Gå til innhold

Slutte med bleie på natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt er 3,5 og for to måneder siden sluttet ho med bleie på natta. Jeg tar ho på do når jeg legger meg, men jeg har glemt det to kvelder (sovnet rett og slett på soffaen) og da tisset hun i søvne. Det gjør meg ingenging å følge ho på do, men kom til å tenke på hvor lenge det er "normalt" å ta barnet på do i søvne holdt jeg på å si. Hvor lenge gjorde dere det?

Anonymous poster hash: 5f379...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri gjort det. Sønnen min sluttet med bleie om natten da jeg merket at det ikke var tiss i bleia om morgenen lenger, han var vel rundt 3 da. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri gjort det. Sønnen min slutta ikke med bleie om natta før han hadde vært tørr hver morgen i en måned. Tenker vi gjør det samme med jenta vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke gjort det sånn. Her begynte guttungen å ha tørre bleier hver morgen etter at han sluttet med dagbleie da han var 2,5. Etter et par uker med tørre bleier hver dag kuttet vi nattbleia også, og jeg kan telle på én hånd antall uhell han har hatt etter det (det er nå ett år siden han ble bleiefri).

Tror det er bedre å fortsette med nattbleia til barnet selv virker klart til å slutte!

Anonymous poster hash: 245bc...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri holdt på sånn.

Har hatt bleie om natta til den har vært tørr om morgenen en god periode. Med eldstemann har det aldri vært uhell, han var 4,5 år når vi kunne slutte med nattbleie

Søsteren var egentlig tørr på natta før hun var tørr på dagen, så med henne sluttet vi med natt og dagbleie samtidig, litt over 3 år, men vært noen flere uhell på natta med henne. Har gått bra om hun har drukket lite på kvelden og vi sørger for at hun går på do før hun legger seg(ikke alltid hun  vil/får til)



Anonymous poster hash: 344c6...003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar vårt barn med til doen noen timer etter at vi har lagt det. Synes det er det beste da det alltid kommer noe i do da. Barnet er helt tørt gjennom natta. 5,5 år gammelt barn. Jeg er også litt usikker på hvor lenge det er vanlig å gjøre det.



Anonymous poster hash: c709f...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi tar vårt barn med til doen noen timer etter at vi har lagt det. Synes det er det beste da det alltid kommer noe i do da. Barnet er helt tørt gjennom natta. 5,5 år gammelt barn. Jeg er også litt usikker på hvor lenge det er vanlig å gjøre det.

Anonymous poster hash: c709f...ed9

 

Med et barn på 5,5 år, burde det ikke være nødvendig, med mindre det er påvist problemer med nattevæting. Det kan fort skape uvane(om det ikke allerede er blitt det)

Anonymous poster hash: 344c6...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gjort det sånn. Det hender en sjelden gang at barna våkner om natta og vil på do og da får de selvfølgelig følge om de ønsker det, men jeg kunne aldri funnet på å vekke et barn som sover om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år her også, og vi gjør det siden hun ofte tisser i søvne, hun sover så dypt at hun ikke kommer seg på do. Begynte å følge på do når vi skulle legge oss etter at det hadde skjedd 4-5 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...