Gå til innhold

Linkedin - Kun for de vellykkede og superambisiøse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett at mange jeg kjenner har profil på Linkedin.Felles for alle er at de har "perfekte" CVer uten hull,gode utdannelser og relevant jobberfaring.

Så sitter jeg her da,og lurer på:

Er det noen vits i å lage profil om man faller utenfor denne kategorien? Jeg har av ulike grunner brukt lengre tid på min bachelorgrad enn det som er normalt og er litt flau over dette (selv om jeg hadde en god grunn).Har dessuten hatt mange jobber som ligger utenfor mitt fagfelt.Er det noe vits å lage profil da?

Kan det være en fordel å ha profil med tanke på jobbsøking?Er det f.eks slik at vikarbyrå og arbeidsgivere sjekker slike profiler for å lete etter aktuelle jobbkandidater?



Anonymous poster hash: 40c45...305
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LinkedIn er for alle, men det er klart det er en fordel med CV uten hull som viser relevant erfaring for de jobbene du søker. Når jeg har søkt jobb har arbeidsgiver sjekket profilen min, og jeg ser også andre fra bedrifter jeg følger er innom. Hvis du har mye å forklare i en cv så er ikke nødvendigvis LinkedIn det beste stedet å markedsføre seg.



Anonymous poster hash: f35ff...98f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte lage linkedin på vgs, og har bare fylt den ut siden.. Den er for alle



Anonymous poster hash: 7c345...c58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har relevant arbeidserfaring, ingen hull og en god utdanning, likevel føler jeg ikke for å legge ut min CV offentlig.



Anonymous poster hash: 114f0...196
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linked in er for alle. Men det er jo primært en CV-portal. Hvis du mener at dine styrker på arbeidsmarkedet ligger utenfor det som står på CV-en din, så har du nok god grunn til å heller legge energi i å søke gjennom andre portaler.



Anonymous poster hash: 21881...74a
Lenke til kommentar
Del på andre sider