Gå til innhold

Battlestar


Galactica

Anbefalte innlegg

:goodbye: *sender byger med lett avkjølende duskregn til den Galactiske damen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

....og dagen er ennå ikke over. Hold deg fast i kalddusjen, Vex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis man lar vær å synge av full hals med munnen piiip åpen oppover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit. Jeg skal begynne å rense stemmen min og øve meg på julesang. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Godt det er noen (ref. plantene) som liker varmen! :fnise:

Det kan absolutt være rette plassen for det her, ja! :)

Her vagger og går det i varmen. 27 grader i skyggen er litt i varmeste laget for oss alle, men vi kommer oss nå igjennom dagene på en eller annen måte. 20 dager igjen til termin, dagene bare flyr avsted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg ikke akkurat nå, Tekola. Det må være drepen å gå høygravid i denne stekende heten. Jeg har knapt sovet i natt og kjenner at jeg faktisk gruer meg til de neste to dagene da det er meldt over tretti grader igjen. Morgentimene går greit, men når klokka passerer elleve... *stønn*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives ikke når det blir for varmt. På morgenen og sent på kvelden når sola har gått ned kan jeg være ute, og da pusler jeg i hagen, vanner og gir den litt TLC. Men når gradestokken kryper opp mot trettitallet og sola skinner ubønnhørlig, ja da holder jeg meg innendørs. Nå når jeg har pålagt meg litt TV-pause og ikke kan sitte foran skjermen hele dagen har jeg plutselig kjent på trangen til å rydde litt, og de siste dagers påtvungen innendørshet har ført til at jeg har rast som en hvit tornado rundt i huset. Jentene er på hytta denne uka, så jeg har tatt for meg begge rommene og gått grundig igjennom alle sakene deres. Ryddet, sortert, satt i system, støvsuget, vasket, tørket støv. Banket tepper, vasket og luftet dyner og overmadrasser, ja, til og med tatt for meg alle kurvene og kassene fylt av leker. Nå er det fullstendig strøkent der inne og jeg gleder meg nesten til jentene kommer hjem til rommene sine. Jeg har sneket meg til å kaste noen av lekene og håper at det ikke fører til ramaskrik (selv om jeg har latt posene stå på vaskerommet i tilfelle krise) og gått gjennom tegninger og andre egenproduserte ting og plukket ut et utvalg som skal få komme ned i minneboksen i kjelleren.

En familie på fem genererer avsindige mengder skittentøy, men nå ser jeg faktisk bunnen i de fleste skittentøyskurvene. En god ting er det med dette været, det er vanvittig god klestørk og nå er skap og skuffer fulle av rene, velduftende klær. Akkurat nå har jeg en liten pause fra kjøkkenvasking, skal ta skapfrontene etterpå og DA skal jeg si meg fornøyd med dagens arbeid.

Selv om jeg er full av arbeidslyst så er det et område som har blitt neglisjert i varmen, og det er matlaging. Ingen orker å lage noe særlig mat, så da blir det lettvint. Likevel skal jeg etterkomme eldstemanns middagsønske i dag og lage fiskeboller i hvit saus. Skikkelig sommermat. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge holder pusten, fordi PST har funnet en økt trussel mot norsk jord. Sikt rakettene deres mot meg, for her finnes ikke dødsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg har laget syndig gode havrekjeks. Ikke Grete Roede-varianten, akkurat, med både smør og brunt sukker. Gooode!

Galaktiske havrekjeks:

125 gram mykt smør

250 gram mørkt brunt sukker (eller vanlig brunsukker)

1 egg

1 ts vaniljeekstrakt

2,5 dl hvetemel

3,5-4 dl havregryn

rosiner etter ønske (jeg brukte 2,5 dl. Om ønskelig kan rosinene trekke i rom over natta, men jeg liker ikke rom så jeg tar dem rett fra boksen)

Bland smør og sukker godt og tilsett egget. Ha i resten av ingrediensene og bland. Stekes på 175 grader i 10-15 minutter avhengig av ovn.

Jeg fikk 16 kjeks av denne røra, men da ble kjeksene store og trengte nesten 18 minutter i ovnen. Kan med fordel lage dem mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare for sjelen! Naboungene kommer rekende og lurer på om det er mer... :fnise:

Nå har jeg laget vidunderlig deilig ertesuppe. Den er så god at jeg nesten ikke kan vente til den serveres, så jeg har prøvesmakt både titt og ofte og er egentlig bittelitt mett allerede. To av ungene kommer til å grine på nesa og nekte å spise, og jeg har nærmest lyst til å stappe suppa nedi halsen på dem. Hvordan kan de si nei til noe så godt???

Passer egentlig godt med suppe i dag, det regner skikkelig ute og høststemningen kommer snikende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Sånn er livet. Opp og ned....og heldigvis opp igjen etter det.

God bedring og stå på, G! :klem: *du klarer denne bøygen også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel legge meg nå, kan jeg ikke? Sove litt, håpe på slippe unna en stund. Og satse på at morgendagen kommer med blanke ark og gode tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...