Gå til innhold

Bli fridd til ut av det blå?


AnonymBruker

  

23 stemmer

  1. 1. Forventet du et frieri?

    • Nei, vi har aldri snakket om det, før h"n plutselig fridde. Vi ble gift.
      4
    • Ja. Slike ting må diskutteres i forhold. Jeg visste at det kom til å skje en gang.
      19


Anbefalte innlegg

Er det mange her som ikke forventet å bli fridd til da det skjedde? Altså dere har aldri snakket om felles familie eller giftemål (verken som hint eller direkte).

Her snakker jeg også om seriøse frierier i seriøse forhold, ikke et veddemål i fylla.

Min vennines mann fridde etter de har vært sammen i 6 mnd og de ble gift 6 mnd senere. Ingen graviditet i bildet der.

Jeg har vært sammen med min kjæreste i snart 2 år, vi bor ikke sammen og har aldri diskuttert giftemålet. Jeg kommer ikke til å ta opp tema heller. Skjer det, så blir det en fin overaskelse. Jeg er lykkelig som det er nå allikevel.

Så hvordan var det med dere? Hva tenkte dere?



Anonymous poster hash: 6dafa...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Jeg tar det som en selvfølge at man i seriøse forhold, diskuterer ting som barn, familie, hvordan man ønsker å leve etc.. Ellers kjenner man jo hverandre ikke så godt, og har ikke noe grunnlag for et frieri.

Vi gjorde noe så uromantisk som å bli enige om å gifte oss.

Endret av Magdalene
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ett veldig naturlig tema å prate om, til en viss grad. Det skal sies at jeg synes en del av eksemplene man leser om i tråden Vi som håper på ett frieri snart, blir litt i overkant igjen.

Å unngå temaet fullstendig fordi frieriet skal komme overraskende synes jeg blir litt unaturlig. Å gjøre slik enkelte gjør i den nevnte tråden blir også unaturlig.

Synes det beste er å snakke om det. Vi ble også enige om å gifte oss. Ett frieri hadde for meg blitt litt merkelig når vi uansett hadde konkludert med at vi skulle gifte oss en dag.

Endret av Salmonella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe feil når forventningen er at kvinnen alltid skal være klar for giftermål, men måtte gå å vente på den dagen mannen er klar og velger å fri.

Slike ting snakker man om, og blir enige om. For å slippe flaue situasjoner sa jeg tidlig fra til mannen om at han ikke behøvde å fri, vi kunne heller diskutere temaet den dagen en av oss var klare for å gifte oss. Har vært veldig lykkelig gift en god del år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om å gifte oss. Tror aldri mannen min hadde kommet til å fri sånn ut av det blå, det er ikke helt han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket også mye på det, om vi syntes ektaskap var noe for oss, om hvordan vi ville ha bryllupet, om vi var enige i å legge penger i det, om økonomiske fordeler ved å være gift osv, det romantiske er bra det , men mye mer rundt i tillegg. Vi fant ut at siden vi ville ha hverandre livet ut så kunne vi for all del gifte oss, det blir og mye fordeler ved det. Jeg viste han ville fri og ca når, men uansett var det kjempe koselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns man burde snakke om hva man tenker om framtiden og at begge er enige om at de ønsker barn og leve resten av livet sammen. Men er likevel koselig om selve frieriet er en overraskelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kom det ut av det blå, og det var såpass lite planlagt om man kan si det slik at han verken gikk ned på kne, eller hadde med en ring. Men slik som samtalen gikk forstod jeg raskt hvor det gikk hen. Så jeg sa ja, og vi kjøpte ringer sammen. :)



Anonymous poster hash: bee57...f4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min fridde ut av det blå. Han hadde ingen ring. Syns den tradisjonen kom mer fra filmene. Hvordan skulle han vite størrelsen min? Vi var på date i Frognerparken og spilte badminton. Så satt vi oos på benken for å ta en pause. Da kom det et forsiktig: Jeg er nerviøs, så la meg spørre. Vil du gifte deg med meg?

Veldig uforventet at det skal komme den dagen eller i den perioden av dating. Vi har ikke pratet om felles fremtid før det...



Anonymous poster hash: 6dafa...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min fridde ut av det blå. Han hadde ingen ring. Syns den tradisjonen kom mer fra filmene. Hvordan skulle han vite størrelsen min? Vi var på date i Frognerparken og spilte badminton. Så satt vi oos på benken for å ta en pause. Da kom det et forsiktig: Jeg er nerviøs, så la meg spørre. Vil du gifte deg med meg?

Veldig uforventet at det skal komme den dagen eller i den perioden av dating. Vi har ikke pratet om felles fremtid før det...

Anonymous poster hash: 6dafa...233

Eh om man ikke vet str så går det an å gjøre noe med det etterpå. Går an å få lånering å fri med og som man betaler no depositum for og så ordner man med den ordentlige ringen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh om man ikke vet str så går det an å gjøre noe med det etterpå. Går an å få lånering å fri med og som man betaler no depositum for og så ordner man med den ordentlige ringen etterpå.

Det ble ikke noe giftemål den gangen. Samtidig tviler jeg sterkt på om han visste at det gikk an og låne eller tilpasse ringen.

Anonymous poster hash: 6dafa...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til utav det blå, og han "tok det tilbake" noen timer senere. Hyggelig...



Anonymous poster hash: 75c3e...9d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble fridd til utav det blå, og han "tok det tilbake" noen timer senere. Hyggelig...

Anonymous poster hash: 75c3e...9d9

Næh så dårlig gjort. Hvorfor tok han det tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde allerede fått barn sammen og hadde vært samboere i flere år. Jeg hadde nok hintet "litt" om at jeg ville at vi skulle gifte oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt fornærmet hvis han spurte uten at vi hadde blitt enige om at det skulle skje og var enige om at vi skulle tilbringe livet sammen.

Anonymous poster hash: 43b3a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Næh så dårlig gjort. Hvorfor tok han det tilbake?

Han bestemte seg for at det var for tidlig tydeligvis. Skjønner riktignok ikke hvorfor han ødela ferien med å først spørre og sa vi kunne se på ringer og sånt senere på dagen for så å ombestemme seg totalt i løpet av noen få timer. Synes at når en først har spurt så bør en ha tenkt nok over det til å være sikker nok til å ikke ta det tilbake 6 timer senere...

Anonymous poster hash: 75c3e...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bestemte seg for at det var for tidlig tydeligvis. Skjønner riktignok ikke hvorfor han ødela ferien med å først spørre og sa vi kunne se på ringer og sånt senere på dagen for så å ombestemme seg totalt i løpet av noen få timer. Synes at når en først har spurt så bør en ha tenkt nok over det til å være sikker nok til å ikke ta det tilbake 6 timer senere...

Anonymous poster hash: 75c3e...9d9

Merkelig. Er jo lurt at et frieri skal være litt gjennomtenkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Er jo lurt at et frieri skal være litt gjennomtenkt

Vet :/ Kjempemerkelig! Han var verken full eller "presset" på noen måte når han gjorde det. Han bare spurte ut av det blå, og tok det tilbake sånn 6 timer senere, også uten noen gitt grunn.

Anonymous poster hash: 75c3e...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet :/ Kjempemerkelig! Han var verken full eller "presset" på noen måte når han gjorde det. Han bare spurte ut av det blå, og tok det tilbake sånn 6 timer senere, også uten noen gitt grunn.

Anonymous poster hash: 75c3e...9d9

Men du spurte ikke hvorfor han fridde for så å ta det tilbake da? Jeg hadde lurt på hva i helv... han holdt på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...