Gå til innhold

virre virre vapp barnetv fra 90 tallet


robert90

Anbefalte innlegg

hei jeg er på jakt etter en barnetv serie som gikk på midten av 90 tallet. serien het virre virre vapp, og var et konkurranseprogram mellom et guttelag og et jentelag. lagene konkurrerte i forskjellige ting, først ute i en jungel, og i de siste sessongene i et romskip. det laget som tapte konkurransen ble alltid dynket i masse ekkelt gørr. jeg har leitet i evigheter etter noe fra dette programmet, så hvis det er noen som skulle ha bilder, klipp eller en hel episode for den sags skyld hadde jeg blitt overlykklig. ellers er jeg veldig innterisert i å høre hva folk husker fra programmet.

her er det eneste klippet jeg har funnet i min lange leiting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, dette programmet hadde jeg glemt! Men det var kjempeartig!

ja det var drit gøy å se på, men jeg håper virkelig noen som har noen klipp eller noe kommer på banen sånn at vi kan få det frem i lyset igjen. fordi jeg tror det er mange som har det i minnet, men som ikke husker alt. hva husker du selv fra programmet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror introsangen inneholdt noe sånt som "virre virre vapp, virre virre vapp, virre vapp, en gul knapp hvem slapp"

Og som en konkurranse pleide de å måtte synge en strofe med en spesiell melodi. Strofen kunne f.eks være "hold tunga rett i munnen" eller "hodet blir fullt av gugge".

Anonym poster: c087f643cfccc7f1842a672d6ac49958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow det kommer stadig frem nye detaljer rundt dette programmet som jeg ikke husker selv merker jeg utrolig gøy. jeg trodde jeg husket alt, men det der strofe greiene husker jeg ikke. her er noe av det jeg husker:hele programmet var delt i 3 konkurranser. i begynnelsen når de ankom jungelen måtte hvert lag løse en sånn kode for å komme inn hoved porten til jungelen, og hvis de ikke klarte det måtte de krype igjennom en sånn hule med masse edderkopper og spindelvev. så var det en sånn ordlek, hvor lagene fikk utdelt brikker med bokstaver på, og det laget som klarte å samle flest ord på et minutt vant en cd. så var det den sang konkurransen hvor lagene satt på en sånn huske, som hang over et hull i bakken som var fylt med gørr, husker det var en sånn slange som drev å svømte rundt i gørra til en hver tid :P og så hang det et karr med masse gørr og slim med fult av insekter oppi over dem. lagene fikk svare hver sin gang, men dersom for eksempel guttene svarte feil fikk jentene spørsmålet til guttene og deretter var det deres tur. så hvis de klarte guttene sitt spørsmål og sitt eget fikk de 2 poeng :) det laget som tapte fikk sin huske senket ned i gørra og deretter fikk de veltet det karret over seg :P jeg husker at jentene vant hver gang, tror guttene vant bare en gang eller noe i jungelen :D i romskipet var det en sånn robot som de kalte for Robert som holdt tellingen på poengene. lagene måtte dra i armen hans (type spilleautomat ) for å få frem den oppgaven de skulle løse. lagene satt på noen sånne stålrør rett ovenfor hverandre. det laget som tapte måtte bli med hun programlederen bort til en sånn luke i veggen som åpnet seg automatisk når taperlaget var avgjort, og så kom det frem en sånn rutjebane som de en etter en måtte sitte seg på å skli ned i masse gørr. jeg husker spesielt en episode når det var uavgjort veldig lenge, så var det siste spørsmålet til guttene, og de skulle synge en sang, og de klarte det, men jentene sang samme sangen de også, så sa han robotten at siden jentene sang mye høyere enn guttene så gidde han siste poenget til jentene :P og da ble de masse diskusjoner mellom lagene, men det endte med at guttene måtte ta the walk of shame bort til luken og ta sklien ned i gørra :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker foresten også introsangen til sangkonkurransen den gikk sånn her:

jungelen er full av slim og slang og biller og du senkes ned hvis du ikke tørr og synge en sang er bedre enn biller og du senkes ned i guggete gørr ååå guggete gørr ååå guggette gørr åå guggette gørr hvis du tørr å tape blir det guggette gørr :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når på 90 tallet?

Anonym poster: 70def61fdf6be2577064e4c1c4a41fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

programmet gikk fra midten av 90 tallet frem til tusen års skifte tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hehe, dette husker jeg! Jeg og venninnene mine drømte om å få delta, men vi var litt usikre på det slimet, hva det egentlig er.

Jeg er født i 88, husker dette ganske godt.

Anonym poster: 5a19812396600a45431b35d4900272c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og husk, det er ikke om å gjøre å vinne, men å IKKE tape!"

Anonym poster: ffd73a57b458335eec018dc21b81f0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg husker det programmet og har prøvd å fortelle om det til foreldrene mine og vennene mine uten at de har skjønt hva jeg mente...Jeg er født i 95, så tenker at det iaf må ha gått til ca. 2001.

Nå ble jeg jammen glad, for jeg har selv trodd at det bare var fantasi lenge! :D

Edit:

Her er forresten informasjon fra wikipedia siden:

Virre Virre Vapp var en norsk fjernsynsprogram for barn med musikalske innslag, produsert av TV2. Programleder var Berit Boman og Christian Nordal.

Det ble visst også produsert fra 98-2003, så derfor skjønner jeg at jeg husker det :)

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hehe, dette husker jeg! Jeg og venninnene mine drømte om å få delta, men vi var litt usikre på det slimet, hva det egentlig er.

Jeg er født i 88, husker dette ganske godt.

Anonym poster: 5a19812396600a45431b35d4900272c4

gørra var laget av pæregele i store mengder har jeg blitt fortalt. jentene vant jo så og si hver gang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og husk, det er ikke om å gjøre å vinne, men å IKKE tape!"

Anonym poster: ffd73a57b458335eec018dc21b81f0d2

haha husker de sa det til lagene, når de satt på disse huskene sine og så pekte de på gørra. det vigtigste er ikke å vinne men å ikke tape var det vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

jeg har endelig fått tak i to episoder fra virre virre vapp. desverre var det ikke fra den mest geniale sesongen når de var i jungelen men det er da noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ååå det var DET det het..har lenge prøvd å lete og forklart folk hvilket program jeg har ment men nesten ingen skjønner hva jeg mener :jolie:

Dette var yndlings barnetv showet mitt, og husker at jeg syntes kykkelikokkos (som gikk samtidig) var gørr i forhold :P

så gøy å se det igjen :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå det var DET det het..har lenge prøvd å lete og forklart folk hvilket program jeg har ment men nesten ingen skjønner hva jeg mener :jolie:

Dette var yndlings barnetv showet mitt, og husker at jeg syntes kykkelikokkos (som gikk samtidig) var gørr i forhold :P

så gøy å se det igjen :danse:

endelig noen som er enig med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, denne digget jeg også, spesielt jungel-varianten! Og jeg husker at jeg tenkte at hvis jeg var med i konkurransen så hadde jeg hatt lyst å tape, for det så veldig gøy ut med det gørret. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...