Gå til innhold

Alenemor uten venner - hvordan få en omgangskrets?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette virker sikkert ganske tragisk og desperat; men jeg prøver likevel.

 

Saken er at jeg er 34 år, skilt og har hovedansvaret for to barn på 5 og 7 år. Jeg har en venn, som bor flere timer unna meg, som ikke har barn og som jeg møter en eller to ganger i året....

 

Merker at det ikke er bra for verken meg eller barna at jeg ikke har noen venner, og jeg skulle ønske jeg kunne bli kjent med noen som vi kan møte iblant og ha det hyggelig sammen. Ekstra fint om jeg/vi kunne bli kjent med noen i nogenluende samme situasjon.

 

Noen som kjenner seg igjen, eller vet hvordan jeg burde gå frem for å få venner, eller er det egentlig litt for sent når jeg er blitt 34 og ikke har noen vennekrets?



Anonymous poster hash: 9392b...aa0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bli kjent med foreldrene til barnas venner? Eller kanskje noen av kollegaene på jobben? Verdt å prøve :)



Anonymous poster hash: 4136c...f57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en dame som var i avisen. Hun var 76. Hadde flyttet og der hadde hun ikke venner. Etter hun var i avisen fikk hun mld fra naboer og andre som ville komme på besøk. Ei på 17 Ble en venn.

Nå er det vel en stor terskel å gå i avisen for mange.

Hva med å invitere noen du har på eks facebook?

Er det noe fritidsreiser for barna.Der treffer du andre?

Anonymous poster hash: 6071b...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette virker sikkert ganske tragisk og desperat; men jeg prøver likevel.

 

Saken er at jeg er 34 år, skilt og har hovedansvaret for to barn på 5 og 7 år. Jeg har en venn, som bor flere timer unna meg, som ikke har barn og som jeg møter en eller to ganger i året....

 

Merker at det ikke er bra for verken meg eller barna at jeg ikke har noen venner, og jeg skulle ønske jeg kunne bli kjent med noen som vi kan møte iblant og ha det hyggelig sammen. Ekstra fint om jeg/vi kunne bli kjent med noen i nogenluende samme situasjon.

 

Noen som kjenner seg igjen, eller vet hvordan jeg burde gå frem for å få venner, eller er det egentlig litt for sent når jeg er blitt 34 og ikke har noen vennekrets?

Anonymous poster hash: 9392b...aa0

 

 

Hei!

 

Jeg kjenner meg igjen. Jeg har en venninne som jeg sjelden treffer og en kjæreste men jeg savner venninner. Jeg er på samme alder, skilt og har en sjuåring. Hvor bor dere da?

 

:-)

Anonymous poster hash: ddaa7...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du ikke bli kjent med foreldrene til barnas venner? Eller kanskje noen av kollegaene på jobben? Verdt å prøve :)

Anonymous poster hash: 4136c...f57

 

 

Jeg er ikke så veldig sosial, og det er vanskelig for meg å bli kjent med folk. Har jobbet samme sted i fem år nå og har fremdeles ikke møtt noen kolleger utenom arbeidstid. Foreldrene til barnas venner virker etablerte og på en eller annen måte tror jeg at jeg har et slags frastøtningsskjold rundt meg, for jeg ser folk bli venner rundt meg hele tiden - unntatt meg.

Nettet er på en måte siste utvei?

Anonymous poster hash: 9392b...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jeg kjenner meg igjen. Jeg har en venninne som jeg sjelden treffer og en kjæreste men jeg savner venninner. Jeg er på samme alder, skilt og har en sjuåring. Hvor bor dere da?

 

:-)

Anonymous poster hash: ddaa7...a94

 

 

Så heldig du er som har kjæreste. :)

 

Vi bor i Oslo-området. Hvor bor du/dere?

Anonymous poster hash: 9392b...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så heldig du er som har kjæreste. :)

 

Vi bor i Oslo-området. Hvor bor du/dere?

Anonymous poster hash: 9392b...aa0

 

 

Vi bor i Oslo :)  Hadde vært hyggelig å treffes en gang da :)

Anonymous poster hash: ddaa7...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det er flere som kan tenke seg kontakt med oss. :)

 

Siden jeg sjelden møter andre utenom jobb/barnehage/skole etc., så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem herfra, men det kunne være fint å møte noen av dere i nærmeste fremtid.



Anonymous poster hash: 9392b...aa0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo ta dere en tur på kafe som en liten gjeng dere som bor i nærheten av oslo:)



Anonymous poster hash: 9986a...ee6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dere kan jo ta dere en tur på kafe som en liten gjeng dere som bor i nærheten av oslo:)

Anonymous poster hash: 9986a...ee6

 

 

Hvordan gjør man dette, rent praktisk? Det er jo også litt "flaut" å møte noen via nettet, spesielt for de av oss som ikke er så sosiale til å begynne med. Men det lar seg sikkert gjøre. Har ferie i nesten to uker til, så har i alle fall tid og anledning. :)

Anonymous poster hash: 9392b...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...