Gå til innhold

ringstørrelse


Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky

Var i en gullsmedbutikk idag og fant ut at jeg hadde str. 52! Mens en venninne av meg som er amerikansk har str. 6 i USA.

:hoho: Sååå store fingre har jeg vel ei...

Og problemet for meg, er at min kjæreste er i Australia! Hvilken størrelse bruker de der da...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Australia brukes bokstaver...

Hvis du måler str 52 i Norge så blir dette str 6 i USA og str M i Australia :)

Bare se på linkene, her finner du den indre diamenteren basert på din norske str (som tilsvarer den indre omkretsen av ringen i mm) og den amerikanske str.

Her finner du din australske str basert på den indre diameteren.

Lykke til med ring kjøp i Australia, de har masse fine diamantringer der.

Kan anbefale denne forhandleren, det var her vi kjøpte våre (veldig bra kvalitet til en ok pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

:hoppe: HURRAA! Endelig noen som kunne hjelpe!! Tuuusen takk!

Siden jeg er i gang: hvor løst/fast skal en ring sitte?? Bedre med litt for stor enn litt for liten..?

Forøvrig var startinnlegget mitt første innlegg på brylluppsforumet!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars
Siden jeg er i gang: hvor løst/fast skal en ring sitte?? Bedre med litt for stor enn litt for liten..?

Ja, det er bedre med litt for stor enn litt for liten. Fingrene forandrer størrelse etter hvor varm man er, og det kan være litt problematisk. Jeg trodde min ring var for stor, og hadde nesten tenkt å få tatt den litt inn. Men når jeg trener og er veldig varm på hendene er den så trang at jeg har store vansker med å få den av. Derfor kan den faktisk ikke være mindre. Problemet er at jeg stort sett er kald på hendene, så da virker den litt stor, og skal jeg bade med den må jeg passe på at jeg ikke mister den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at ringene er for store.Synes det er ubehagelig å gå med ringer som snurrer rundt :)

Ta utgangspunkt i en ring du synes er behagelig i størrelsen og velg samme størrelse på gifteringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B2B: Hvilke ringer har dere derifra? Og hva kostet de? Så noen veldig søte gullringer med 2 diamanthjerter der, lurer på hva de koster... :sjenert:

Selger de over nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus
Siden jeg er i gang: hvor løst/fast skal en ring sitte?? Bedre med litt for stor enn litt for liten..?

Vi kjøpte våre ringer i USA og fikk derfor tilsendt et "ringstørrelsesett" i plastikk først (betalte kun porto) slik at vi fikk gått med disse plastringene over en helg hjemme og testet.

Jeg endte etter testhelgen opp med en størrelse mindre enn jeg hadde tenkt ut i fra den første prøvingen.

Nå 2 1/2 år senere synes jeg også denne ringen er for stor. Jeg har mistet den et par ganger når jeg har vasket, så nå bruker jeg en annen (mindre) ring utenfor for å holde den på plass.

Jeg vil derfor advare mot tanken om at det er bedre med litt stor ring... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bedre med litt for stor enn litt for liten. Fingrene forandrer størrelse etter hvor varm man er, og det kan være litt problematisk. Jeg trodde min ring var for stor, og hadde nesten tenkt å få tatt den litt inn. Men når jeg trener og er veldig varm på hendene er den så trang at jeg har store vansker med å få den av. Derfor kan den faktisk ikke være mindre. Problemet er at jeg stort sett er kald på hendene, så da virker den litt stor, og skal jeg bade med den må jeg passe på at jeg ikke mister den.

Kanskje bedre å ta den inn litt, og siden ta den av deg når du skal trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er i gang: hvor løst/fast skal en ring sitte?? Bedre med litt for stor enn litt for liten..?

Definitivt litt for liten. Veldig lett å miste ringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

I Australia brukes bokstaver...

Hvis du måler str 52 i Norge så blir dette str 6 i USA og str M i Australia :)

Bare se på linkene, her finner du den indre diamenteren basert på din norske str (som tilsvarer den indre omkretsen av ringen i mm) og den amerikanske str.

Her finner du din australske str basert på den indre diameteren.

Lykke til med ring kjøp i Australia, de har masse fine diamantringer der.

Kan anbefale denne forhandleren, det var her vi kjøpte våre (veldig bra kvalitet til en ok pris).

Du kan finde en komplet ring str. oversigt lige her: http://www.werring.dk/shop/cms-str-guide.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte opp en størrelse for forlovelsesring, de varieer nemlig litt fra modell til modell =(



Anonymous poster hash: 9b811...773
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...