Gå til innhold

Girls (HBO)


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Flere som har sett denne utrolig vittige serien? Mye klein stemning, men jeg koser meg masse! Beste komi/dramaserie jeg har sett på en god stund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett alle episodene som har kommet ut til nå, men klarer ikke å bestemme meg om jeg liker den eller ikke. Føler at det er litt usannsynlige/barnslige situasjoner episodene handler om i og med at disse jentene skal liksom være 20-24.. Til og med jeg føler meg mye mer moden og jeg er 18! Kanskje det er bare kulturen/samfunnet i USA?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett alle episodene som har kommet ut til nå, men klarer ikke å bestemme meg om jeg liker den eller ikke. Føler at det er litt usannsynlige/barnslige situasjoner episodene handler om i og med at disse jentene skal liksom være 20-24.. Til og med jeg føler meg mye mer moden og jeg er 18! Kanskje det er bare kulturen/samfunnet i USA?

Litt enig med deg, jeg var usikker på om jeg likte den i starten, men nå etter å ha sett alle 7 episodene som har kommet er jeg fan! :jepp:

Synes sex-scenene er herlig kleine, og gjenkjennelsesfaktoren ofte stor. Ikke så mye i Hannah, men litt i alle de andre. Enig i at de til tider er veldig umodne, men tror det er ment å være sånn; de kommer fra gode familier som har hatt råd til å støtte dem økonomisk til de er 23, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er sikkert forskjell på oss her i Norge også. :) Jeg var i alle fall ikke særlig mye mer moden da jeg var 22. Jeg visste ikke hva jeg ville bli (ville vel helst bli det jeg drømte om uten å gjøre så mye for det), slet med å betale husleien i kollektivet, hadde strøjobber osv.

Føler heller ikke at forholdene i serien er så annerledes mine på den tiden heller. Jeg forandret meg mye som person i den fasen og jeg var vel nesten innom alle karakterenes form for forhold :sjenert:

Så jeg kjenner meg igjen i en del ting, samtidig som det selvfølgelig er en del komedie i serien som jeg heldigvis ikke kjenner meg like mye igjen i. Jeg har i alle fall falt veldig for karakterene, og likte serien ganske fort. :)

Men du tenker kanskje på noe spesifikt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett alle episodene som har kommet ut til nå, men klarer ikke å bestemme meg om jeg liker den eller ikke. Føler at det er litt usannsynlige/barnslige situasjoner episodene handler om i og med at disse jentene skal liksom være 20-24.. Til og med jeg føler meg mye mer moden og jeg er 18! Kanskje det er bare kulturen/samfunnet i USA?

Dette er mitt inntrykk basert på flere ulike ting, i hvert fall.

ang. serien: Liker enkelte scener veldig godt, har et elsk-hat-forhold til hovedpersonen (hun er både gøyal og irriterende). Er ikke superimponert helt enda, men definitivt interessert nok til at jeg gidder å se resten av sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert forskjell på oss her i Norge også. :) Jeg var i alle fall ikke særlig mye mer moden da jeg var 22. Jeg visste ikke hva jeg ville bli (ville vel helst bli det jeg drømte om uten å gjøre så mye for det), slet med å betale husleien i kollektivet, hadde strøjobber osv.

Føler heller ikke at forholdene i serien er så annerledes mine på den tiden heller. Jeg forandret meg mye som person i den fasen og jeg var vel nesten innom alle karakterenes form for forhold :sjenert:

Så jeg kjenner meg igjen i en del ting, samtidig som det selvfølgelig er en del komedie i serien som jeg heldigvis ikke kjenner meg like mye igjen i. Jeg har i alle fall falt veldig for karakterene, og likte serien ganske fort. :)

Men du tenker kanskje på noe spesifikt?

Nå husker jeg jo ikke noen konkrete ting, men for eksempel det med at hovedpersonen ble så stresset med kjønnssykdommer og det virket som hun ikke kunne noe som helst om det. Det er jo litt rart for en "oppegående" karakter som hun tilsynelatende er? I tillegg til at hun prøver å få foreldrene til å fremstå som "skyldige" i at hun ikke har råd til mat og diverse lenger når de har sagt at de har sluttet å forsørge henne i en alder av 24 nettopp fordi hun skulle forsørge seg selv. Men jeg forstår jo selvfølgelig at det er sikkert slik det er i USA og at det er vanskelig å finne seg en god jobb på siden av studiene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Elissima

Noen som har fått med seg denne serien? Stod om den i Aftenposten i dag så jeg måtte bare sjekke den ut. Ganske heftige saker, men jeg likte den. Litt sånn moderne versjon av Sex and the city.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den kjempegodt, men det var etter jeg hadde sett frem til episode 3. Nå har jeg sett alle episodene om igjen og digger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Mange pinlige scener, men jeg likte at den var litt mer realistisk. I Sex and the city var jo alle rike og hadde klær til hundretusenvis av dollar. Her er det litt mer nøytralt. Bra humor og :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den serien var litt rar, kommer nok ikke til å følge med videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett de første 8 episodene, og har blandede følelser. Vil veldig gjerne like serien, men jeg klarer ikke få et forhold til jentene. Synes ikke jeg lærer noen om dem - i stedet blir jeg en passiv observatør mens de driter seg ut, har pinlig sex og er rølpete. Det er en serie jeg kan se på hvis jeg ikke har noe å finne på, men tviler på at jeg gidder å følge med fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Love love love it, blir bedre og bedre, og ler meg skakk i hver episode , drømmeserien min hvertfall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha det er litt morro at de har en poster fra Sex and the city på veggen. Hun ene sier hunn ikke har sett serien eller filmen. Og da varer hun andre; " det er som åå ikke værer på facebook" ,,, Jeg kan godt sette meg inn i dette.

Her kan dere se dette nå; http://www.1channel.ch/tv-2732687-Girls/season-1-episode-1

Bruk bare Putlocker og Gorillavid, og fjern alle pop-up vinduer.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...