Gå til innhold

Kilder og hjemmeeksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok en hjemmeeksamen for en stund tilbake. Jeg ser nå at jeg hadde enkelte sitat- og referansefeil. Jeg har gjennom hele oppgaven henvist til forfatter og kildehenvisningen er 100% komplett. Oppgaven er ene og alene skrevet av meg og den ligner ikke noen annen oppgave. Jeg har på enkelte referanser feil sidetall og noen direkte sitater er skrevet feil, men uten at betydningen er endret. Jeg er normalt ekstremt nøye, men den gangen var jeg stressa. Vi måtte bruke et idiotisk referansesystem, som jeg ikke er vant med.

Er dette fusk?

Kan eksamensresultat annuleres?

Sjekker universiteter og høyskoler tidligere hjemmeoppgaver?


Anonymous poster hash: cc3f2...738



Anonymous poster hash: cc3f2...738
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har tatt noe fra tidligere hjemmeeksamener trenger du ikke være redd for sistnevnte, vel?

Kommer nok veldig ann på sensorene. Noen er veldig strenge på det, mens andre ikke. Er nok en fordel å ihvertfall skrive riktige sidetall, men om det gjør at besvarelsen annuleres er vanskelig å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en hjemmeeksamen for en stund tilbake. Jeg ser nå at jeg hadde enkelte sitat- og referansefeil. Jeg har gjennom hele oppgaven henvist til forfatter og kildehenvisningen er 100% komplett. Oppgaven er ene og alene skrevet av meg og den ligner ikke noen annen oppgave. Jeg har på enkelte referanser feil sidetall og noen direkte sitater er skrevet feil, men uten at betydningen er endret. Jeg er normalt ekstremt nøye, men den gangen var jeg stressa. Vi måtte bruke et idiotisk referansesystem, som jeg ikke er vant med.

Er dette fusk?

Kan eksamensresultat annuleres?

Sjekker universiteter og høyskoler tidligere hjemmeoppgaver?

Anonymous poster hash: cc3f2...738

Anonymous poster hash: cc3f2...738

1- njaaa. Heller sløvt. Fusk er vel når du direkte ikke siterer kilder og later som andres verk er ditt eget.

2- tviler, er de strenge på det så tar de deg vel ned 1 grad eller 2,.

3-Ja det tror jeg da, i allefall karakterer?

Anonymous poster hash: 2d275...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har tatt noe fra tidligere hjemmeeksamener trenger du ikke være redd for sistnevnte, vel?

Kommer nok veldig ann på sensorene. Noen er veldig strenge på det, mens andre ikke. Er nok en fordel å ihvertfall skrive riktige sidetall, men om det gjør at besvarelsen annuleres er vanskelig å si

Oppgaven har fått bestått, men iflg loven kan beståtte oppgaver annuleres.

Anonymous poster hash: cc3f2...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1- njaaa. Heller sløvt. Fusk er vel når du direkte ikke siterer kilder og later som andres verk er ditt eget.

2- tviler, er de strenge på det så tar de deg vel ned 1 grad eller 2,.

3-Ja det tror jeg da, i allefall karakterer?

Anonymous poster hash: 2d275...7a3

Jeg tror jeg fikk trekk på oppgaven. Det er en eldre oppgave. Noe av det som plager meg er at universiteter og høyskoler tar vare på eldre oppgaver? Kan de ombestemme seg? Feks si at "Nå ser vi at dette er fusk og vi annulerer eksamensresultat"? Ser du problematikken eller er det jeg som er på bærtur?

Anonymous poster hash: cc3f2...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en hjemmeeksamen for en stund tilbake. Jeg ser nå at jeg hadde enkelte sitat- og referansefeil. Jeg har gjennom hele oppgaven henvist til forfatter og kildehenvisningen er 100% komplett. Oppgaven er ene og alene skrevet av meg og den ligner ikke noen annen oppgave. Jeg har på enkelte referanser feil sidetall og noen direkte sitater er skrevet feil, men uten at betydningen er endret. Jeg er normalt ekstremt nøye, men den gangen var jeg stressa. Vi måtte bruke et idiotisk referansesystem, som jeg ikke er vant med.

Er dette fusk?

Kan eksamensresultat annuleres?

Sjekker universiteter og høyskoler tidligere hjemmeoppgaver?

Anonymous poster hash: cc3f2...738

Anonymous poster hash: cc3f2...738

Ja, jeg kjenner en som strøyk fordi han glemte å referere til sin egen Bsc-oppgave

Anonymous poster hash: 350ab...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kjenner en som strøyk fordi han glemte å referere til sin egen Bsc-oppgave

Anonymous poster hash: 350ab...81a

Alle kilder er med i oppgaven, men det er enkelte henvisningsfeil. Dvs feil sidetall og enkelte direktesitat feil, som riktignok ikke endrer budskapet til personen som ble sitert.

Anonymous poster hash: cc3f2...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stor pris på alle svarene. Fint at dere svarer, da dette er noe som plager meg :(



Anonymous poster hash: cc3f2...738
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...