Gå til innhold

Inspirasjon ønskes til barnets antrekk på 1. skoledag i 1. klasse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og TS. Ikke ta deg nær av kommentarene. På kvinneguiden er det alltids noen som skal hakke på andre. Hadde du sagt at gutten skulle hatt på seg joggedress på første skoledag hadde garantert de samme personene som har kommentert nå sagt "joggedress? Stakkars gutt. Kunne du virkelig ikke lagt litt mere bry i å ta på han noe litt pent til første skoledag?" På kvinneguiden er den noen som er ute etter ig hjelpe, men flesteparten er her for å "krangle" og kverulere.

Anonymous poster hash: c862a...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at dette var ett dumt innlegg.. ha på gutten noe enkelt men fint. Men folk kan vel slutte å henge ut TS. Dere gjør ikke annet enn å slenge dritt. Skjerpings



Anonymous poster hash: a3313...bf2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste blant de norske barna på skolen er olabukse/shorts/farget olabukse og en litt røff skjorte. Blant guttene med invandrerbakgrunn er dette også mest vanlig, men her dukker det jevnlig opp gutter med hvit skjorte og dressbukse. Blant jentene er det vanligst med en sommerkjole, gjerne fargerik. Invandrerjentene har oftere på seg litt finere kjoler.

 

Jeg tar imot opp i mot 50 førstetrinnselever hvert år og det store flertallet er kledd i nytt, litt pent hverdagstøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en blogg ( :flau: ) men føler likevel at TS- hvis hun ikke er et troll- burde roe ned noen hakk på projiseringen.

Gutten din skal begynne i første klasse. Hva skal til for å gjøre dagen hans fin?

Tipper at antrekket havner rimelig langt nedpå lista. Jeg kler ungene mine fint til skolestart, men det er ingen nødvendighet med verken splitter nytt eller merker. Hva slags holdninger ønsker du at gutten din skal ha når han kommer i tenårene?

Blogg.. Er den offentlig? Spennende å lese om en hverdag med mange barn.

Anonymous poster hash: e34bf...91b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Blogg.. Er den offentlig? Spennende å lese om en hverdag med mange barn.

Anonymous poster hash: e34bf...91b

Vet ikke hvorfor jeg ble anonym der 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vanligste blant de norske barna på skolen er olabukse/shorts/farget olabukse og en litt røff skjorte. Blant guttene med invandrerbakgrunn er dette også mest vanlig, men her dukker det jevnlig opp gutter med hvit skjorte og dressbukse. Blant jentene er det vanligst med en sommerkjole, gjerne fargerik. Invandrerjentene har oftere på seg litt finere kjoler.

 

Jeg tar imot opp i mot 50 førstetrinnselever hvert år og det store flertallet er kledd i nytt, litt pent hverdagstøy.

har bakgrunnen til barna noe å si da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bakgrunnen til barna noe å si da?

Nope, ikke annet enn at de velger litt ulike klær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva noen av barna hadde på førskoledagen. Ikke vår gutt en gang :) Tror ingen andre holder "tellingen" heller.

 

Er det flere slike dager man må ha nye antrekk til? Kan han gå med vanlige klær på dag to? Er det vanlig å skrive opp klærne de bruker til forskjellige anledninger så man ikke begår slike klesflauser?

 

(Joda. Jeg skjønner at det er litt stas med et nytt antrekk til første skoledag.)



Anonymous poster hash: 9ccb9...23d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på barneskole! Mitt råd er gode og behagelige klær. Rene og ordentlige klær (ikke slitte og hullete). Bruk noe som tåler å bli møkkete. Hvis du er redd for at ungen skal skille seg ut så får du finne noe som er helt safe! Joggesko, bukse, t-skjorte og en genser/jakke så er du langt. Hva med å spørre hva ungen selv vil ha på seg? :)

Endret av drop-dead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 01 Aug 2015 - 21:39, said:

Forstår deg godt jeg TS. Gøy å kjøpe nytt pent skolestart antrekk. Det fikk jeg til hver nye skolestart etter sommeren og det var stas.

Jeg har en gutt på 1 år, men når jeg vil pynte han litt går jeg for marineblå chinos shorts og en tøff skjorte og canvas sko. Er det kaldt så ville heg gått for chinos bukser i marineblå, rød eller beige. Du kan også variere med en litt tøff laidback tskjorte. Det er stilig sammen med chinos bukser.

Anonymous poster hash: c862a...14f

 

Men for hvem gjør dere dette for? 

 

Ser flere og flere kaste seg på trenden om å kle opp små barn som voksne. 

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4a/48/7d/4a487d3bd6e449669f00a05041eab567.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/61/e5/57/61e5579701cb7e53e85feb279d4e0e84.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/02/8c/90/028c9080d5ff6665213d01238465e62c.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/3f/8f/64/3f8f64f5743b31bdce6bb43c45ce6602.jpg

http://www.babynameslog.com/wp-content/uploads/2014/08/elegant-baby-boy-names-tuxedo.jpg

For å ikke snakke om:

"Single mothers love dressing their kids like the men who left them" 

 

Anonymous poster hash: 26f77...d65

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en blogg ( :flau: ) men føler likevel at TS- hvis hun ikke er et troll- burde roe ned noen hakk på projiseringen.

 

Gutten din skal begynne i første klasse. Hva skal til for å gjøre dagen hans fin?

Tipper at antrekket havner rimelig langt nedpå lista. Jeg kler ungene mine fint til skolestart, men det er ingen nødvendighet med verken splitter nytt eller merker. Hva slags holdninger ønsker du at gutten din skal ha når han kommer i tenårene?

Ja men helledussen da! Jeg er jo fullstendig fokusert på at han skal få en bra dag! Han får velge hva han skal ha i matboksen sin (så lenge det ikke er usunne ting, selvsagt). Vi skal ta han med ut for å spise etterpå. Han skal få lov å velge hvor vi skal spise. Om det er et sted med en lekeplass skal han selvsagt få bruke god tid på å leke der også. Det er jo likevel lov å sammenkjøre hans ønsker med våre slik at både han og oss foreldre har det bra den dagen. Jeg skjønner fullstendig godt at det ikke er en nødvendighet med splitter nye klær på den dagen, men mine erfaringer fra da jeg var barn er at man kler seg ekstra fint visse dager deriblant første skoledag og når fotografen kommer. Jeg er veldig for å arve klær dersom man har muligheten til det, men ikke alle har muligheten til det gjennom hele oppveksten. Akkurat på slike dager mener jeg at man ikke skal gå i tydelig arvede klær heller dersom man kan unngå det. Første skoledag markerer en viktig epoke for barn. Det er ikke alle barn i verden som får gå på skole. Jeg synes det er viktig å markere dette.

Anonymous poster hash: 73243...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ærlig talt. Han kan vel gå med de samme klærne som han brukte på besøksdagen. Du vasker vel klærne hans...

Anonymous poster hash: 98dec...383

 

Dust.

 

Hilsen ts.

Anonymous poster hash: 73243...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt jeg TS. Gøy å kjøpe nytt pent skolestart antrekk. Det fikk jeg til hver nye skolestart etter sommeren og det var stas.

Jeg har en gutt på 1 år, men når jeg vil pynte han litt går jeg for marineblå chinos shorts og en tøff skjorte og canvas sko. Er det kaldt så ville heg gått for chinos bukser i marineblå, rød eller beige. Du kan også variere med en litt tøff laidback tskjorte. Det er stilig sammen med chinos bukser.

Anonymous poster hash: c862a...14f

Takk for 1 positivt svar! Godt at noen er hyggelige her!

Anonymous poster hash: 73243...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste blant de norske barna på skolen er olabukse/shorts/farget olabukse og en litt røff skjorte. Blant guttene med invandrerbakgrunn er dette også mest vanlig, men her dukker det jevnlig opp gutter med hvit skjorte og dressbukse. Blant jentene er det vanligst med en sommerkjole, gjerne fargerik. Invandrerjentene har oftere på seg litt finere kjoler.

 

Jeg tar imot opp i mot 50 førstetrinnselever hvert år og det store flertallet er kledd i nytt, litt pent hverdagstøy.

Tusen takk for et ordentlig svar!!  :blomst:

Anonymous poster hash: 73243...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også man kan svare skikkelig, uansett hva spørsmålet er. Jeg kommer til å ta på fine, men hverdagslige klær. Det er ikke sikkert de blir helt nye, men fint skal det bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe rart det er kjøpepress? Når foreldrene starter balletten så raskt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at folk flest kler ungene i ganske vanlige klær første skoledag. De fleste har ganske sikkert kjøpt nye klær, men ikke så pene at de ikke kan brukes på skolen utenom første skoledag. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener du har "brukt opp" antrekket som var tiltenkt første skoledag på besøksdagen. Mener du at andre foreldre kan legge merke til at han har brukt antrekket før, og vil reagere negativt på det? Eller er det viktig for gutten selv å ha et splitter nytt og ubrukt antrekk til dagen, uansett hvor godt han liker det han allerede har brukt (kun) én gang? :klo:



Anonymous poster hash: ca18c...d15
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...