Gå til innhold

Lei husarbeid og rydding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Vi er en familie på 3. Barnet er 2.5 år gammelt. Vi er begge i full jobb,jeg i kommunen,mannen selvstendig næringsdrivende.

Han jobber i perioder mye,og det sammenfaller ofte med perioder det er mere møkk ute (sølete, slaps etc). Jeg gjør det meste av husarbeidet disse periodene pluss er sammen med barnet☺

Vi har rutiner som å rydde på plass før en ny leke brukes,likevel blir det bombet. Opplever jeg kan bruke 1-1.5t på å rydde,holde det rent hver kveld. Jeg rydder opp etter måltidene og vasker opp det som trengs. Jeg prøver å holde en minste standard på renhold (tørke over flater hver dag,vaske do og vask pluss dusj hver dag,støvsuge hver dag og vaske alle gulv 1x pr uke. ). Opplever for tiden at det tar veldig kort tid før alt ser bomba ut igjen,til tross for at ting har sin faste plass og aviser o.l kastes med en gang de er lest.

Er det vanlig å bli så frustrert over noe som burde være en glede? Er jeg litt annerledes?

Anonymous poster hash: e56cb...cc0

Du har alt for høye krav. 

 

Dersom du leser det selv har skrevet nå om 10 år så vil du se hvor dumt det egentlig er.

 

Livet er til for å leves ikke vaskes. 

 

Bytt ut "hver dag" med " en gang i uken"...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er en familie på 3. Barnet er 2.5 år gammelt. Vi er begge i full jobb,jeg i kommunen,mannen selvstendig næringsdrivende.

Han jobber i perioder mye,og det sammenfaller ofte med perioder det er mere møkk ute (sølete, slaps etc). Jeg gjør det meste av husarbeidet disse periodene pluss er sammen med barnet☺

Vi har rutiner som å rydde på plass før en ny leke brukes,likevel blir det bombet. Opplever jeg kan bruke 1-1.5t på å rydde,holde det rent hver kveld. Jeg rydder opp etter måltidene og vasker opp det som trengs. Jeg prøver å holde en minste standard på renhold (tørke over flater hver dag,vaske do og vask pluss dusj hver dag,støvsuge hver dag og vaske alle gulv 1x pr uke. ). Opplever for tiden at det tar veldig kort tid før alt ser bomba ut igjen,til tross for at ting har sin faste plass og aviser o.l kastes med en gang de er lest.

Er det vanlig å bli så frustrert over noe som burde være en glede? Er jeg litt annerledes?

Anonymous poster hash: e56cb...cc0

Lei en vaskehjelp en gang i uken. Her jeg bor koster det 400kr for to timer. De får gjort en del på den tiden. 😂

Og trenger du virkelig å vaske doen hver dag? Og dusjen? Hva gjør dere som får det så skittent? Mitt tips er å gå over med dobørsten når det er nødvendig, pass på at det ikke ligger masse vann igjen i dusjen etter bruk, og SLAP THE FUCK OFF! En grundige husvask en gang i uken er nok om dere ikke kaster mat og avføring rundt dere, og kjøkkenoverflater hver dag.

Anonymous poster hash: 98773...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeide er kjedelig. Og det tar tid. Og det blir ikke mindre av det. Men start så tidlig som mulig å lære opp ungene og mannen til å ta sin del. Og ja, senk kravene. Jeg trodde vi hadde det rotete, men så etter litt overraskelsesbesøk hos slekt, venner og naboer, så fant jeg faktisk ut at vi har det over gjennomsnittet ryddig og rent :D



Anonymous poster hash: 857ef...847
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber i perioder mye,og det sammenfaller ofte med perioder det er mere møkk ute (sølete, slaps etc). Jeg gjør det meste av husarbeidet disse periodene pluss er sammen med barnet☺

Anonymous poster hash: e56cb...cc0

Det er noe med denne setningen som gjør at jeg tenker du har et veldig overdrevet fokus på husarbeid.

Jeg trives også med å ha det fint rundt meg, men skulle jeg gjennomført ditt opplegg ville jeg aldri hatt tid til noe lystbetont? Har du tid til det? Det er ikke bra hvis du bare bruker tiden din på plikter. Gjør noe du synes er gøy også, hvis ikke tror jeg det er lett for at du blir gående rastløs hjemme og se på rotet og blir enda mer opptatt av det.

Med små barn i huset er det veldig sjelden strøkent. Når vi nettopp har vasket og tatt en skikkelig opprydning her ser det fantastisk ut i sånn ca ti minutter. I stedet for å irritere meg over det prøver jeg å ta det med et skuldertrekk. Sånn er det bare, og jeg vil ikke bruke tiden min på å være frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...