Gå til innhold

Jenter klipper håret kort - blir kjerringaktige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

altså.. det går så mange kvinner rundt i Norges gater som KUNNE VÆRT pene flotte damer, men håret ødelegger. de klipper seg kort og ser mye eldre ut og slitne ut. og de mister den sexy stilen totalt.. se for dere Siv Jensen feks.. hvor pen kunne ikke hun vært med håret hengende nedenfor skuldrene??

Jeg tipper at hun ville sett veldig mye mer sliten ut enn det hun gjør nå. Hvem som kler hva er veldig individuelt og kort hår trenger ikke å bety kjærringsveis.

Anonym poster: b5dd32735aba3139aa9c4029c59be171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er snart 30 år med briller og vurderte nylig å klippe håret kort. Fikk da beskjed av ei venninne om at det må jeg absolutt ikke, under noen omstendigheter, gjøre!! Ser at veldig mange her er av samme oppfatning, så jeg får vel bare holde ut med det slitsomme, kjipe håret mitt som tross alt er til skuldrene.

Jeg kan forresten være enig i at man ser eldre ut med kort hår. Da jeg var 17 år klipte jeg håret kort og jeg husker enda en fyr i klassen som kommenterte: "Shit, er det deg? Jeg trodde det var en 30-åring jeg!" ;)

Endret av Mandalas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 år med briller og vurderte nylig å klippe håret kort. Fikk da beskjed av ei venninne om at det må jeg absolutt ikke, under noen omstendigheter, gjøre!! Ser at veldig mange her er av samme oppfatning, så jeg får vel bare holde ut med det slitsomme, kjipe håret mitt som tross alt er til skuldrene.

Dette med hår har ikke alltid med alder å gjøre. Noen kler langt, noen kler kort, noen kler halvlangt, og noen kler det meste...det handler ofte mer om hvilken type man er, og hvilket hår man har. Hvis man har hår som er nydelig, gjerne fyldig, mjukt...om man er 20 eller 60, hvorfor klippe det bort? Å ha fyldig langt hår er like fint på eldre som på yngre. Har man derimot tynt, pistrete hår, kan det godt se bedre ut med kortere hår, uansett alder.

Men jeg er enig i at noen ganger kan en type klipp gjøre damer til mer kjærringer...

Du må selv velge hva du synes du kler. Kanskje håret ditt er finere enn du tror siden venninna di sa du ikke burde klippe det? Kanskje du bare er lei nå? Hva med å ta en god stuss?

Selv er jeg rundt 40 år, har langtlangt, tykt hår med fall i, det er en stor del av meg, pelsen min! Jeg kommer aldri til å klippe det, får ofte komplimenter for håret mitt! Fremmede kan stoppe meg på gata, spørre meg om hvilken sjampo/balsam jeg bruker...Venninna mi på samme alder, har tynt hår, hun har alltid hatt veldig kort, bleket hår, men jeg synes hun kler det, hun hadde ikke vært fin med langt hår, mest pga håret som er tynt og pistrete, men og pga henne som type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Jeg er enig med mange her om at det å klippe seg kort faktisk kan løfte hele ansiktet til kvinnen.

Se på Sigrid bonde tusvik.

Hvor mange syns hun var penere med langt hår enn det korte?

Ikke jeg iallfall.

Vurderer å klippe meg kort selv, man har så mange muligheter med sminken da, jeg som elsker å eksperimentere. Kan gå på fest med sterk øyesminke uten å se trashy ut, eller smør på flesk.

Må bare mote meg opp enda en stund til, og venne gubben med tanken, han vil nemlig at jenter skal ha langt hår....... Sjokk sjokk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trekker frem Halle Berry som et grelt eksempel?! :eeeh:

Må slenge meg på den gitt...

Dama er jo snart 50 år og ser ut som en ungdom!

Hun må jo om mulig være det aller verste eksemple på denne kloden.

Velvel, smag og behag.

Jeg synes nå Halle ser møøøe bedre ut me kort hår, og det gjelder mange andre også.

Noen damer kler langt andre kort.

Har ingen ting med farge, form eller tykkelse på håret imo.

Sidenote, Halle er døøøødigg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blah blah

Jeg har langt hår. Så mye jobb er det ikke og vi har hårføner :) Det går heller ikke bestandig ned i øynene, er ikke i veien osv.

Tror det kommer litt an på hårtypen.

Jeg har langt hår og har alltid hatt det. Det rekker meg ned til korsryggen og er veldig tykt.

Nå de siste årene så vurderer jeg sterkt å klippe meg kort, iallefall kortere, da det er ekstremt mye jobb med håret for at det skal være pent.

Det blåser til alle kanter om jeg har det løst og floker seg med en gang. Setter jeg det opp så har jeg alltid noen løse hår som kommer seg løs og irriterer meg.

Vaske det kan jeg jeg ikke gjøre mer enn 1-2 ganger pr uke. Tar lang tid å føne det tørt og lar jeg det være småfuktig så floker det seg igjen.

Svømmehallen er grusomt mtp på akkurat dette, og jeg elsker å svømme.

Ellers har jeg et friskt hår uten slitasje, så det er ikke problemet.

Så mesteparten av mitt hår forsvinner nok i løpet av året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Personlig elsker jeg langt hår, eller hår i det hele tatt. Synes faktisk det er det aller viktigste på både menn og kvinner.

Noen helt få kler kort hår, men da burde man se bra ut i utgangspunktet.

F.eks Miley Cyrus ser bra ut uansett hva hun gjør med håret

http://popcrush.com/miley-cyrus-chops-hair/

Selvom jeg personlig liker best håret her: http://liftbeautyboutique.blogspot.no/2010/02/grammy-looks-breakdown.html

Herregud...elsker den jenta der.

Men nå er jo hun ganske ung, så er jo ingen "skandale" uansett hva hun gjør med håret.

Emma Watson kler også kort hår, men hun har et nydelig ansikt som veier opp for håret som nesten ikke er der.

Selv så bruker jeg extension, for jeg kler IKKE kort hår. Når jeg ikke har i extension så har jeg håret i strikk. Jeg kan ikke ha kort hår hengene. Ser 30 år eldre ut, og jeg er 19.

Men når jeg blir 30 år så kommer jeg ikke til å bruke extension, da skal det i såfall være keratinfester. Ikke clips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer litt an på hårtypen.

Jeg har langt hår og har alltid hatt det. Det rekker meg ned til korsryggen og er veldig tykt.

Nå de siste årene så vurderer jeg sterkt å klippe meg kort, iallefall kortere, da det er ekstremt mye jobb med håret for at det skal være pent.

Det blåser til alle kanter om jeg har det løst og floker seg med en gang. Setter jeg det opp så har jeg alltid noen løse hår som kommer seg løs og irriterer meg.

Vaske det kan jeg jeg ikke gjøre mer enn 1-2 ganger pr uke. Tar lang tid å føne det tørt og lar jeg det være småfuktig så floker det seg igjen.

Svømmehallen er grusomt mtp på akkurat dette, og jeg elsker å svømme.

Ellers har jeg et friskt hår uten slitasje, så det er ikke problemet.

Så mesteparten av mitt hår forsvinner nok i løpet av året

Høres ut som du har et fantastisk hår, et sjeldent hår som alle kvinner drømmer om...IKKE klipp deg kjære kvinne, strutt med pelsen din! Jeg elsker damer mad langt, vakkert hår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Høres ut som du har et fantastisk hår, et sjeldent hår som alle kvinner drømmer om...IKKE klipp deg kjære kvinne, strutt med pelsen din! Jeg elsker damer mad langt, vakkert hår!!!

Ja jeg syns selv at håret mitt er vakkert, og jeg får daglig mange komplimenter, men jeg orker ikke jobben med det lengre. Jeg svømmer to ganger i uka, og jeg ønsker å svømme flere ganger pr uke men håret mitt hindrer meg i tillegg til at jeg kjører mye sykkel og bruker derfor ofte hjelm og det er forferdelig slitsomt å måtte flette håret hver gang jeg skal ut en tur.

Så klippet blir det definitivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns selv at håret mitt er vakkert, og jeg får daglig mange komplimenter, men jeg orker ikke jobben med det lengre. Jeg svømmer to ganger i uka, og jeg ønsker å svømme flere ganger pr uke men håret mitt hindrer meg i tillegg til at jeg kjører mye sykkel og bruker derfor ofte hjelm og det er forferdelig slitsomt å måtte flette håret hver gang jeg skal ut en tur.

Så klippet blir det definitivt

Da er du ikke så forfengelig da, du tenker mer praktisk..Jeg går alltid for det som ser best ut. Når man er "blessed" med et vakkert hår, er det trist at noen velger å klippe det bort...

Dessuten, det trenger ikke være så upraktisk som du sier. Kjenner ei med langt tykt hår, som er veldig aktiv, sykler, driver med mye forskjellig idrett bl.a , men hun kommer aldri til å klippe seg heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Det trenger ikke være upraktisk for noen, det er derfor jeg sier at vi er forskjellige med forskjellig typer hår :)

Jeg er nok ikke den mest forfengelige, men jeg har brukt et par år på å komme til det punktet hvor jeg har klart å ta en endelig beslutning og bestemt meg for å klippe det, men det har mest med at jeg alltid har hatt langt hår og er redd for at jeg kommer til å angre siden jeg er så vant til det :)

Men så tenker jeg som så at det vokser jo ut igjen, så man skal ikke se bort fra at jeg kanskje sparer til langt hår igjen en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting skjer, også med håret.

Håret blir tørrere og sprøere når man eldres.

Langt hår ser fort mer slitt ut enn kort hår.

Men nå er jo heldigvis hårsveis noe folk kan velge selv.

Smaken er som baken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud... hva man kler innen hårfrisyre og farge er forskjellig fra person til person. Men dette er jo kg, så selvsagt finnes det en fasit. Alle med kort hår er kjerringaktige, og alle med langt hår har pistrete tupper og ødelagt hår.

Og dere som drar frem "men, håret er ikke like blankt når du runder 40": I disse dager har man så mange hjelpemidler at man egentlig kan ha de fleste frisyrer i de fleste aldre, det spørs bare hvor mye penger og tid du er villig til å bruke på det. Selvsagt er alt bedre utseendemessig når man er ung, men det betyr ikke at alt bare råtner med en gang uansett hva du gjør. Om man hjelper til selv kan man fint ha både fin hud og bra hår som en middelaldrende dame.

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet meg kort for første gang da jeg var 20. Og da mener jeg veldig kort, en litt lengre pixie versjon kan man si, for meg er ikke halv langt hår kort :fnise:

Jeg har utrolig tykt og ikke minst tungt hår, det er fint når det er langt. Men det blir flokete, fort fett og det var rett og slett ikke noe jeg trivdes med. Så jeg klippet meg kort og har har hatt det kort flere år :)

Jeg kan ikke si det har hindret meg i å få mannfolk, tvert imot fikk jeg oppmerksomhet da enn med langt hår. Men det kan også være av helt andre grunner enn håret. :)

Det er til syvende og sist jeg som skal stelle og fikse dette håret, så hva en mann måtte mene er egentlig ikke så veldig relevant for min del.

Jeg sparer til langt hår nå, mest fordi jeg vil se hvordan det er igjen, men jeg skal klippe meg kort igjen til neste sommer :)

Så må jo legge til at jeg ikke ser kjerringaktig ut ;)

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klippet meg kort for første gang da jeg var 20. Og da mener jeg veldig kort, en litt lengre pixie versjon kan man si, for meg er ikke halv langt hår kort :fnise:

Jeg har utrolig tykt og ikke minst tungt hår, det er fint når det er langt. Men det blir flokete, fort fett og det var rett og slett ikke noe jeg trivdes med. Så jeg klippet meg kort og har har hatt det kort flere år :)

Jeg kan ikke si det har hindret meg i å få mannfolk, tvert imot fikk jeg oppmerksomhet da enn med langt hår. Men det kan også være av helt andre grunner enn håret. :)

Det er til syvende og sist jeg som skal stelle og fikse dette håret, så hva en mann måtte mene er egentlig ikke så veldig relevant for min del.

Jeg sparer til langt hår nå, mest fordi jeg vil se hvordan det er igjen, men jeg skal klippe meg kort igjen til neste sommer :)

Så må jo legge til at jeg ikke ser kjerringaktig ut ;)

Du velger jo selv! Men tråden handlet om at noen mener man ikke bør klippe seg bare fordi man har nådd en viss alder, og det er jeg sååå enig i!

Ei nevnte nylig at ting skjer med håret når man blir eldre, men det er sannelig ikke alle. Noen typer hår forblir : tykke, mjuke, glansfulle...vakre!!! Vet om flere damer oppi åra som har fantastisk hår, og de hadde ikke sett bra ut med kort hår!

Det er noe feminint med langt, fyldig hår med fall i ( spesielt svak for..)..Det er jo pelsen vår, håret. Tenk deg nydelige kattunger uten hår, hester uten mane...Hår kan være veldig vakkert på en person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ER jeg jo kjerring uansett så nå er det ikke noe problem.

Forhåpentlig var jeg ikke det da jeg klippet meg kort første gang som 22 åring, og hjelpe meg som det hjalp på både utseende og selvtillit. Men langt hår så endte jeg som den ultimate "grå mus" (har tykt og tungt og glatt hår som er umulig å sette opp) for det var ikke noe jeg kunne gjøre med håret, det bare hang der... Vel, jeg vasket det selvsagt, men det var litt av et tidssluk for det tok evigheter å tørke det.

Da jeg fikk det klippet i en grei frisyre så ble det med ett mulig å style det litt og ansiktet dukket frem fra "hårgardinen" - stor forbedring på alle hold.

Jeg har beholdt det kort siden da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger jo selv! Men tråden handlet om at noen mener man ikke bør klippe seg bare fordi man har nådd en viss alder, og det er jeg sååå enig i!

Ei nevnte nylig at ting skjer med håret når man blir eldre, men det er sannelig ikke alle. Noen typer hår forblir : tykke, mjuke, glansfulle...vakre!!! Vet om flere damer oppi åra som har fantastisk hår, og de hadde ikke sett bra ut med kort hår!

Det er noe feminint med langt, fyldig hår med fall i ( spesielt svak for..)..Det er jo pelsen vår, håret. Tenk deg nydelige kattunger uten hår, hester uten mane...Hår kan være veldig vakkert på en person!

Ja det er sant, men man blir ikke automatisk kjerring fordi man klipper seg når man er over en viss alder :) Men jeg er enig at man ikke må, men enkelte bør rett og slett.

Min mor har langt fint hår selv om hun er over "aldersgrensen" så noen kler jo det så absolutt :jepp:

Jeg har i alle fall lært meg ved å ha kort hår, at det er så mange andre måter å være feminin på - og det er det jeg liker utrolig godt med å ha kort hår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 29 og klipper håret kort fordi visst det får vokse så blir det så grusomt vanskelig å stelle, pga tidsmangel og små barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...