Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Ja, det er fint med variasjon :tommel: (Men vinteren trenger ikke å være 6 måneder lang. Mer enn nok med 3 måneder, og heller litt mer vår og sommer ;) )

---

Nok en varm (men heldigvis ikke like varm som i går) dag, og planene om å ta med frøkna for å dyppe tærne i sjøen gikk i vasken, for innen vi kom oss til den stranda vi hadde tenkt oss (orker ikke de typiske overfylte strendene i nærområdet), så kom havtåka og det var litt kald vind. Så når Frøken Fryd protesterte og ikke ville ut av bilen, så snudde vi nesa hjem igjen og avkjølte oss med is istedenfor. Litt skuffende, men det er ikke mye man får gjort med været uansett. Bedre lykke neste gang :jepp:

Frøken Fryd sover 1 time på dagtid (hun må vekkes, for hun sover gjerne 1t 30min om hun får lov) og har gjort det de siste 2-3 månedene, men de siste ukene har hun blitt mye vanskeligere å legge om kvelden (mye uro i senga, opp/ned, ut i stua osv), så vi prøver oss uten dagsoving nå i ferien. Disse to varme dagene har det gått fint og hun har sovnet på et blunk om kvelden, så vi fortsetter og ser hvordan det går :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Haley!

Synes det høres ut som om det går riktig så godt med familien din, lillesøster og deg.. tida flyr fort også! Er det mye nattevåk?

Ikke bare bare med denne varmen for verken stor eller liten nei.. er vel kanskje babyen som har det "verst"- som ikke er særlig god på å regulere varme enda. Sikkert passe varmt med amming og kosing også..

Altså- jeg prøver ikke å klage over deilig sommervær altså! Er supergodt- men altså varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Pasjonsblomst!

At tiden flyr er sikkert og visst! :jepp: Det er ikke noe nattevåk (kun amming 3-4 ganger mellom 21 og 09, og da sovner vi begge øyeblikkelig etterpå/underveis), så jeg føler meg slett ikke så sliten som jeg gjorde med Frøken Kolikk (selv om hun sov om natten, så var det jo mange timer med styr på kvelden/tidlig natt), og det er deilig å kunne ha overskudd til mann og barn og ikke bare være i en babyboble.

Ja, 30 grader er ikke noe særlig for disse minste, selv om de ligger i bare bleie og får i seg nok væske via amming. Leiligheten er også så godt isolert at til tross for gjennomlufting så henger varmen igjen i mange dager etterpå, så de dagene vi har hatt med litt kjøligere temperatur og regn har vært ganske varme innendørs allikevel. Men vi klager ikke på sommerværet ;) Det har vært en fantastisk sommer i år så langt, og det er deilig for liten og stor :tommel:

---

Dagene og ukene flyr, og det er mye på planen for de kommende ukene, men også på lengre sikt. Ikke alltid så store ting (finne på en fin gave til en 85-åring, besøke akvariet, feire mannens bursdag og 1 års bryllupsdag), men stort nok til at det havner på gjøremålslisten som jeg er så avhengig av/opphengt i. Deilig med ferie, men det skal bli litt godt med hverdag også, slik at jeg kanskje får litt mer ro og tid til å f.eks. ordne med babyalbumene til frøknene. Det nytter nemlig ikke med en toåring svinsende rundt beina. Det har pappa'n fått erfare, for han skulle montere varmepumpe i går, men det har blitt utsatt til i morgen for da skal nemlig jeg og frøknene hjem til mine foreldre (pluss brødre med kjærester som er hjemme for helga/sommeren) og kose oss :)

Frøken Fryd skravler og synger i vei og har lange avhandlinger og både det ene og det andre for tiden. Utrolig gøy når det kommer lengre setninger som er helt forståelige. Hun var f.eks. veldig søt i går når Lillesøster hadde våknet etter en av dagblundene sine og jeg tok henne med på badet for å skifte bleie. Da sa Frøken Fryd, klart og tydelig; "Hei *****. Har fova (sovet) godt?" :hjerte: At hun har omtanke og omsorg for sine nære har vi aldri vært i tvil om. Og hun blomstrer når vi har besøk av venner og familie. Stas for henne, og stas for oss :)

Bilturer blir det lite av for tiden, selv til butikken (nærmeste matbutikker er 5 og 10 min unna). Frøken Fryd sutrer en del om at hun har "aua" i foten og så prøver hun å bryte seg løs. Sistnevnte har vi løst med en beltesamler, og førstnevnte gjør at vi må ta av henne skoene når hun kommer i bilen. Hun klager også noen ganger når vi er inne og skal ta på skoene, men størrelsen er riktig og ikke kan vi se noen sår eller skader på føttene hennes (bortsett fra en tånegl på ene storetåa som var revet opp, men det er bedre nå). Så vi vet jammen ikke hvorfor hun klager på det... Ikke strammer vi skoene for mye heller. Og Lillesøster har en tendens til å begynne å skrike etter bare 5-10 minutter (hvis ikke hun allerede har gitt lyd fra seg når vi rygger bilen ut av carporten...), så må vi stoppe, jeg plukker henne opp av stolen og bysser litt, stryker og "hysjer". Noen ganger kommer det en rap (hun er ganske dårlig til å få opp luften etter amming) eller gulp og så setter jeg henne tilbake og vi kjører videre. Og så er det på'n igjen etter 5 nye minutter.. Det kan skje ganske mange ganger på en kort biltur før hun sovner og det er både vondt og frustrerende å høre på henne (så jeg fatter ikke de som orker å la ungene skrike seg i søvn f.eks.). Har prøvd å time avreiser til tidspunkt hvor hun har ammet, har rapt (og gulpet), har tørr bleie, er trøtt osv, men uten å se noe spesielt mønster foreløpig. Kanskje hun rett og slett blir bilsyk? Mannen var visst det når han var liten :vetikke:

Apropos gulping, så er det MYE gulping, og jeg tror jeg har veldig kraftig utdrivningsrefleks (evt. overproduksjon?) fordi hun må ofte gulpe melken i seg de første minuttene og hikster etter luft. Og hvis hun slipper puppen akkurat i disse minuttene så står spruten :sjenert: Så hjemme ammer jeg henne ofte liggende på senga vår for at det ikke skal bli så kraftig, men allikevel kan det bli litt mye for henne. Har funnet ut at hun reagerer på kullsyre, og mest sannsynlig melk, så jeg holder meg unna det. Lurer på om de blir mindre sensitive på sånt etter som månedene går? Mage-/tarmsystemet skal jo normalt sett være modnet når de er rundt 3 måneder, men må jeg kanskje belage meg på å ikke drikke Farris og melk (og evt. andre ting) til hun er ferdig med å amme? Ihvertfall til det ikke er så mange amminger per dag? Nå sitter jeg med puppen ute hele ettermiddagen og kvelden ihvertfall. Nattammingen er det som går aller greiest for hun sovner som regel for kvelden i 21-tiden (super-luksus!) og sover til ca.08-09 (også super-luksus!) med 3-4 amminger hvor vi ammer liggende i senga vår og noen ganger legger jeg henne tilbake i vugga (legger henne alltid dit til natten), men som oftest sovner vi sammen i senga :hjerte: Og det er sååå deilig!

På vei ut av bilen etter en tur på matbutikken tidligere i dag, når minstefrøkna skreik og størstefrøkna sutret fordi hun gikk barbeint på grusen (ville ikke ha på sandalene sine), så tenkte jeg: "Tenk om vi hadde hatt tre! Og skulle fått med oss tre sutrende unger (en i babystol) og to handleposer" Så selv om jeg tenker en del på fordeler og ulemper med både to og tre barn, så kjentes det veldig greit ut å ikke være flere akkurat i dag :ler: Men de vokser jo og blir mer selvstendige, så vi ville jo ikke hatt 3 spedbarn på en gang, heldigvis ;)

En annen ting jeg tenker en del på - i disse bryllups- og babyboom-tider - er de som bevisst velger å ikke gifte seg eller ikke få barn og hva de går glipp av. I dag gifter noen litt bekjente av oss seg, og jeg tenker tilbake på vår egen dag for 1 år siden (om en uke :strix: ) og selv om jeg var sliten dagene etterpå og tenkte at "det jammen er bra det kun er én gang i livet man gifter seg", så kunne jeg tenkt meg å gjort det igjen :tongue: Det var en så utrolig fin dag og et minne for livet. Hele dagen er så unik og man er så full av kjærlighet og glede, en liten beruselse nærmest! Så jeg håper vi kan fornye løftene om 9 år :jepp: Og når det gjelder barn, så er det alt det unike ved å gå gravid, kjenne spark, gå på UL, det å føde, det å møte det lille vesenet for første gang og bli kjent med det, se hvordan det uvtikler seg fra en liten hjelpeløs bylt til en aktiv toråring som prater og gjør seg forstått, og alle de kommende årene. Egentlig er den følelsen jeg får når jeg tenker på hvor heldige vi er og hva vi får oppleve litt vanskelig å sette ord på, og de som ikke har barn kan umulig forstå det. På samme måte som man ikke kan forstå andre ting her i livet som man ikke har opplevd personlig på kroppen. Jeg er bare så utrolig takknemlig for alt dette jeg får oppleve, og det føles på en måte som om det er nå - med mann og barn - at livet starter. Det er DET livet som passer MEG. Og jeg drømmer ikke om noe utsvevende liv med statusjag, men et godt liv for min familie og opplevelser sammen med dem. Helt A4 egentlig. Tenke seg til! ;) Det er altså (til tross for flere kjedelige og noen morsomme oppgaver på gjøremålslisten) ganske godt å være meg om dagen! :nigo:

Nå; litt sjokolade og bok før leggetid :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en varm dag, men nå tror jeg vi alle har klart å akklimatisere oss, så det kjennes ikke så ille som forrige gang det var 30 grader. Lillesøster har sovet bra i hele dag og Frøken Fryd har stort sett vært blid og fornøyd. Med litt is, isbiter, en kanelsnurr og bading så kan hun ikke klage ;)

Vi holder på med litt pottetrening og det kommer seg litt for hver dag. Hun springer stort sett uten bleie eller i kun bleie, i tillegg til at potta står på stua, så den er alltid lett tilgjengelig. Bæsje har hun gjort noen ganger, men tissing er det kanskje litt vanskeligere å kontrollere (kommer før hun rekker å tenke på potta?), så det har det ikke blitt noe av denne runden. Men vi prøver videre :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese her for tiden! Godt å se st lillesøster er så grei om natta, en sånn har jeg også bestilt denne gangen! Jeg er helt enig i det du skriver om gleden av å ha barn, og selv om jeg respekterer de som ønsker andre ting, kan jeg ikke hjelpe for å tenke at de går glipp av noe stort. Det fineste som er er jo lubne armer rundt halsen om kvelden og en liten en som sovner på fanget, trygg og god! :rodmer:

Flott at dere har btttt vant til varmen - her sliter vi fortsatt litt alle mann! Kjedelig å være gravid også når det er slik, for det eneste jeg ønsker meg i hele verden er et glass med iskald Cava! :fnise: Får ta det igjen til neste år - i regnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, iskald hvitvin fikk jeg lyst på nå...

Kjekt å lese om dagene, med omsorgsfull storesøster :hjerte:

Håper bilturene kommer seg, heldigvis har vi ikke noe trøbbel der ;) Jeg har også bestilt en sove baby denne gangen, og det skal vare også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken Fryd høres ut som ei skikkelig omsorgsfull og sosial jente ;) herlig. Så kjekt når de begynner å snakke "for fullt" også.

Sikkert litt hektisk nå i varmen ja, med to små.. men virker som det går rimelig godt hos dere også.

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har det utrolig fint om dagen, og selv om det er litt travlere med to enn med en ("En er som ingen og to er som ti" som mamma sier :fnise: ) så er det veldig koselig og det er gøy å se at Lillesøster stadig er mer oppmerksom på ting rundt seg, smiler det tannløse gliset sitt og prøver seg på noen lyder :rodmer:

Veldig deilig med sovebaby, ja! :jepp: Så får vi bare vente i spenning på hvordan det blir når hun blir større ;)

Har veldig lyst på et glass kald hvitvin (eller rosé eller sangria) jeg også, men foreløpig har det ikke blitt noe. Er jo mye amming ennå, men når Lillesøster sovner for kvelden i 20-21-tida, så går det gjerne 3-4 timer til hun skal ha mat igen, så i teorien kan jeg jo ta meg et lite glass rett etter siste amming.. Hadde vært deilig å sitte på verandaen sammen med Mannen og kost oss. Kanskje på søndag (hvis været holder seg) for da har vi 1 års bryllupsdag :kyss:

Nå sover begge snuppene (Frøken Fryd sover egentlig ikke på dagtid lenger, men i dag var hun bare helt kaputt, så da blir det en liten lur), så jeg skal ta meg en liten tur ut i solstolen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på akvariet og det var stoooor stas for Frøken Fryd! Hun hvinte av fryd ( ;) ), hoppet og lo når hun så de enorme fiskene! Nesten litt synd at hun aldri kommer til å huske selve opplevelsen , men det blir nok flere turer dit med årene :jepp:

Lillesøster oppførte seg eksemplarisk og sov stort sett gjennom hele turen (akvariet, litt handling + bil og fergetur), og Frøken Fryd sov bare 10-15 minutter hver vei :tommel: Hun har jo sluttet med dagsovingen, så det var dette vi håpet på. Hadde nok blitt mer kluss om hun sov en time hver vei.

Vi var på 6 ukers kontroll med Lillesøster tidligere i uken, og hun vokser som bare det. Herlig! I og med at hun gulper en del anbefalte helsesøster å begynne med D-vitamindråper istedenfor tran, så vi har gjort det foreløpig, men håper å gå over til tran etterhvert.

Hun smiler mye om dagen og er rett så sjarmerende, først og fremst til Frøken Fryd, Mannen og meg, men også helsesøster fikk et stort glis ved første øyekontakt ;) Hun er veldig ivrig når hun prøver å kommunisere med oss og jeg blir like sjarmert hver gang det kommer en liten prate-lyd :fnise: Det er nesten litt uvirkelig at Frøken Fryd også har vært så liten og "hjelpeløs", for nå er hun jo over alle hauger før vi får sukk for oss, og skravla går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker alt! Så kjekt at det var greit å ta med begge ungene i Akvariet. Sikkert litt uvant å plutselig ha 2 stk med seg, men en venner seg jo fort til det.

Får vel sjokk når minstejenta her kommer ut, sååå liten og hjelpesløs. Og søøøt, med herlige lyder etterhvert ;) *glede meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker alt! Så kjekt at det var greit å ta med begge ungene i Akvariet. Sikkert litt uvant å plutselig ha 2 stk med seg, men en venner seg jo fort til det.

Får vel sjokk når minstejenta her kommer ut, sååå liten og hjelpesløs. Og søøøt, med herlige lyder etterhvert ;) *glede meg*

Ja, det er litt uvant og de har jo ganske ulike behov, men bortsett fra at Lillesøster må ammes og skiftes på (og sove) så er det vel mest Frøken Fryd som har styrt mye av løpet i ferien, slik at Lillesøster bare har hengt med på lasset, nærmest ;)

Det var litt merkelig å plutselig løfte på en baby som veide så mye mindre enn Frøken Fryd og man blir jo straks litt mer bundet når man skal amme så mye i løpet av en dag, men ellers krever de jo ikke så mye annet enn bleieskift og kos bortsett fra sovingen. Og det er jo ganske magisk med de små skapningene :rodmer:

---

Jeg er aldri så full av tiltakslyst og kreative idéer som når jeg sitter (/ligger) og ammer :ler: Men desverre så er det ikke alltid tid og anledning til å få gjort det når ammingen er over. Takke seg til Evernote på mobilen som (stort sett) alltid er i nærheten.

I går var vi på jakt etter innesko (sandaler) til Frøken Fryd siden hun har vokst ut av tøflene hun hadde i barnehagen før ferien (og jeg vil at hun skal ha sandaler istedenfor tøfler), men det var jammen utplukket for alt i str. 24 i hele byen - eller så kostet de 6-700 kr og det synes jeg er litt drøyt å bruke på sko av den typen når de bare blir brukt noen måneder. Så jeg har satt svigermor og svigerinna mi på saken siden de alltid spør om det er noe hun trenger. Og de ville se etter vintersko i str. 25 også (siden det er mye salg for tiden. Men det er jo ikke akkurat vintersko-salg da...), så da får Frøken Fryd bruke sandalene eller et av parene med joggesko inne foreløpig. Bare vaske dem godt under sålen før hun får de med seg på mandag.

Og jeg drømmer om et par Birkenstock Arizona, i sort eller brunt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok vi oss en tur på noen kyststier som ikke ligger så altfor langt unna (med bil) og det var deilig for både liten og stor. Lillesøster bar jeg i Beco'en på magen - såååå herlig! - og hun sov hele tiden, bortsett fra en liten ammepause. Frøken Fryd sprang litt rundt omkring og skulle se på det meste og kaste steiner i vannet, så det ble jo ikke så voldsomt til tempo på oss, men vi tok det som en søndagskosefamilieutflukt. Hun måtte bæres litt innimellom for hun ble sliten. 7km for en voksen er vel minst det dobbelte for en toåring, og det gjorde seg utslag i 4 brødskiver til kveldsmat!! :sjokkert: Ny rekord for den lille kroppen! Hadde bare med drikke og frukt på turen, men neste gang tror jeg vi tar med oss nistepakke. Har nemlig gått til anskaffelse av fire (ja, Lillesøster må også ha, om enn ikke riktig ennå ;) ) store, fine matbokser fra Sistema. Kjekt at det er plass til en del i de, for det er jo kjedelig å bare ha plass til to-tre skiver. Mye morsommere å kunne sende med yoghurt, frukt, grønt, egg/omelett osv, og da er det mest praktisk å ha alt-i-ett istedenfor å sende med ved siden av slik som vi har gjort hittil i barnehagen.

I morgen er ferien over, så Mannen skal på jobb og jeg skal levere frøkna i barnehagen. På den måten trenger vi ikke å stresse med å komme oss avgårde, og jeg og Lillesøster kan være der en liten stund hvis Frøken Fryd trenger litt tid til å "komme inn i det" igjen etter ferien :tommel:

Med hverdagen tilbake er jeg også mye mer i planleggingsmodus, så nå er ukemenyen (med handleliste) på plass og i morgen skal jeg planlegge litt småtterier for høsten. Skulle gjerne hatt litt flere timer i døgnet ;)

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fin tur! Matpakke er lurt, og ikke annet så for hyggen sin del! ;) Jeg gleder meg litt til hverdagen begynner igjen her også, med rutiner og forutsigbare dager. Håper bare at lille husker hvor moro det er i barnhagen og ikke lager noe styr ved levering.. Ukemeny ja, det må vi begynne med igjen også! Eller kanskje jeg bare skal stjele de fra trines matblogg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint å levere Frøken Fryd i barnehagen i dag, heldigvis. Hun sa fint ha det og klemmet både meg og Lillesøster før hun fartet avgårde med de andre barna. Godt for mammahjertet som bekymret seg pittelitt i forkant ;)

Men fy søren så tomt det er her når Mannen og storesøster ikke er her.. Kommer vel fort inn i det og jeg har jo litt å pusle med når Lillesøster sover.

Det første jeg gjorde etter at vi kom hjem etter levering i barnehage og ukeshandling (holder fremdeles på med Prosjekt Tøm Fryseren, så det var faktisk ikke så mye som måtte handles, bortsett fra brød, melk, juice, frukt og grønt), var å amme en sulten Lillesøster og så fort hun hadde sovnet tok jeg på meg treningsklær og satte på Jillian Michaels' 30 Day Shred :trene: Jeg vil stramme opp både mage, rumpe, lår og armer, så jeg SKAL holde ut :tommel: Man skal jo ikke slanke seg når man ammer - og det har jeg ingen planer om, men har et lite håp om at med begrensning av søtsaker og litt mer aktivitet, så vil jeg gå sakte nedover til en mer bekvem vekt. Har fortsatt nesten 4 kg igjen fra graviditeten, men vil gjerne ta av litt til. Tok noen bilder for motivasjonens skyld.. :sjenert: Og snille Mannen min :yvonne: som fortsatt sier at jeg er deilig, selv om jeg ikke akkurat føler meg så fryktelig fin for tiden. Drømmer om Yummy mummy kropp til neste sommer, så jeg har jo ganske mange måneder på meg, heldigvis ;) Drømmer om å ha god nok kondis til å kunne jogge en god runde, men det får bli på sikt :jepp:

Fant et fint hus på Finn.no i går og det hadde vært midt i blinken (3 etasjer, 5 soverom (kanskje litt overkill, men kjekt med gjesterom/kontor/hobbyrom), dobbel garasje, fin hage, ganske nytt (2006), men kanskje litt for dyrt) om det bare lå pittelitt nærmere. Vil så gjerne at frøknene skal få vokse opp sted hvor de ikke må gå langs en hovedvei for å komme til nærmeste venninne, men mer som i et (ikke for overfylt!) boligfelt. Får tenke at det helt sikkert går over takst i og med den gode standarden, og heller fortsette å holde øynene åpne. Jammen ikke bare bare å finne et greit hus i riktig område til en ok pris :roll:

Nå er det bare 3 uker til jeg skal bli tante for første gang, så jeg får få fart på teppestrikkinga mens Lillesøster sover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herlighet som tiden flyr! Synes je gskrev her for et par dager siden, men det har jo rukket å bli over en ukes siden! Ikke rart de to frøknene våre vokser så fort når tiden flyr som den gjør! Mange har kommentert at Frøken Fryd har vokst i sommer og det er det ingen tvil om! Matlysten hennes har også vært bra, og det er sikkert som en følge av voksingen. Mamma'n og pappa'n er ihvertfall veldig glad for at hun istedenfor å spise en kvart/halv skive, nå kan spise både to og tre skiver. Lillesøster vokser også, og nå er det så mye smiling og pludring at man kan jo ikke annet enn å bli sjarmert!

På fredag skal vi ut på langtur (55 mil) for å feire min farmors 85 årsdag i helgen, og jeg er veldig spent... Frøken Fryd skal det nok gå bra med for hun får ta med seg noen leker, koseklut og bamse (og så tar vi med smokk i tilfelle, i og med at det er så lang tur), og så skal vi jo stoppe når det er behov for det (vi reiser om morgenen og bruker nok hele dagen). Men Lillesøster er jeg ganske skeptisk til, for hun synes det er skikkelig kjipt å kjøre bil. Hun starter med sutring, men kaver seg opp og skriker fryktelig etter en stund. Om morgenen går det stort sett greit hvis vi passer på at vi kjører når hun skal ha den første duppen sin, men senere på dag er det vanskelig uansett om hun er trøtt, mett og fornøyd. Kan små babyer bli bilsyke, mon tro? :klo: Håper at turen går greit og at det ikke blir for mye frustrasjon...

Nistepakken til turen holder jeg på å fikse nå (i morgen rekker jeg ikke) og det blir kanelsnurrer og snurrer med ost og skinke :sikle: Det er faktisk første gang jeg lager begge deler, men kanelsnurrene ser veldig lovende ut (første brettet i ovnen nå), om enn litt større enn de man vanligvis får kjøpt på butikken :ler: Deigen til ost- og skinkesnurrene står til heving, men jeg er redd deigen ble litt for kompakt, så det blir kanskje ikke så vellykket som jeg hadde håpet. Men man lærer av sine feil. Og jeg har fryktet gjærbakst litt på grunn av dårlige erfaringer tidligere, men om jeg noen gang skal komme over "skrekken" så er det vel bare å bake. Og mann og barn blir nok fornøyde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanelbollene ble kjempegode, og ost- og skinkesnurrene ble ikke så verst de heller (litt for kompakte som jeg fryktet, men ikke verre enn at det går fint an å spise dem :tommel: )

I morgen skal vi på visning på en enebolig og utifra teksten i salgsannonsen og bildene så håper jeg den lever opp til forventningene, og at det ikke er så mange som kommer på visning... Slik at vi kan få den! :biggrin: Både Mannen og jeg har ihvertfall kommet i forberede-leiligheten-for-salg-modus, for han har hatt tak i noe beisearbeid som gjenstår ute, og jeg har googlet boligstyling :fnise: Om vi skulle være så heldige å få huset, så får vi stor, fin hage og det er virkelig noe jeg har savnet! Så kryss fingrene for oss! ;)

Men uansett hvor mye flytte-modus jeg er i, så tenker jeg også på Frøken Fryd og barnehageplass og at jeg ikke har lyst til å flytte henne fra der hun er trygg og kjenner både barn og voksne, men en gang må hun jo uansett flytte. Og de små er jo så tilpasningsdyktige. Om det blir huskjøp før hun skal over på storbarn-gruppe (stor sannsynlighet for det), så tror jeg at vi bare beholder plassen hun har, og så bytter til ny barnehage når hun uansett skal bytte gruppe :Nikke: De 10-12 ekstra minuttene med bil skal vi nok klare fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med husjakt! Frøken klarer nok en overgang, og som du sier, hvis dere drøyer barnehagebytte til hun skal bytte avdeling uansett, så blir det jo ganske så liten forskjell! Håper dere finner noe dere liker - ser ut til at arbeidsfordelingen er i orden i alle fall! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visningen var vellykket, men det var litt for mye folk og noen var nok litt mer bestemte på at de SKULLE ha dette huset, så vi ble ikke med så veldig langt i budrunden. Huset og beliggenheten var utrolig fint, men i og med at vi ikke har det så fryktelig travelt så satser vi på at det dukker opp noe lignende til en pris vi kan være med på. Huset gikk 300.000kr over takst og så langt var ikke vi villige til å gå denne gangen. Men det er artig å være på visning og se på hva vi kan få for den prisen vi ser for oss og ikke minst plukke opp gode idéer og finne ut av hva vi absolutt ikke vil ha :jepp:

I helgen var vi på østlandet en tur og det som vanligvis er en 7 timers tur tok 10 timer. Lillesøster kan ikke fordra å kjøre bil, så det blir en del skriking. Jeg endte derfor opp med å sette meg bak mellom de to snuppene (yes! jeg fikk plass til rumpa mi mellom to store bilstoler med isofix! :tommel: ) og underholde som best jeg kunne. Ble mye "Hjulene på bussen", "So ro, lillemann" (eller lillemor som jeg synger) og "Jeg gikk en tur på stien". Rart Mannen ikke ble helt ko-ko av meg :tongue: Frøken Fryd synes det var veldig stas med mamma'n syngende i baksetet og ba stadig om "mer rundt og rundt/opp og igjen" og "mer ko-ko". Lillesøster var ikke like imponert, men betydelig bedre enn om jeg ikke hadde sittet der og avledet henne.

Men vi har hatt en omgang med oppkast alle sammen (og vi smittet selvfølgelig de fleste som var rundt oss i helga...). Det startet med Frøken Fryd (som helt sikkert plukket det opp i barnehagen) på lørdag, og deretter ble jeg og Mannen dårlige søndag kveld (vi rakk heldigvis å komme oss hjem til svigers før vi ble altfor dårlige). Så det ble én dag ekstra hjemme hos svigers, og det var jammen godt å komme hjem til egen leilighet på tirsdag etter 5 dager borte.

30 Day shred har det ikke gått helt som planlagt med.. Ikke helt overraskende. Men med en travel uke forrige uke, visning, reising og sykdom så har jeg ikke klart/orket å prioritere det. Litt dumt i og med at en økt bare tar 20-25 min, men sånn er det. Får prøve på nytt. Heldigvis er jeg flink til å holde meg unna søtsaker i ukedagene :)

Bare ikke akkurat nå for Lillesøster har økedøgn og har hatt det i 3 dager nå.. Amme, amme, amme... Tror ikke jeg kan ha opplevd økedøgn med Frøken Fryd for maken til pupping har jeg ikke vært borti før. Har laget meg en kopp amme-te nå i håp om at det kan hjelpe litt på saken også. Så det blir mye sofasitting, sengeligging og tv-titting - synd jeg ikke kan strikke med baby på puppen. Men det må vel gi seg snart. Leste på Ammehjelpen sine sider at det er vanlig at det kommer en økeperiode rundt uke 6-8 og Lillesøster er jo 9 uker.

Nå sover hun, så jeg får vel utnytte den kortvarige friheten :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...