Gå til innhold

Girls (HBO)


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man man se sesong 2 på HBO Nordic :) Ny episode hver mandag :D

Noen som vet når Nrk planlegger å sende neste sesong? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Ahh .. men, er det noen som vet om Nrk skal fortsette med serien? :)

Jeg tror NRK har sagt at de vil sende sesong 2 til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer veldig på at de nesten aldri brukes kondom i denne serien!

Anonymous poster hash: 340a3...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Girls. Fikk den anbefalt av en amerikaner da den begynte der borte og har sett begge sesongene (1 er bedre enn 2).

Her i England er det veldig blandede meninger, men det er for så vidt normalt med den type TV fra et "Brooklyn" hipster miljø. Mange virker også som om de antar at Lena Dunham selv er helt som karakteren hennes i serien. Hannah er narsissistisk og selvopptatt, og hun er en karakter - ikke Lena selv.

Jeg synes den er veldig underholdende og har noen interessante personligheter. Jeg identifiserer meg ikke fullt og helt med en av dem, men det er selvsagt gjenkjennelige glimt i alle.

Elsker også at den ikke er så "polert". Mange er blitt så vant til studio location som er i bakhagen til Universal Studios med konstant solskinn (i Desperate Housewives stil) at de ikke tåler annet. Veldig nytt og veldig forfriskende.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Jeg var ikke helt solgt til å begynne med, men nå digger jeg den :)

Digger Hannah, og Adam syns jeg var en tosk til å begynne med, men liker han veldig godt nå.

Ser at de holder på å spille inn sesong 3, så gleder meg til det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke helt solgt til å begynne med, men nå digger jeg den :)

Digger Hannah, og Adam syns jeg var en tosk til å begynne med, men liker han veldig godt nå.

Ser at de holder på å spille inn sesong 3, så gleder meg til det :)

Veldig enig, jeg synes han var kjempeirriterende - men nå (etter 1. sesong) er han en av de beste jo! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Er det noen som enda følger med på denne serien? Jeg må innrømme at jeg synes serien gradvis har blitt dårligere, og sesong fire er så langt en stor skuffelse. Første sesong var så forskriftende herlig og "nytt" sammenlignet med alt annet i samme kategori, og hadde en mer ekte følelse over seg enn andre "teen-drama". Så det er skuffende å se hvor raskt det har gått nedover. Jeg synes liksom alle karakterene blir mer egoistiske, barnslige og urealistiske for hver sesong.

Jessa er uten tvil den slemmeste og mest usympatiske av dem alle. Hun virker nærmest som en sosiopat. Selv om Hannah heller ikke er en engel akkurat fikk jeg vondt av å se hvor frekk jessa var når hun fortalte at nydama til Adam er hennes venninne og at det var hun som introduserte dem for hverandre.

Adam er den eneste jeg anser som en favoritt av gjengen, og jeg håper det ender godt for han. Var fordeling å se hvordan hun nydama fortalte om aborten, hun var så passiv og hadde tydeligvis hatt mange tidligere aborter med ekskjærester også. Virket ikke som det hadde noe betydning for henne i det hele tatt, og Adam var helt rett i å reagere som han gjorde.

Jeg håper det blir forbedringer i løpet av sesongen, og at de endelig kan vokse av erfaringene sine og modnes litt.

De er i midten av 20 årene så jeg er i samme aldersgruppe som dem, og føler egentlig at oppførselen deres og livet deres generelt er ekstremt urealistisk. De fremstår som 16 åringer synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg synes det begynte å gå litt nedover i sesong 3 (mener jeg å huske). Kjæresten min falt i alle fall av og gadd ikke å se den sesongen ferdig, men jeg skal nok se ses 4 når jeg har kommet meg gjennom Downton Abbey. :)

Enig med deg ang Jessa. Jeg beundret henne litt i starten, men så begynte jeg å mislike henne mer og mer. Synes faktisk det er noe serien gjør ganske bra, karakterene har gode og dårlige perioder, og derfor ender man aldri opp med en favoritt. Man får i stedet et elsk/hat-forhold til alle sammen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som minst halvparten av alle serier jeg følger med på synes jeg den har tapt seg litt med tiden, men ikke nok til at jeg dropper å se på. Eller, det er ikke bare det at jeg synes selve episodene er dårligere egentlig, det er bare det at det fort blir en del gjentakelser i serier - mange kunne nok med fordel blitt avsluttet langt tidligere om de ville sluttet ''på topp''.

Adam er en favoritt her også, men man kan jo ikke akkurat si at han har vært en sympatisk fyr hele veien. :) Jeg synes heller ikke det er så voldsomt urealistisk, altså - litt så, men sammenlignet med de fleste serier som finnes er det ikke så ille. Noe av det jeg setter pris på med serien er dysterheten, irrasjonelle reaksjoner og annet jeg kjenner meg igjen i (selv om det skjer litt for mye med alle sammen, på en måte, men det er jo vanlig i serier). Hvis de skulle lært fra sine tabber og vært happy og flinke vet jeg ikke helt hva serien skulle handlet om, det er jo nettopp det motsatte hele greia har handlet om fra starten av. :tongue:

Men... Jeg er også enig angående Jessa. Likte henne da hun skiftet litt mellom å være egoistisk og følelsesløs/negativ, og å være mer positiv og eksentrisk. Nå er det så ensidig, nesten bare førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser fortsatt på Girls, synes sesong 4 hittil har vært ganske ålreit (en episode som var litt viss-vass), men spesielt episoden de slapp forrige uke synes jeg var skikkelig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt irriterende at vi får så lite informasjon ut av hver episode. Hva gjør egentlig Jessa nå? Har hun jobb? Hva gjør Shoshanna når hun ikke fucker opp jobbintervjuene sine?

Likte veldig godt at Ray skal begynne med bydelspolitikk da, haha. Men ellers syns jeg ikke sesong 4 har vært noen høydare hittil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som enda følger med på denne serien? Jeg må innrømme at jeg synes serien gradvis har blitt dårligere, og sesong fire er så langt en stor skuffelse. Første sesong var så forskriftende herlig og "nytt" sammenlignet med alt annet i samme kategori, og hadde en mer ekte følelse over seg enn andre "teen-drama". Så det er skuffende å se hvor raskt det har gått nedover. Jeg synes liksom alle karakterene blir mer egoistiske, barnslige og urealistiske for hver sesong.

Jessa er uten tvil den slemmeste og mest usympatiske av dem alle. Hun virker nærmest som en sosiopat. Selv om Hannah heller ikke er en engel akkurat fikk jeg vondt av å se hvor frekk jessa var når hun fortalte at nydama til Adam er hennes venninne og at det var hun som introduserte dem for hverandre.

Adam er den eneste jeg anser som en favoritt av gjengen, og jeg håper det ender godt for han. Var fordeling å se hvordan hun nydama fortalte om aborten, hun var så passiv og hadde tydeligvis hatt mange tidligere aborter med ekskjærester også. Virket ikke som det hadde noe betydning for henne i det hele tatt, og Adam var helt rett i å reagere som han gjorde.

Jeg håper det blir forbedringer i løpet av sesongen, og at de endelig kan vokse av erfaringene sine og modnes litt.

De er i midten av 20 årene så jeg er i samme aldersgruppe som dem, og føler egentlig at oppførselen deres og livet deres generelt er ekstremt urealistisk. De fremstår som 16 åringer synes jeg.

Jeg er så utrolig enig. Var litt skeptisk i de første episodene av sesong 1 men var helt hekta utover i sesong 1 og 2. (selv om jeg er ti år eldre enn naraktetene). Sesong tre var ok, men denne fjerfr har tapt seg veldig. De har overdrevet karakterene for mye og Jessa og Hanna er ganske ufordragelige og jeg finner ingen sympati med noen av dem lenger. Tidligere kunne jeg finne godhet og omsorg for dem begge.

Serien bør fort ta seg opp om jeg skal fortsette å se mer nå.

Anonymous poster hash: 0ddfa...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...