Gå til innhold

Lei husarbeid og rydding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 3. Barnet er 2.5 år gammelt. Vi er begge i full jobb,jeg i kommunen,mannen selvstendig næringsdrivende.

Han jobber i perioder mye,og det sammenfaller ofte med perioder det er mere møkk ute (sølete, slaps etc). Jeg gjør det meste av husarbeidet disse periodene pluss er sammen med barnet☺

Vi har rutiner som å rydde på plass før en ny leke brukes,likevel blir det bombet. Opplever jeg kan bruke 1-1.5t på å rydde,holde det rent hver kveld. Jeg rydder opp etter måltidene og vasker opp det som trengs. Jeg prøver å holde en minste standard på renhold (tørke over flater hver dag,vaske do og vask pluss dusj hver dag,støvsuge hver dag og vaske alle gulv 1x pr uke. ). Opplever for tiden at det tar veldig kort tid før alt ser bomba ut igjen,til tross for at ting har sin faste plass og aviser o.l kastes med en gang de er lest.

Er det vanlig å bli så frustrert over noe som burde være en glede? Er jeg litt annerledes?

Anonymous poster hash: e56cb...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senk kravene. Jeg synes det høres ut som du rydder/vasker for mye. Dovask og støvsuging kan du ta et par ganger i uka i stedet for hver dag.

Anonymous poster hash: 202cf...573

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.....hva driver du med?

Ja det kan vel de som er single med 3- 4 unger svare på.

Anonymous poster hash: 2a455...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slow down.....

Anonymous poster hash: 996e1...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojjj... Ikke rart at du er sliten og lei...



Anonymous poster hash: 5b937...209
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaske do/dusj HVER dag? Det kan da ikke være nødvendig. Jeg synes også det høres ut som du har litt høye standarder ... ikke rart du er lei. Hvis dette er din minstestandard for renslighet, hva er da høy standard for deg?

Endret av Harlekin
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har støv på hjernen! Vaske ALLE flater, støvsuge samt vaske dusj og do HVER DAG?? Calm down woman...



Anonymous poster hash: c7049...70b
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 3. Barnet er 2.5 år gammelt. Vi er begge i full jobb,jeg i kommunen,mannen selvstendig næringsdrivende.

Han jobber i perioder mye,og det sammenfaller ofte med perioder det er mere møkk ute (sølete, slaps etc). Jeg gjør det meste av husarbeidet disse periodene pluss er sammen med barnet☺

Vi har rutiner som å rydde på plass før en ny leke brukes,likevel blir det bombet. Opplever jeg kan bruke 1-1.5t på å rydde,holde det rent hver kveld. Jeg rydder opp etter måltidene og vasker opp det som trengs. Jeg prøver å holde en minste standard på renhold (tørke over flater hver dag,vaske do og vask pluss dusj hver dag,støvsuge hver dag og vaske alle gulv 1x pr uke. ). Opplever for tiden at det tar veldig kort tid før alt ser bomba ut igjen,til tross for at ting har sin faste plass og aviser o.l kastes med en gang de er lest.

Er det vanlig å bli så frustrert over noe som burde være en glede? Er jeg litt annerledes?

Anonymous poster hash: e56cb...cc0

 

Unnskyld meg men nå snakker jeg rett fra levra her. Jeg trur ikke jeg kjenner et menneske i denne verden som elsker å gjøre husarbeid, og hvert fall ikke som mer eller mindre rengjør hele huset hver eneste dag slik som du gjør. Hadde du vært min kone/mann hadde jeg lurt på om du hadde OCD eller noe. For guds skyld ikke få flere barn eller kjæledyr hvert fall for da kommer du til å stresse på deg hjerteinfarkt. Er du en sånn som stryker underbukser også?

Anonymous poster hash: c7049...70b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vasker mannen ut av huset en dag.
Minste standard? Hva gjør du om du venter besøk ? Jul?



Anonymous poster hash: 2a455...562

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 3. Barnet er 2.5 år gammelt. Vi er begge i full jobb,jeg i kommunen,mannen selvstendig næringsdrivende.

Han jobber i perioder mye,og det sammenfaller ofte med perioder det er mere møkk ute (sølete, slaps etc). Jeg gjør det meste av husarbeidet disse periodene pluss er sammen med barnet☺

Vi har rutiner som å rydde på plass før en ny leke brukes,likevel blir det bombet. Opplever jeg kan bruke 1-1.5t på å rydde,holde det rent hver kveld. Jeg rydder opp etter måltidene og vasker opp det som trengs. Jeg prøver å holde en minste standard på renhold (tørke over flater hver dag,vaske do og vask pluss dusj hver dag,støvsuge hver dag og vaske alle gulv 1x pr uke. ). Opplever for tiden at det tar veldig kort tid før alt ser bomba ut igjen,til tross for at ting har sin faste plass og aviser o.l kastes med en gang de er lest.

Er det vanlig å bli så frustrert over noe som burde være en glede? Er jeg litt annerledes?

Anonymous poster hash: e56cb...cc0

Du er veldig annerledes ja

Anonymous poster hash: 2a455...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt sånn såpegreie i doen, sånn man fester nedi. Da kommer det litt såpe i vannet hver gang det trekkes ned. Og ha som rutine at folk børster vekk evt møkk som sitter fast. Da skal du hvertfall ikke trenge å vaske do hver eneste dag.

Til måltider bruker dere sånne underlag, spm hver enkelt børster av og legger tilbake om man har sølt.

(Selvfølgelig må jo ungen få hjelp til det da hehe)

Med barn og travel hverdag må man nesten bare slå seg til ro med litt rot. Her tar jeg bare rundvask en gang i uka ca.

Anonymous poster hash: 40550...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 3. Barnet er 2.5 år gammelt. Vi er begge i full jobb,jeg i kommunen,mannen selvstendig næringsdrivende.

Han jobber i perioder mye,og det sammenfaller ofte med perioder det er mere møkk ute (sølete, slaps etc). Jeg gjør det meste av husarbeidet disse periodene pluss er sammen med barnet☺

Vi har rutiner som å rydde på plass før en ny leke brukes,likevel blir det bombet. Opplever jeg kan bruke 1-1.5t på å rydde,holde det rent hver kveld. Jeg rydder opp etter måltidene og vasker opp det som trengs. Jeg prøver å holde en minste standard på renhold (tørke over flater hver dag,vaske do og vask pluss dusj hver dag,støvsuge hver dag og vaske alle gulv 1x pr uke. ). Opplever for tiden at det tar veldig kort tid før alt ser bomba ut igjen,til tross for at ting har sin faste plass og aviser o.l kastes med en gang de er lest.

Er det vanlig å bli så frustrert over noe som burde være en glede? Er jeg litt annerledes?

Anonymous poster hash: e56cb...cc0

Wow. Senk kravene og bruk mer tid på egentid :) 

Anonymous poster hash: cca12...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå forstår jeg hvorfor enkelte alltid har det strøkent.

Noen steder ser det ut som i en møbelkatalog,sånn bor ikke vi, fordidet ikke nytter å ha støv på hjernen om man skal kunne eksistere i hverdagen.

Anonymous poster hash: 18e99...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske og rydde mens barna vokser opp er som å måke snø mens det enda snør. Vi tar et skippertak på fredagene ( for å ikke snø helt inne :P ) ellers er jeg flink til å minne meg selv på at når man har 3 små barn, så må man senke kravene...

Anonymous poster hash: 29b0a...7ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere bor i en liten leilighet, ellers skjønner jeg ikke hvordan du holder ut så mye vasking. Eller, jeg skjønner ikke at du orker uansett. Om jeg skulle vaske bad hver dag, ville jo ikke livet mitt bestått av noe annet. Som småbarnsforeldre trenger man også å koble ut litt. En venninne av meg bare elsker vasking, rydding og sortering, og hun mener det er hennes måte å koble ut på. Men om man ikke føler det sånn, syns jeg man skal tenke over hvorfor man driver med det. Hva annet kunnet du brukt tiden på, som ga deg mer glede? Det er ingen som dør av noen støvkorn på vasken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minstestandaren din er skyhøy standard i min verden! Vaske flater og badet HVER dag? Da hadde jeg besvimt tror jeg.. 

 

Minstestandaren min er å rydde og vaske over kjøkkenet hver kveld, generell rydding av huset og klesvask når det trengs... Støvsuging 2-3 ganger i uken (mest pga vi har hund og katter som røyter), og vasker over badet når det er behov for det. Har ikke sjans til å holde et hus på over 300kvm i strøken tilstand. 

 

Her er det også jeg som tar det meste av husarbeidet da jeg har en mann som fort kan jobbe 70 timer i uka. Og med jobb selv (turnus), 2 barn, 1 bikkje og 2 katter så strekker jeg ikke til hvis jeg også skal ha et strøkent hjem. 

 

Så lenge det er relativt ryddig og reint, og ikke så møkkete at det er helsefarlig så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minstestandard er å rydde i mange timer kvelden før vaskebyrået kommer hver fjortende dag.

Anonymous poster hash: 7e5f0...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vasker mye mer enn det vi gjør her hjemme :) Om du senker kravene dine litt, så tror jeg du får mer tid til deg selv og familien din :) Husk at ingen barnefamilier har det rent 100% av tiden! Å vaske kjøkkenbord og benkene på kjøkkenet daglig er jeg helt med på, men å vaske badet syns jeg høres unødvendig ut, men mindre det er slik at det renner dritt nedover veggene.

 

mener du å vaske dusjen hver dag, eller at dere dusjer hver dag?

 

Skaff deg tørrmopp eller håndholdt støvsuger, det gjøres på 1-2-3 :)

 

(evt. få en vaskehjelp. Det ønsker jeg meg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du kommer til å få en skikkelig knekk om dere får flere barn.... Da MÅ du faktisk senke krava litt, fordi det kommer ut av din kontroll!! Å ha det rent og ryddig rundt seg er herlig, men om det skal være så på strekk at det går på psyken løs, ser jeg ikke poenget... ha det greit ryddig, forsvarlig rent (Og det er IKKE sterilt rent hver eneste dag) og nyt livets øyeblikk. :)



Anonymous poster hash: b437d...178
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...