Gå til innhold

Dårlig venninne?


pia18

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her.. Har en venninne som jeg ble kjent med for 5 år siden. Vi var som erteris helt til hun flyttet fra hjemplassen for to år siden.

Har alltid hatt en følelse på at hun bestandig prøver å stikke kjepper i hjulene for meg. Møtte drømmemannen for 3 år siden og hun hadde alltid en sleip kommentar på lur om han. "Jeg måtte ikke stole på han" "du vet nå mannfolk" osv..

Når vi kjøpte hus sammen mistet jeg nesten all kontakt med henne. De få gangene vi snakket i telefon var hun bare opptatt om å snakke om sine fantastiske opplevelser, å med en gang jeg nevne noe om mitt liv så hadde hun ikke tid å prate mer.

Da vi kjøpte hund for litt over et år siden ble det helt stilt en periode fra hun.

Men etter en stund ble hun sammen med en mann og da begynte hun å ringe igjen for å fortelle om hvor bra de hadde det sammen.

Jeg ble gravid for noen måneder siden, men mistet i uke 9. Det var en tøff opplevelse for meg. Dette fikk hun da vite å en måned senere ble hun gravid.

Da presterte hun å si til meg at "ja du har nå god tid. Du klarer neppe å bli gravid før det har gått et år i hvertfall"

Å nå får jeg bilder HVER dag flere ganger for dag av babymagen hennes og får titt å ofte høre hvor fantastisk det er å være gravid..

Jeg klarer ikke å glede meg på hennes vegne. Jeg blir bare provosert..

Er det meg det er noe galt med, eller er det henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunflower-Delight

Jeg mener at det er noe galt med hennes oppførsel mot deg. Det virker som om ho har vært mye lett sjalu på deg, og ho har en viss konkuranse instinkt om å bli bedre enn deg. Hvis ho ofte kom med en spydig kommentar og ikke ville høre noe om hvordan livet ditt er, så er ho ikke mye av en god venninne. 

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Hun er usikker på seg selv og har muligens problemer med empati. Det er ikke hennes skyld. For din egen del ville jeg funnet meg en annen venninne. Hun vil tappe deg for energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner som bryr seg om deg støtter deg når du har det vondt. De er ikke som din "venninne" som hele tiden snakker om hvor fantastisk hun har det som har noe du akkurat har mistet. Det snakker man om andre med. Det virker som hun har vært/er misunnelig og vil ha det du har. Hadde droppet henne, virker ikke som det kommer noe positivt ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det ta deg et år? Det vet hun ingenting om, ikke hør på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å kontakte henne og prøver å få slutt på "vennskapet" for hun gjør meg ingenting godt.

Grunnen til at hun mente det kom til å ta i hvertfall et år var fordi jeg har slitt lenge med å bli gravid.. Det tok to år for meg å bli gravid, å når det skjedde så mista jeg.. Dette vet hun om, så det såret veldig at hun poengterte det på en sånn måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg hadde kuttet ut denne såkalte "venninnen" din. Man skal ikke tråkke ned på vennene sine, tvert i mot, man skal jo heller løfte de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...