Gå til innhold

Antall dager fri fra jobb til bhg-tilvenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har snart barnehagestart og jeg har vært så sikker på at jg hadde rett på tre dager fri fra jobb for tilvenningen...Da jeg ringte jobb her en dag bare for å avklare hvilke dager jeg blir borte, sier sekretæren at hun mener det bare er to dager..synes bestemt å huske at det var tre dager forrige gang, men det er noen år siden, så ting kan ha forandret seg. Jobber i et helseforetak. Sjefen min er på ferie, så får ikke avklart med henne i forkant. Vi klarer nok å løse kabalen uansett, for pappaen er ganske fleksibel, men jeg skulle gjerne hatt tre dager selv også. Noen som vet?

Anonymous poster hash: ab4d2...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det to dager lønnet for barnehage (3 for skolestart, noe jeg synes er litt rart men..)

IA bedrift

Anonymous poster hash: 3ddac...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 3 dager, men om det var fordi de var greie på det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en med lønnet fri dag, mannen har en dag også... Så det er ulikt fra bedrift til bedrift, vanskelig å si hva som gjelder deg. Selv må vi løse det med avspasering og hjemmekontor...

Anonymous poster hash: 0ba93...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det en dag. Men man kan jo søke ulønnet permisjon for flere dager.

Anonymous poster hash: a5adb...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i offentlig helseforetak; har 3 dager, med lønn.

Anonymous poster hash: 29dfd...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i offentlig helseforetak; har 3 dager, med lønn.

Anonymous poster hash: 29dfd...30f

Kan jeg spørre hvilket helseforetak det er?

Anonymous poster hash: ab4d2...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kommunen, har 3 dager med lønn ved barnehagestart og 1 dag til skolestart.

 

Mannen min som jobber i et privat selskap hadde det samme.



Anonymous poster hash: a6be8...5dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kommunen, har 3 dager med lønn ved barnehagestart og 1 dag til skolestart.

Mannen min som jobber i et privat selskap hadde det samme.

Anonymous poster hash: a6be8...5dd

Synes jo det er mye mer logisk enn å ha flere dager til skolestart. Da er jo barna eldre, er vant til å være borte fra foreldrene, og kan ikke huske å ha sett foreldre tilstede på skoler mer enn litt av første dag. Bhg derimot, er jo en stor overgang som er grei å ta litt gradvis. Er det forresten noen som har erfaring i åå innvilget f.x fire halve dager istedenfor to hele? Det hadde passet oss veldig godt, og for min jobb sin del, tenker jeg at det er mye bedre...

Anonymous poster hash: ab4d2...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har vi bare en dag med lønn.. Så nå når vi skal i gang med innkjøring bruker jeg 5.ferieuke..

Anonymous poster hash: 8c1c2...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager med lønn. Privat foretak

Anonymous poster hash: febca...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk en uke fri med lønn til barnehagestart, og tre (!!!) dager til skolestart.

 

Totalt unødvendig, selvsagt, særlig det siste (spesielt når flytting og dødsfall får en dag hver). Tenker jeg ber meg fri to dager når minstemann skal i barnehagen til uka- mannen min er jo i pappaperm og å ta meg fri en uke blir bare latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i barnehage, vi har en uke til tilvenning, men de to siste dagene har barna korte dager uten foreldre (8-10-14:30). Min erfaring er at foreldre som regel tar fri hele uka, eventuelt jobber hjemme de to siste dagene om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...