Gå til innhold

Bokstavbarnet


himmelblå_

Anbefalte innlegg

2uqisqr.jpg

Teknisksett er jeg ikke et barn lenger, men for ordrens skyld velger jeg "bokstavbarnet". Du kanskje et et bokstavbarn selv med en eller flere bokstaver mer eller kanskje du bare er nysgjerrighet. Jeg er diagonalisert med ADHD ++, men det er langt ifra synd om meg, jeg klarer meg etter forholdene helt utmerket, uten medisin, psykolog eller andre "alternative" humørstabliresende "hjelpemidler". Joda, jeg gikk på Ritalin en stund men på grunn av for høy puls var de tvunget til å ta av meg medisinene.

Jeg vil ikke snakke om dette akkurat nå, så la meg gå rett på sak. Jeg er så utrolig lei av hysteriet rundt ADHD. For bare et par dager siden leste jeg om en svensk togfører som hadde jobbet fem prikkfrie år for SL (Storstockholms Lokaltrafik) som ikke fikk jobbe som togfører fordi han fikk diagnosen ADHD. Fem prikkfrie år, og så bare "poff"? Eller at bare fordi man har fått en bokstavdiagnose så skal folk begynne å analysere alt du gjør eller sier? Nå får det for guds skyld være nok. Tenk om jeg skulle begynne på akkurat samme måte. "Oj da, jeg ser at du ble litt irritert for at mannen din flørtet hysterisk med en annen kvinne... du overreagerer nok fordi du har ADHD.."

Jeg kanskje ikke tenker helt "normalt" og ofte litt "utenfor boksen", og jeg kanskje ikke tar nei "for et nei" men heller er sta og finner en alternativ vei men jeg er absolutt ikke mindre begavet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...