Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Har så mange som 6 eksamener dette semestret og klarer ikke begynne å lese :( Sover rundt 12 timer i døgnet og er bare sliten og trøtt hele tiden. Leiligheten ser helt kaotisk ut, jeg ser grusom ut og alle bøkene bare ligger her uten at jeg orker å gjøre noe… :( Skjønner ikke hvordan eksamene skal gå..



Anonymous poster hash: d4e58...44d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har så mange som 6 eksamener dette semestret og klarer ikke begynne å lese :( Sover rundt 12 timer i døgnet og er bare sliten og trøtt hele tiden. Leiligheten ser helt kaotisk ut, jeg ser grusom ut og alle bøkene bare ligger her uten at jeg orker å gjøre noe… :( Skjønner ikke hvordan eksamene skal gå..

Anonymous poster hash: d4e58...44d

Kjenner veldig til det, selv om jeg har veldig mange færre eksamener. Leiligheten ser ikke ut og jeg har ikke overskudd til å ta skikkelig tak, samtidig som jeg føler at jeg ikke får gjort noe effektivt heller.

Nå er jeg heldigvis ferdig med den store skoleeksamenen i overimorgen og har bare en firedagers semesteroppgave igjen etter det, så har jeg noen dager på å få ordnet leiligheten før jeg reiser hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort i det siste, siden jeg ble deprimert av å se på leiligheten min, var å sette på forelesning (vi kan høre på podcaster) og vaske og rydde samtidig. Hvor effektivt det er for læring, er jeg usikker på, men det er mye bedre enn min vanlige prokrastinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort i det siste, siden jeg ble deprimert av å se på leiligheten min, var å sette på forelesning (vi kan høre på podcaster) og vaske og rydde samtidig. Hvor effektivt det er for læring, er jeg usikker på, men det er mye bedre enn min vanlige prokrastinering.

Hørtes ut som en god idé, men det er ikke gjennomførbart for min del, ettersom juridisk fakultet i her ikke har podcast av forelesningene, og vi har et annet pensum i exfac enn Oslo og Bergen.

Men det skal noteres til de fagene hvor vi har noenlunde samme pensum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlevering av oppgave i morgen! Stressa = leiligheten er shinet!

Jeg er så lei! Vil ikke mere.

Også er jeg såååå flink til å utsette å starte med oppgaveløsningen på jussfaget. Selv om jeg VET at det er den eneste måten jeg kan lære meg dette på. Har lest et par oppgaver + løsningen liksom. Hva i alle dager lærer jeg av det da! Dust!

Jaja, ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksamen om få dager og sliter samt med å memorisere polyatomic ioner. Det blir ikke bedre med at det er min første eksamen og nervøsiteten er høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen imorgen, overhodet ikke forberedt :bond:

Vært skikkelig dårlig på å disponere tiden til eksamene mine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort i det siste, siden jeg ble deprimert av å se på leiligheten min, var å sette på forelesning (vi kan høre på podcaster) og vaske og rydde samtidig. Hvor effektivt det er for læring, er jeg usikker på, men det er mye bedre enn min vanlige prokrastinering.

ååh dere er heldig som har podcast :D lærer så mye bedre av å høre teksten og lese den samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde egentlig begynt på exphil-eksamensoppgave, men er så umotivert..

Heldigvis har jeg 1,5 uke til den skal være levert!

Satser på å få begynt med litt lesing i morgen :P

Endret av Dreamdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh dere er heldig som har podcast :D lærer så mye bedre av å høre teksten og lese den samtidig!

Altså, podcast av forelesninger, så jeg får jo ikke lest samtidig. Men jeg synes det er veldig greit å høre på ting, så jeg er glad foreleserne legger dem ut :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommet hjem fra 3-dagers seminar...fikk lest 1,5 side mellom slagene...jedda. Eksamen + stoooor innlevering om 5 dager.

Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i morgen, og hodet mitt er alle andre steder. Føler ikke jeg har full kontroll på alt. I tillegg har jeg så stygg håndskrift at jeg er redd sensorene ikke vil forstå hva jeg skriver, så jeg må være bevisst på det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, podcast av forelesninger, så jeg får jo ikke lest samtidig. Men jeg synes det er veldig greit å høre på ting, så jeg er glad foreleserne legger dem ut :)

Åja, da misforsto jeg :) men en klar fordel fordetom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eksamen i dag, i et fag jeg bare tok for å samle studiepoeng hos lånekassen (lå litt bak). Ikke har jeg vært på forelesninger da de har kræsjet med viktigere emner og ikke klarte jeg å rote meg til å kjøpe boken heller.

Så jeg er veldig spent på hvordan dette går. Hadde planer om å levere blankt og konte til våren, men da jeg fikk oppgaven ga jeg det et forsøk og rablet ned noe forhåpentligvis halvfornuftige greier.

Anonymous poster hash: 9ad7e...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig å skrive innledning! :bond:

Skriv den til slutt om du ikke allerede gjør det. Da vet du jo hva du har skrevet og fokusert på, og kan skrive hva du skal skrive og fokusere på. Jukse-rød-tråd.

In other news:

Hadde eksamen i går. Hahaha, jeg må le bare jeg tenker på det. Vi skulle svare på 3 oppgaver, og jeg hadde kontroll på en. De andre to fant jeg på, og jeg tror ikke egentlig sensor kommer til å sette pris på det.

Jaja, tok en sjans, det får gå som det går.

Tror dette er et tegn på at jeg er litt mer skolelei enn hva som er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt-exphil-oppgave.

Har nå skrevet 1800 ord, som vil si det "bare" er igjen 1000 ord til minstekravet, og en uke igjen..

Skal skrive om "fornuft og følelser" i tekstene til Smart og Friedman.

Smart har jeg skrevet ferdig, men Friedman er jo bare opptatt av at menn ikke har tatt hensyn til kvinner? :vetikke: Jeg skjønner ingenting. Det eneste jeg har kommet til hittil er at det ikke bare er fornuft som kan være grunnleggende for valgene man tar, men det står jo ingenting om HVORDAN man skal ta valg. Arghhh..

Og jeg har hatt en skikkelig u-effektiv dag. Var så trøtt, så utsatte kollokvie med en annen til klokka 9. Og nå skal jeg på jobb om en time, er ikke hjemme før 01:00 og kommer til å være drit trøtt hele uka fordi jeg startet med søvnunderskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...