Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Yay! Endelig har de møtt Aaron, speideren for VIP-bosetningen som kommer til å bli hjemmet deres helt frem til Negan gjør sin entrè.

Det var hyggelig at de ser ut til å følge manuset på dette punktet. Jeg syntes møtet mellom Ricks gruppe og de relativt trygge menneskene i denne bosetningen var ganske tankevekkende. Jeg håper virkelig at de klarer å følge opp paranoiditeten og mistroen Rick og vennene legger for dagen når de blir invitert inn i varmen av den super hyggelige Aaron. Aaron er liksom en av de genuint gode menneskene i Walking Dead, og har som oppgave å lete opp grupper av overlevende ute i villmarka for å se om de er den sorten mennesker som man bør invitere til å joine, eller om det er best å trekke seg unna dem og la dem forkomme i sitt eget tempo. Mer om det i neste episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yay! Endelig har de møtt Aaron, speideren for VIP-bosetningen som kommer til å bli hjemmet deres helt frem til Negan gjør sin entrè.

Det var hyggelig at de ser ut til å følge manuset på dette punktet. Jeg syntes møtet mellom Ricks gruppe og de relativt trygge menneskene i denne bosetningen var ganske tankevekkende. Jeg håper virkelig at de klarer å følge opp paranoiditeten og mistroen Rick og vennene legger for dagen når de blir invitert inn i varmen av den super hyggelige Aaron. Aaron er liksom en av de genuint gode menneskene i Walking Dead, og har som oppgave å lete opp grupper av overlevende ute i villmarka for å se om de er den sorten mennesker som man bør invitere til å joine, eller om det er best å trekke seg unna dem og la dem forkomme i sitt eget tempo. Mer om det i neste episode.

Jeg sitter bare å gruer meg til Negan dukker opp jeg, selv om jeg vet at det blir veldig spennende, i alleall håper! Synes det er noen episoder som er langtekkelige, men så er det så spennende da når det først er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter bare å gruer meg til Negan dukker opp jeg, selv om jeg vet at det blir veldig spennende, i alleall håper! Synes det er noen episoder som er langtekkelige, men så er det så spennende da når det først er spennende!

Jeg har lurt veldig på hvem som evt blir casta som Negan.

Anyway, jeg ser frem til livet i compounden. Mange kommer nok til å synes det er kjedelig, men jeg tror jeg kommer til å digge det. Jeg håper bare ikke Negan kommer for tidlig inn i handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til Negan dukker opp. Skal bli spennende å se hvordan de takler dette med banningen, alle "f" bombene, det er jo helt uaktuelt i tv-serien.

Det skal bli også bli interessant å se om de følger comic booken når det gjelder Glenn. Det finner vi ut i sesong 6 (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Negan, egentlig? Er det en slem person (virker sånn). Jeg liker å høre om spoilere så ikke spar på kruttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til Negan dukker opp. Skal bli spennende å se hvordan de takler dette med banningen, alle "f" bombene, det er jo helt uaktuelt i tv-serien.

Det skal bli også bli interessant å se om de følger comic booken når det gjelder Glenn. Det finner vi ut i sesong 6 (tror jeg).

Du tror ikke at en TV-serie som kunne starte sesong 5 med å slakte mennesker, slipper unna med "Fuck you, you fucking fucker!"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til Negan dukker opp. Skal bli spennende å se hvordan de takler dette med banningen, alle "f" bombene, det er jo helt uaktuelt i tv-serien.

Det skal bli også bli interessant å se om de følger comic booken når det gjelder Glenn. Det finner vi ut i sesong 6 (tror jeg).

Hva skjer med Glenn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med Glenn??

Om du ser her, så kan du lese om alle karakterene i tegneserien. De som har grønn ramme er i live, og de som har rød ramme er døde i tegneserien. Som du sikkert finner ut selv, så ser du at tv-serien er ganske løst basert på tegneserien.

Eksempel: Lori overlever fødselen, men både hun og Judith dør når the governor angriper fengselet. I tv-serien døde Lori under fødselen av Judith, og Judith lever i beste velgående.

- I tegneserien er Andrea fortsatt i live. Carol er død, og datteren hennes, Sophia (som døde veldig tidlig i tv-serien) er i live.

Det er veldig store forskjeller mellom tv-serien og tegneserien. I tegneserien har Maggie og Glen adoptert Sophia. Glen blir drept av Negan, med et balltre som er surret inn med piggtråd. Med tanke på alle de andre ulikhetene mellom tv-serien og tegneserien, er det slett ikke sikkert han dør i det hele tatt. Kanskje noen andre blir drept, eller kanskje ingen hovedpersoner blir drept (på en god stund.)

Anonymous poster hash: 2c401...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at en TV-serie som kunne starte sesong 5 med å slakte mennesker, slipper unna med "Fuck you, you fucking fucker!"?

Tja, vold går tydeligvis an, verre med banning. Det verste som er brukt er vel son of bitch eller bitch (evt begge deler, er litt usikker). Husk hvor mye banning det er i tegneserien, altså bruk av ordet "fuck". Jeg tror fuck kommer til å bli erstattet med enten damn og shit osv, og at han ikke kommer til å bruke det så ofte som i tegneserien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vold går tydeligvis an, verre med banning. Det verste som er brukt er vel son of bitch eller bitch (evt begge deler, er litt usikker). Husk hvor mye banning det er i tegneserien, altså bruk av ordet "fuck". Jeg tror fuck kommer til å bli erstattet med enten damn og shit osv, og at han ikke kommer til å bruke det så ofte som i tegneserien.

Jeg vet ikke. Negan uten fuck? As fucked as a fuckless fucker on a fucknight? Hva skulle han si i stedet for fuck? Jeg lurer på hvor ideen med å la Negan si "fuck" hele tida, kommer fra. Det er jo faktisk det eneste skjellsordet han bruker, og han bruker det om ALT som er negativt. Er han basert på en virkelig person på noen måte, eller er det en parodiering av et segment av amerikanere? Enkelte amerikanere ser ikke ut til å ha noe stort reportoir når det gjelder bannskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er vi kommet til Alexandria, og gjengen til Rick har noen solide eksistensielle problemer og tilpasningsvansker i vente, dersom serien følger originalhistorien.

Så langt LIGNER det jo fælt, da. Speiderne Aaron og Eric er akkurat så hyggelige og homofile som Kirkman tegnet dem, og de ligner faktisk litt på tegneseriens talentspeidere. Det var artig at de utbroderte Aaron litt med å la ham beskrive sin bakgrunn som en forklaring på hvorfor han ikke friker fullstendig ut når han blir bundet og truet på livet.

Men jeg er virkelig spent på hva som skjer når de kommer innenfor befestningene i Alexandria.

På dette punktet i fortellingen er jo tegneseriens Rick et stjerneeksempel på PTSD. Han er totalt avflatet emosjonelt. Og dessuten psykotisk deler av tiden. Han snakker fortsatt med Lori gjennom en telefon som han har i ryggsekken.

Han har sluttet å bry seg om andre enn seg selv og sønnen, og har begynt å se mennesker ganske enkelt som faktorer som enten fremmer hans overlevelse, eller hindrer den. Han vurderer enkelte ganger om han skal drepe en person for sikkerhets skyld, selv om det ikke er noen umiddelbar fare.

Og under alt det fins det en Rick som er alvorlig bekymret for hva han er i ferd med å bli. Jeg håper den delen av dramaet blir behandlet i denne sesongen. De har forsåvidt allerede begynt, med noen scener som viser nøyaktig hvor hard ass Rick har blitt.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er vi kommet til Alexandria, og gjengen til Rick har noen solide eksistensielle problemer og tilpasningsvansker i vente, dersom serien følger originalhistorien.

Så langt LIGNER det jo fælt, da. Speiderne Aaron og Eric er akkurat så hyggelige og homofile som Kirkman tegnet dem, og de ligner faktisk litt på tegneseriens talentspeidere. Det var artig at de utbroderte Aaron litt med å la ham beskrive sin bakgrunn som en forklaring på hvorfor han ikke friker fullstendig ut når han blir bundet og truet på livet.

Men jeg er virkelig spent på hva som skjer når de kommer innenfor befestningene i Alexandria.

På dette punktet i fortellingen er jo tegneseriens Rick et stjerneeksempel på PTSD. Han er totalt avflatet emosjonelt. Og dessuten psykotisk deler av tiden. Han snakker fortsatt med Lori gjennom en telefon som han har i ryggsekken.

Han har sluttet å bry seg om andre enn seg selv og sønnen, og har begynt å se mennesker ganske enkelt som faktorer som enten fremmer hans overlevelse, eller hindrer den. Han vurderer enkelte ganger om han skal drepe en person for sikkerhets skyld, selv om det ikke er noen umiddelbar fare.

Og under alt det fins det en Rick som er alvorlig bekymret for hva han er i ferd med å bli. Jeg håper den delen av dramaet blir behandlet i denne sesongen. De har forsåvidt allerede begynt, med noen scener som viser nøyaktig hvor hard ass Rick har blitt.

Veldig interessant. Jeg har ikke lest tegneserien. Jeg har alltid likt Rick veldig godt, synes til og med han har vært rimelig sexy. Men det begynner å rakne litt synes jeg.. Det er en interessant utvikling som du beskriver. Håper at Rick finner litt tilbake til seg selv etterhvert. Fantastisk serie, vet du hvor mange flere episoder det er i denne sesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig interessant. Jeg har ikke lest tegneserien. Jeg har alltid likt Rick veldig godt, synes til og med han har vært rimelig sexy. Men det begynner å rakne litt synes jeg.. Det er en interessant utvikling som du beskriver. Håper at Rick finner litt tilbake til seg selv etterhvert. Fantastisk serie, vet du hvor mange flere episoder det er i denne sesongen?

5 episoder :)

Anonymous poster hash: 56867...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant. Jeg har ikke lest tegneserien. Jeg har alltid likt Rick veldig godt, synes til og med han har vært rimelig sexy. Men det begynner å rakne litt synes jeg.. Det er en interessant utvikling som du beskriver. Håper at Rick finner litt tilbake til seg selv etterhvert. Fantastisk serie, vet du hvor mange flere episoder det er i denne sesongen?

Rick er en tragisk helt, og han går gjennom mye dritt og holder på å miste seg selv. Men det er også en historie om at det gode kan seire, selv i en mann som så til de grader går gjennom et helvete. Selv om spoilere er velkomne i tråden, så skal jeg ikke si for mye om det, men vi har jo sett flere av gruppens medlemmer vakle på kanten av stupet. Både Michonne og Carol har vært på nippet til å bikke over.

Men Rick er blitt hard som flint. Det blir spennende å se om noen klarer å komme gjennom det skallet og få ham til å slutte seg til den større gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes man om den nyeste episoden da? Lederen av Alexandria er vel en helt annen enn i tegneserien?



Anonymous poster hash: 2c401...42d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønte ikke helt konflikten i skogen når de walkerene kom. Hvorfor skulle de ikke drepes med en gang. Aner et sjalusidrama med hu som klipte Rick, hu var jo gift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt konflikten i skogen når de walkerene kom. Hvorfor skulle de ikke drepes med en gang. Aner et sjalusidrama med hu som klipte Rick, hu var jo gift...

Jo, fløtepusene og wannabe-"overleverne" i Alexandria ville "straffe" zombien. Derfor lenket de den i skogen og "plaget" den. For "rettferdighetens" skyld.

Å, jeg liker fremstillingen av Alexandria. Jeg vet ikke helt hvorfor TV-serien velger å la lederen være en liten, intens kvinne, men det gjør kanskje en fremtidig lojalitetskonflikt lettere å formulere.

"Reserveoffiseren" som forsøkte å slå ned Glenn ser iallfall ut til å ha problemer med å forstå hvor han hører hjemme i det store bildet. For en dust. Jeg fikk lyst til å kaste noe på TV'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes man om den nyeste episoden da? Lederen av Alexandria er vel en helt annen enn i tegneserien?

Anonymous poster hash: 2c401...42d

Ja, i tegneserien var det en middelaldrende mann med mye personlig autoritet og mer pondus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i tegneserien var det en middelaldrende mann med mye personlig autoritet og mer pondus.

Douglas, sant? Hun her heter Deanne. Samme etternavn både i TVserien og tegneserien; Monroe. I tegneserien heter ekteparet Douglas og Regina, i TVserien er det Deanne og Reg. Det virker som de bare har snudd litt på rollene, men at det skal være samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...