Gå til innhold

Jeg fikk en slags løftering i går... Forvirret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har snakket en del om at vi ønsker å forlove oss og gifte oss. I går dro typen frem en liten sølvring og spurte om jeg ville ha den? Og jeg var litt sånn " øøømmm eeeeh ja..." For jeg visste jo ikke helt hva det betydde, så jeg spurte han om hva slags ring dette var, og han sa at det var en løftering. Jeg har aldri hørt om noen løftering så jeg spurte " et løfte om hva da?" Og han svarte "et løfte om at vi skal forlove oss og gifte oss".

Nå er jeg litt sånn usikker, hva skal jeg si hvis folk spør? Hva er en løftering og hvorfor fikk jeg dette? Vil jo ikke virke utakknemlig ovenfor min kjære, men hva er dette for noe? Noen som har fått en løftering før?

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: 43adb...35b

28 og 29... Jeg mistenker litt at han kanskje sparer til en dyrere ring? Jeg vet ikke....

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått, men hørt om. Tror det er mer og mer vanlig. Om du vil ikke vil forklare det for alle og enhver, kall det en kjærestering. Da spør folk mindre



Anonymous poster hash: 8aaf2...e4f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om løfteringer... Hvorfor ikke bare forlove seg likså godt? Forlovelse er jo et løfte om at man skal gifte seg.. Merkelig, for hvis man er i deres alder, og vet at man skal gifte seg etterhvert, så ser jeg ingen grunn til å ikke forlove seg likså godt, istedenfor å markere at man skal forlove seg med enda en ring !?

Nei, dette syns jeg var litt merkelig. Ikke rart du blir forvirra!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått, men hørt om. Tror det er mer og mer vanlig. Om du vil ikke vil forklare det for alle og enhver, kall det en kjærestering. Da spør folk mindre Anonymous poster hash: 8aaf2...e4f

Ja kanskje det.... Det er litt sånn dumt, for det har jo ikke akkurat vært noen hemmelighet at jeg har ventet på et frieri, så nå føler jeg alle kommer til å spørre. klient...

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt om løfteringer... Hvorfor ikke bare forlove seg likså godt? Forlovelse er jo et løfte om at man skal gifte seg.. Merkelig, for hvis man er i deres alder, og vet at man skal gifte seg etterhvert, så ser jeg ingen grunn til å ikke forlove seg likså godt, istedenfor å markere at man skal forlove seg med enda en ring !?

Nei, dette syns jeg var litt merkelig. Ikke rart du blir forvirra!

Ja det er det jeg også tenker. Hvorfor ikke forlovelse? Men jeg blir litt redd for at han tror at jeg må ha en kjempestor og dyr ring, siden jeg har snakket så mye om det. Ringen spiller jo ingen rolle for min del, men jeg mistenker at han ikke hadde råd til den ringen han egentlig ville gi meg....

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som han kjøper seg litt tid. Han vil ikke forlove seg, så han gir deg en tullete "løftering" i steden, hvilket i praksis ikke endrer noen ting :rolleyes:



Anonymous poster hash: dd0de...6b5
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som han kjøper seg litt tid. Han vil ikke forlove seg, så han gir deg en tullete "løftering" i steden, hvilket i praksis ikke endrer noen ting :rolleyes:Anonymous poster hash: dd0de...6b5

Hmmm.... Ja det var den tanken jeg ikke turte tenke da, for det hadde jo vært litt krise...

TS

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kan du ikke snakke med kjæresten din om fordi...?



Anonymous poster hash: 1e063...777
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Ja det var den tanken jeg ikke turte tenke da, for det hadde jo vært litt krise...

TS

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Jeg synes du burde spørre ham rett ut hvorfor han valgte en løftering og ikke en forlovelsesring.

Anonymous poster hash: dd0de...6b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kan du ikke snakke med kjæresten din om fordi...? Anonymous poster hash: 1e063...777

Jeg vil jo ikke at han skal føle seg presset til noe, spesielt hvis han er usikker selv. Det siste jeg vil er å presse frem en forlovelse han ikke ønsker...

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med han om det TS! Han er jo tross alt din kommende ektemann, dere må da kunne snakke om slikt :)

Ja, jeg må bare unngå at dette blir oppfattet som "jeg er ikke fornøyd med det du har gitt meg -samtale". Jeg er jo veldig glad for ringen, jeg syntes bare det er litt vanskelig å bruke den...

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om det, men synes det er litt tåpelig. Hva blir liksom det neste 'løfte-løfte ring', med et løfte om at man en dag skal gi en løftering som betyr et løfte om en forlovelsesring som betyr giftemål??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har snakket en del om at vi ønsker å forlove oss og gifte oss. I går dro typen frem en liten sølvring og spurte om jeg ville ha den? Og jeg var litt sånn " øøømmm eeeeh ja..." For jeg visste jo ikke helt hva det betydde, så jeg spurte han om hva slags ring dette var, og han sa at det var en løftering. Jeg har aldri hørt om noen løftering så jeg spurte " et løfte om hva da?" Og han svarte "et løfte om at vi skal forlove oss og gifte oss".

Nå er jeg litt sånn usikker, hva skal jeg si hvis folk spør? Hva er en løftering og hvorfor fikk jeg dette? Vil jo ikke virke utakknemlig ovenfor min kjære, men hva er dette for noe? Noen som har fått en løftering før?

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Haha så søtt. Et løfte om at dere SKAL forlove dere? Vet han ikke hva forlovelse er?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som han kjøper seg litt tid. Han vil ikke forlove seg, så han gir deg en tullete "løftering" i steden, hvilket i praksis ikke endrer noen ting :rolleyes:

Anonymous poster hash: dd0de...6b5

Det er kun kvinner som klarer å dra dette fra noe som egentlig er ment som en fin ting, til å handle om det totalt motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun kvinner som klarer å dra dette fra noe som egentlig er ment som en fin ting, til å handle om det totalt motsatte.

Når man er 28 og 29, har diskutert giftemål og antakelig har ønske om å få barn sammen så er det veldig

umodent å unngå et løfte om ekteskap med en ring som ikke forplikter noe som helst.

Anonymous poster hash: 36af6...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...