen opplevd dette før? Gikk det bra?

Jeg ble så letta da vi fikk se det bankende hjertet, men da gyn. sa at det var for lite til å være 7 uker, kjente jeg at jeg ble bekymret. Nå må jeg vente i to uker til før vi skal på UL igjen. Kjenner at jeg blir litt sprø om jeg tenker på det :( Får bare prøve å slappe av...

Mannen min sa også da vi kom i bilen: "Jeg klarer ikke føle noe" og jeg er helt enig. Det føles det samme som jeg har følt hele tiden: jeg forventer bare å få høre at det ikke er levedyktig. Enda vi fikk se det lille hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynte jeg å blø ferskt blod i dag Ingen smerter relatert til dette, men tydlig blødning. Så nå tror jeg alt håp er ute... Eneste håpet jeg har, er at jeg stappet inn en fing (vaginal pille) en stund før jeg begynte å blø.

Så trist :( . Men utifra hva jeg har hørt er det relativt vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet. Er det store mengder eller bare litt? Krysser fingrene for at det bare er skjøre slimhinner! Klem :hug:

Vi var på tidlig UL i dag.

I følge menskalenderen er jeg 7+2, men i følge UL er jeg bare 6+1. Den var bare 0.44 cm.

Har noen opplevd dette før? Gikk det bra?

Jeg ble så letta da vi fikk se det bankende hjertet, men da gyn. sa at det var for lite til å være 7 uker, kjente jeg at jeg ble bekymret. Nå må jeg vente i to uker til før vi skal på UL igjen. Kjenner at jeg blir litt sprø om jeg tenker på det :( Får bare prøve å slappe av...

Mannen min sa også da vi kom i bilen: "Jeg klarer ikke føle noe" og jeg er helt enig. Det føles det samme som jeg har følt hele tiden: jeg forventer bare å få høre at det ikke er levedyktig. Enda vi fikk se det lille hjertet.

Var du på privat UL? Det kan jo bare vær at du hadde eggløsning litt senere enn du trodde. Jeg bekymrer meg også mye om dagen, men du kan ihvertfall betrygge deg med at du så et bankende hjerte. Da er vel statistikken på din side? :blomst:

Idag hadde vi besøk av svigers og de hadde handlet inn klær til lille. En liten vinterdress, en body, og et par ullsokker. Jeg fikk nesten en panikkfølelse da jeg så de siden jeg føler meg ikke som gravid i det hele tatt. Vi hadde tenkt å vente med privat UL til uke 12, men nå tror jeg nesten jeg vil sjekke om det faktisk er noe der inne.. Så langt vet bare svigers og mammaen min om babyen, men vi har planer om å fortelle resten av familien i neste uke. Det er bare så vidt mamma og svigermor klarer å holde på hemmeligheten, så vi kan ikke be dem om å vente lenger tror jeg :fnise:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittentei88, det kan jo hende at slimhinnene bare er skjøre! Det er tydeligvis ganske vanlig å ha litt blødning når man er gravid. Krysser fingre og tær for at det er pillen sin feil! Og om det er fordi du har litt "trøbbel" nedentil, tror jeg også det er ganske vanlig å få litt blødninger.

Da jeg mista, fikk jeg STERKE smerter da jeg begynte å blø. Men ring legen i morgen, så du slipper å være redd.

Jeg håper alt er bra. Jeg skal til gynokolog i morgen tidlig. Får vite mer da. Ber om at slimhinnene mine er veldig skjøre 😏. Takk for oppmuntrende ord iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sapphira, jeg får ikke til å svare deg, lager derfor nytt innlegg. Ikke mye blod. To dråper i trusen og 5 dråper i do. Ingen koagler eller klumper. Kun friskt blod. Ingen smerter heller. Nå er det kun litt brunt. Håpe håpe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du skal til gyn. i morgen :)

Og takk, Sapphira! Ja, kanskje jeg bare hadde eggløsning senere enn "normalt". Men er ganske sikker på når jeg hadde eggløsning... Vi får bare vente.

Og forresten, var ikke privat. Fikk tidlig UL siden jeg har mista før.

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du skal til gyn tittentei :) satser på at alt er bra!

Så koselig å se bankende hjerte da fridr :) får håpe det er sen eggløsning eller noe som er årsaken!

Krysser fingrene for dere!

Sapphira da hadde jeg og fått panikk! Er livredd for å miste så håper ingen kjøper noe enda! Jeg vil og ha tidlig ul, men i uke 12 da. Samboer så ikke helt vitsen så tror ikke jeg får han med på mer enn den ene ekstra.

Mamma hadde funnet sengehimmelen lillebroren min hadde som min mormor har lagd. Det går greit siden det er arv og hun fant den mens hun leita etter noe annet :)

Jeg hadde noen venninner som fant det ut i går. Jeg kan ikke lyve så måtte bare innrømme det. Får hel panikk av det da. Foreldrene våre vet det, min lillebror og 5 venner så langt! Vi snakker altså 12 personer! Det er ganske mange fler enn jeg er komfortabel med i uke 5 :( også har jeg tydligvis begynt med noe nytt! Våkne 3 på natta av kvalmen. Yey :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til idag tittentei!

God morgen, jenter! Hva er planene deres idag? Jeg sitter og spiser havregryn før jeg skal ut og gjøre noen ærend. Idag er jeg 8 uker og har fått en goood følelse :rolleyes: Måtte de neste fire ukene gå raskt!

Sambo og jeg er invitert i bursdag i helgen til en nær venn av han. Vi er en veldig sammensveiset vennegjeng, og det er ikke tvil om at de kommer til å være mistenksomme når jeg ikke drikker. Lurer litt på om jeg bare skal si det rett ut? :vetikke: Ikke har jeg lappen, så jeg kan ikke bruke "sjåfør unnskyldningen" heller, men det er fortsatt litt skummelt å la folk vite så tidlig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke ønsker å fortelle det, så synes jeg du skal la være :)

Jeg har fortalt det til én venninne, for jeg trenger noe å prate med om det ikke går bra denne gangen heller.

Men det er jo opp til hver enkelt.

I dag er planen at jeg skal på et møte på nav. Har 100% fast stilling, men er 60% i permisjon pga sykdommen min, og får arbeidsavklaringspenger for de % jeg ikke er på jobb. Har mistet en god del inntekt pga det... Og siden sykdommen min er progredierende og vi ikke vet hvor fort ting går nedover, må vi stadig ha sånne oppfølgingsmøter på nav. Nå må jeg høre med saksbehandlern min hva vi skal gjøre fremover siden jeg er gravid... Er så redd for å sitte igjen med nesten ingenting inntekt.

Er også litt bekymret for at det kommer til å bli tøft for oss, siden mannen ikke har fast jobb. Han må dessuten søke full permisjon, siden jeg ikke kan være alene med barnet når det kommer. Han får vite i slutten av måneden om han får fortsette der. Det virker positivt, men man vet jo aldri.

Vi bor i Norge, og jaaa, jeg vet at vi overlever, men det er likevel ikke gøy at ting er så usikkert.

Oj, det ble mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fridr, håper du slapper litt mer av. Det ordner seg nok. Som sagt så bor vi i Norge 😊 Jeg har nå vært på UL og alt så fint ut. Kunne ikke se så mye, utenom at graviditeten satt der den skulle. Kunne også se et minifrø. Jeg begynte å blø hos gynekolog også. Fikk beskjed om at jeg hadde en lett blødende livmortapp. Skal på kontroll igjen om en mnd!

Ellers var HCG nivået mitt rundt 4000 på første prøve. Får endelig svar i morgen eller mandag om det øker eller synker. Nå skal jeg slappe litt av og slutte med google! 😊😊😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Tittentei!

Men det er skummelt å blø, ja... Får litt rosa på papiret i dag, men gyn. sa at det kunne skje, siden jeg hadde innvendig UL i går. Det var litt blod da hun tok ut det der instrumentet også.

Men liker det ikke!

Google kan være skummelt og, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Tittentei!

Men det er skummelt å blø, ja... Får litt rosa på papiret i dag, men gyn. sa at det kunne skje, siden jeg hadde innvendig UL i går. Det var litt blod da hun tok ut det der instrumentet også.

Men liker det ikke!

Google kan være skummelt og, ja.

Jeg blødde mye når hun tok ut instrumentet. Veldig mye også! Hun sa jeg kom til å blø fremover. Så lenge jeg ikke hadde smerter/kynnere i magen og fossblødde, så skulle jeg ta det med ro. Min gynokolog sa det var veldig vanlig å blø etter innvendig UL. Så jeg tror vi kan slappe litt av fridr 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det så bar ut på UL tittentei! Det var godt å høre!

Jeg har egentlig tatt det veldig med ro i dag. Hatt tentamen de tre siste dagene + generalforsamling som varte et halvt år i går så trengte en rolig dag i dag. Men rolig og rolig, sitter jo og tenker på ditten og datten og uroer meg for det meste :P

Ringte og bestilte time til UL i uke 13, men de forlangte henvisning fra legen. Tror jeg kanskje kan få det, men hvis ikke så får jeg avbestille.

Så ringte jeg og bestilte time til osteopat for samboer. Fikk time i dag kl 20.00 :O Helt utrolig at han gidder å jobbe så lenge. Men det er en fantastisk mann som er utrolig dyktig. Så nå håper jeg ryggen til samboer blir i orden så jeg kan få være den som blir skjemt bort litt :P Håper vi kan ta en kjapp tur innom foreldrene mine også, siden vi kjører forbi. Men samboer orker vel ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...