Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Trøst dere med, at jeg som venter nr to har akkurat de samme følelsene! Våkner midt på natta og tenker 'hva har jeg gjort?'😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud disse lystene er merkelige, eller hva? Her om natten måtte jeg sende mannen på kjøkkenet for å lage kålrabistappe! Jeg MÅTTE ha det. Kjente jeg fikk vann i munnen av å tenke på det og jeg fikk ikke ro i kroppen før jeg fikk det.. Så der satt jeg da, halv 4 om natten med en stor bolle med kålrabistappe i ene hånden, og en stor sleiv i den andre! 

 

:skratte:  :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive meg med her, siden jeg lenge har snoket her, som anonym :blomst:

 

Har skrevet et lenger innlegg på min nye dagbok, men kjapt herfra da :fnise:

 

Samboer med verdens beste, fant ut at jeg ventet en guttebaby da jeg var 18 uker påvei :sjokkert:  Og jah, har egentlig latt ting være litt hemmelig og latt ting synke inn(tatt litt tid kan man si). Men nå er jeg svært åpen om det meste og derfor velger jeg å hive meg på her! :plystre:

 

Gøy å lese andres historier og hvordan dere har det. Man kan si hva man vil tenker jeg, om hvordan være gravid og spesielt når vi har prøvd sååå lenge, men når man plutselig er gravid har man rett og slett ikke peiling.. Ikke jeg iallefall innser ejg :ler:  Har ofte så mange rare spørsmål og tanker at det er jo helt sjukt! :hakeslepp::ler:

 

Uansett, ønsker dere alle en riktig god søndag :plystre:  Her blir det innedag, ut er det rett og slett høst med sterk vind, plaskregn og slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud disse lystene er merkelige, eller hva? Her om natten måtte jeg sende mannen på kjøkkenet for å lage kålrabistappe! Jeg MÅTTE ha det. Kjente jeg fikk vann i munnen av å tenke på det og jeg fikk ikke ro i kroppen før jeg fikk det.. Så der satt jeg da, halv 4 om natten med en stor bolle med kålrabistappe i ene hånden, og en stor sleiv i den andre! 

 

:skratte:  :skratte:

Haha, utrolig morsomt! Selv har jeg ikke hatt noen slike episoder enda, kålrabistappe var da veldig spesifikt, hoho :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive meg med her, siden jeg lenge har snoket her, som anonym :blomst:

 

Har skrevet et lenger innlegg på min nye dagbok, men kjapt herfra da :fnise:

 

Samboer med verdens beste, fant ut at jeg ventet en guttebaby da jeg var 18 uker påvei :sjokkert:  Og jah, har egentlig latt ting være litt hemmelig og latt ting synke inn(tatt litt tid kan man si). Men nå er jeg svært åpen om det meste og derfor velger jeg å hive meg på her! :plystre:

 

Gøy å lese andres historier og hvordan dere har det. Man kan si hva man vil tenker jeg, om hvordan være gravid og spesielt når vi har prøvd sååå lenge, men når man plutselig er gravid har man rett og slett ikke peiling.. Ikke jeg iallefall innser ejg :ler:  Har ofte så mange rare spørsmål og tanker at det er jo helt sjukt! :hakeslepp::ler:

 

Uansett, ønsker dere alle en riktig god søndag :plystre:  Her blir det innedag, ut er det rett og slett høst med sterk vind, plaskregn og slikt!

Velkommen inn hit :D Det er jammen merkelig å være gravid, ja. Tok laaang tid før jeg i det hele tatt innså hva som foregår inni meg, det er så stort synes jeg :P

God søndag til deg også, jeg skal våge meg ut en tur nå og håper jeg ikke ser ut som en druknet katt når jeg kommer hjem igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit :D Det er jammen merkelig å være gravid, ja. Tok laaang tid før jeg i det hele tatt innså hva som foregår inni meg, det er så stort synes jeg :P

God søndag til deg også, jeg skal våge meg ut en tur nå og håper jeg ikke ser ut som en druknet katt når jeg kommer hjem igjen ;)

 

 

Mange takk :biggrin: Ja, rart ja! Jeg synes faktisk det som er mest merkelig er når junior beveger seg i magen  :ler:  Skulle tro han av og til endevender alt som er der inne. Ekte turner. Kjennes så rart ut  :fnise:  Enda bedre når man ligger på ryggen og man ser hele magen bevege seg frem og tilbake, opp og ned  :sjokkert:  :fnise:  Er jo rene underholdninga i seg selv det  :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia jenter :skya:

 

Idag har jeg vært hos lege for sjekk.. Skulle egentlig innom og fornye min sykemelding, men legen tok likesågjerne å tok alt av undersøkelser når han først var igang. :fnise:

Junior hadde det bra. Hadde hjertelyd på 157 slag/m og vokste som den skulle, symfysemål på 25 cm gitt. Kunne ikke annet enn å le da han skulle høre etter hjertelyd, hørte den perfekt i noen få sekunder før han bestemte seg for å sparke og snu seg :skratte:  Måtte lete litt etter hjertelyden da :fnise:  Rampegutt rett og slett!

Hadde fint BT(120/65) og grei Hb. Ustix derimot hadde spro av proteiner og blod :vetikke:  Sa jeg ikke skulle tenke på det og at det trolig kom av at jeg mest sannsynlig har tørket meg litt hart når jeg en gang har vært på toalettet eller liknende. Men måtte ta ny ustix imorra. Skal til den nye JM da så det er jo greit. Får håpe det bare er kroppen min som spiller meg et puss :icon_lol:

I samme slengen syntes legen det var på tide å gi meg årets influensavaksine siden jeg var gravid og jobbet i helsevesenet.... Kanke si jeg liker sprøyter asså :sjokkert:  Å gi alle andre sprøyter går heeeelt fint. JEg gjør meg ingenting av det, men når det kommer til egen kropp, eget blod og nåler så kan jeg ikke si meg helt enig der :fnise:  Men den ble nå satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har kommet til tredje trimester :strix:

Barnerommet er ferdig oppusset, trenger bare litt strøm, så kan vi begynne å møblere :hoppe:

Det er ei livlig frøken jeg har i magen, merker det godt nå :ler:

Har neste kontroll hos JM imorra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre turer til fødepol på meg i løpet av en uke nå. Våknet mandag for en uke siden av at jeg var kjempesvimmel. Fikk karret meg på jobb (kjørte ikke selv altså) men svimmelheten fortsatte. Jeg har nå kommet til den uka der jeg fikk svangerskapsforgiftning sist,(29.uke) så man tar ingen sjanser...heldigvis hadde jeg ingen spor av protein i urinen, så jeg fortsatte å jobbe 80% resten av uka. I dag var jeg på ny kontroll, har følt meg uvel i helgen og i dag hadde jeg litt forhøyet blodtrykk og ble fullt sykemeldt resten av denne uka for å se om mer hvile hjelper. Liker ikke dette, men trøster meg med at vesla i magen har det bra. Hun var veldig aktiv på ultralyden i dag, men jeg kjenner bare en brøkdel av de bevegelsene jeg så på skjermen. Har morkaka foran, og det har visst mye å si. Uansett, føles godt å bli tett fulgt opp nå utover.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det me jentene her? Så stille så stille :fnise:

 

Vi er en stille gjeng ja :P Her går det bare bra! Formen er stort sett veldig fin, og både jeg og lillemor har det bra :) 

Hvordan er det med spark/bevegelse hos dere? Her kjenner jeg som regel mye bevegelse, altså at hun flytter på seg og slikt, men veeeldig lite av sparking! Er det sånn hos dere også eller? Jordmor mente på at det var helt fint, så jeg får vel bare tro på det. Også er det mye hikking hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre turer til fødepol på meg i løpet av en uke nå. Våknet mandag for en uke siden av at jeg var kjempesvimmel. Fikk karret meg på jobb (kjørte ikke selv altså) men svimmelheten fortsatte. Jeg har nå kommet til den uka der jeg fikk svangerskapsforgiftning sist,(29.uke) så man tar ingen sjanser...heldigvis hadde jeg ingen spor av protein i urinen, så jeg fortsatte å jobbe 80% resten av uka. I dag var jeg på ny kontroll, har følt meg uvel i helgen og i dag hadde jeg litt forhøyet blodtrykk og ble fullt sykemeldt resten av denne uka for å se om mer hvile hjelper. Liker ikke dette, men trøster meg med at vesla i magen har det bra. Hun var veldig aktiv på ultralyden i dag, men jeg kjenner bare en brøkdel av de bevegelsene jeg så på skjermen. Har morkaka foran, og det har visst mye å si. Uansett, føles godt å bli tett fulgt opp nå utover.

 

Uffda, håper at hvile denne uka kan hjelpe. Godt at lille har det bra da i alle fall :) God bedring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra her også! Straks ferdig med babyrommet (mangler bare et teppe og gardiner). Har førtidspermitert meg fra skolen pga bekkenplager så det blir mye fritid  :laugh:

 

Minsten sparker som bare det og det både sees og kjennes godt. I tillegg hender det jeg sitter å aner fred og ingen fare og plutselig får et skikkelig spark i blæra. Noe som resulterer i at det gjerne kommer en skvett eller to i trusa!  :glare: Har svak blære fra før pga kronisk UVI, så hjelper ikke på. Men, Tena Lady, dere!  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre jenter :)

 

Her går det også så det suser. Har flyttet, kommet ganske så greit in i nytt hus og manner meg opp til å bli ferdig med barnerommet :nigo: Har et energinivå som er på bånn, så tar det litt sånn når jeg har ork. Tid har jeg nok av siden jeg "bare" jobber 6 timer i uka grunnet sykemelding av bekken og hypermesis.

 

Junior er aktiv som bare det. På en måte håper jeg hans aktivitetsnivå ikke gjenspeiler seg når han blir født. For jeg føler det er konstant nesten. Han han være aktiv i alt fra 2-4 timer, sove litt for så holde på igjen :overrasket::hoho:  JM mente det var helt normalt..

Hele magen flytter på seg når han holder på. Av og til mister jeg pusten, trur han sparker meg i den ene lungen. Og av og til holder jeg på å pisse på meg fordi han har funnet blæra. En dag er jeg ganske sikker på at jeg pisser på meg om blæra er full nok :jepp::sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, håper at hvile denne uka kan hjelpe. Godt at lille har det bra da i alle fall :) God bedring!

Tusen takk! :) Ny sjekk på sykehuset i morra, blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere handlet inn til Mini`en så langt?

 

Her har vi kjøpt drøssevis med klær (mest ull) og jeg har kjøpt Bbhugme ammepute (som jeg også kan bruke nå som jeg er gravid), dyne og dynetrekk, sengekant, trappegrind og peisgrind. 

Skal nok kjøpe bedside crib også, og ser på Chicco Next2Me, men har ikke helt landet på om vi vil ha den eller Troll sin. 

 

Ellers kjenner jeg at det er så mye vi trenger, men vet ikke helt hva. Vi skal kjøpe stellebord, og dersom vi ender opp med et uten innebygget badekar skal vi kjøpe sammenleggbar badebalje. Åja, også har jeg kjøpt diverse babyoljer og kremer fra Burt`s bees. 

 

Men trenger vi:

Brystpumpe? Og da elektrisk? Burde denne kjøpes inn med en gang, eller er det noe som kan vente til Mini`en tar flaske? Vi trenger det kanskje med en gang dersom jeg ikke klarer å amme ?

 

Hva mer? Vippestol? Lammeskinn? Sånn derre lekematte med dilldall som henger over?

 

Vi skal også kjøpe baby nest, men har ikke kommet så langt enda.

 

Kjenner jeg er i redebyggings-modus. Barnerommet er under oppussing, og jeg gleder meg til det står ferdig slik at jeg kan innrede og virkelig kjenne meg klar til Mini`en melder sin ankomst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er Sleepyhead baby nest i boks, samt hjørnebeskyttere til bord og hånd-og fotavtrykkskit med bilderamme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg "spammer" tråden ( :P ) men jeg er i shoppe-humør :P

Nå ser jeg på bilsete. Ser ut som om Besafe Izi Go er et godt valg ? Den er litt dyr, da, i og med at vi må ha isofix base også.

 

Har også kjøpt sånn derre dusj-skygge:

 

 

$_57.JPG

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg handlet inn litt vel mye(føler jeg :fnise: )

Til nå har jeg:

-Alt for møe tøy i str 50-56, møe i ull

-Vogn

-Bilstol

-Vippestol(impulsinnkjøp :fnise: )

-Stol til å ha på barnerommet(Som vi kan sitte i)

-Stellebord

-Termometer, både vanlig og sånn som er en smokk

-Diverse sengetøy

-Dyne

-Andedunpose vogn og til bil(to ulike)

-Barneseng til å ha på rommet

-1m x 1m seng til å ha i stua(lekegrindopplegg)

-Babynest

-Ammepute

-Diverse tepper

-Tåtflasker

-Smokker(håper å unngå bruk men)

 

Føler også jeg mangler masse :vetikke:  Vet jeg mangler gulpkluter, brystpumpe, jah, nej jeg vet ikke :fnise:

Så slår også tanken meg, trengs det ammepumpe? Bør den være elektrisk? Håndpumpe om det går som det skal?

 

Her tar barnerommet form også. Det er malt og skal snart til for å innredes helt færi. Blir digg! Kjenner tiden gr veldig fort nå, så vil få færi alt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilsetet på plass, ble Maxicosi Cabriofix med isofix base.

Også lurer jeg på om vi trenger flaskevarmer ? I så fall; Hvilken?

Her har jeg handlet inn litt vel mye(føler jeg :fnise: )

Til nå har jeg:

-Alt for møe tøy i str 50-56, møe i ull

-Vogn

-Bilstol

-Vippestol(impulsinnkjøp :fnise: )

-Stol til å ha på barnerommet(Som vi kan sitte i)

-Stellebord

-Termometer, både vanlig og sånn som er en smokk

-Diverse sengetøy

-Dyne

-Andedunpose vogn og til bil(to ulike)

-Barneseng til å ha på rommet

-1m x 1m seng til å ha i stua(lekegrindopplegg)

-Babynest

-Ammepute

-Diverse tepper

-Tåtflasker

-Smokker(håper å unngå bruk men)

 

Føler også jeg mangler masse :vetikke:  Vet jeg mangler gulpkluter, brystpumpe, jah, nej jeg vet ikke :fnise:

Så slår også tanken meg, trengs det ammepumpe? Bør den være elektrisk? Håndpumpe om det går som det skal?

 

Her tar barnerommet form også. Det er malt og skal snart til for å innredes helt færi. Blir digg! Kjenner tiden gr veldig fort nå, så vil få færi alt :laugh:

Så mye du har kjøpt! :blomst:

Vi har ikke kjøpt vippestol (men ser på en elektrisk en som heter 4moms MamaRoo nå)

Vogn mangler vi også, er ikke helt sikker på om vi vil ha Emmaljunga Edge Duo eller Stokke Trailz.

Stellebord er ikke på plass, men planlegger å kjøpe det i løpet av uka.

Termometer har vi ikke. Kjøpte det nesten for et par dager siden, men det var et sett med smokketermometer og jeg leste at øretermometer var mer nøyaktig eller noe, så må kjøpe det snart.

Dunpose til vogn har vi ikke kjøpt, da min mor er keen på at vi skal bruke en lammeskinnspose hun har spart på fra jeg var liten. Vet ikke helt hvordan den ser ut enda.

Barneseng mangler vi. Både foreldrene mine og foreldrene til mannen vil at vi skal bruke noe de har spart fra vi var babyer, så det blir vel et tema for diskusjon hva vi ender opp med :fnise: Syntes Leandersenger er fine, men dyre! Vi skal ha bedside crib til å begynne med, men vet ikke om vi vil ha Troll bedside crib eller Chicco Next2Me. Sistnevnte var på salg til 2000,- i august, men hvis vi skal ha den nå må vi betale litt mer. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte den da.

Vi har heller ikke stueseng eller tåteflasker. Hmmm... Så mye som mangler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...