Gå til innhold

Hvilken studieteknikk har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en student på mitt tredje år på en bachelor som tenker mye på studieteknikk. Hva er "riktig"? Min studieteknikk er følgende:

Før eksamen så leser jeg før forelesning på temaet. Ikke alltid jeg rekker det hvis jeg tar flere fag, men å gå på forelesning er hvertfall lurt.
Da er man a jour.

Det er som regel semesteroppgaver så jeg føler at jeg rekker ikke noe veldig fordypning midt i semesteret.

Etter forelesningene er helt ferdig så går jeg gjennom pensum leselista på nytt.
Da leser jeg svært nøye og ser over notater. Lager tankekart i en ekstrabok jeg har for å komprimere stoffet og få et billedlig kart over pensum.

Hvordan noterer du/dere? Jeg har vurdert å bare droppe å notere under forelesninger og heller kun ta egne notater, men da er jeg redd jeg ikke får med det som er viktig da man ofte noterer det foreleseren sier på forelesning og får en pekepinn på hva som er viktig.



Anonymous poster hash: 3118f...552
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Skippertak" er vel fortsatt et vanelig begrep om hvordan noen lesert til eksamen?! Det brukte jeg ihvertfall!!! Gikk stort sett bra ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lese ett kapittel hver dag og notere det viktigste fra hvert kapittel. Dermed har man gode og fine notater til slutten av året :)

"Skippertak" går også ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør du plass til egne notater?

Jeg føler jeg burde gjort det... Og notere bedre under forelesning. Ender alltid opp med å må renskrive alle etter forelesningene er helt ferdig. Er jo forsåvidt pugging det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med en del lærere angående noe liknende, og de sier det er lettere å ta notater under forelesning enn å ta egne notater og droppe å ta under forelesninger. Så det blir strategien her hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider