Gå til innhold

Det finnes faktisk mennesker utenfor oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære oslofolk. Jeg begynner å se meg lei av at enkelte østlendinger syntes å tro at det ikke finnes mennesker i resten av landet. Vet dere hva? Det gjør det!

Og for eksempel når det gjelder OL. Jeg syntes det er latterlig rett og slett. Hvorfor skal vi bruke så mye penger for at dere skal få ENDA bedre infrastruktur og ENDA flere idrettsarenaer mens resten av Norge faller sammen?

Hva med å prioritere bedre infrastruktur i resten av landet? Bedre veier i nord, flere idrettsanlegg på vestlandet, flere sykehjem, bedre sykehus etc. Nok av fornuftige ting å bruke penger på.

Hvor tror dere oljen kommer fra? Oslo? NOPE. Strømmen? Ikke fra Oslo den heller gitt.

DET FINNES LIV UTENFOR OSLO! Og tro det eller ei. Vi er ikke stokk dumme heller.

Puh. Det måtte bare ut.



Anonymous poster hash: 47cab...f21
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes Oslo-OL er den latterligste idèen siden operahuset.

Er veldig enig i at Oslo allerede har nok av både det ene og det andre.

Når er det resten av Norge sin tur?

Jeg hadde vært mindre motstander om OL hadde blitt holdt et annet sted i landet hvor de faktisk trenger en bedre infrastruktur.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære oslofolk. Jeg begynner å se meg lei av at enkelte østlendinger syntes å tro at det ikke finnes mennesker i resten av landet. Vet dere hva? Det gjør det!

Og for eksempel når det gjelder OL. Jeg syntes det er latterlig rett og slett. Hvorfor skal vi bruke så mye penger for at dere skal få ENDA bedre infrastruktur og ENDA flere idrettsarenaer mens resten av Norge faller sammen?

Hva med å prioritere bedre infrastruktur i resten av landet? Bedre veier i nord, flere idrettsanlegg på vestlandet, flere sykehjem, bedre sykehus etc. Nok av fornuftige ting å bruke penger på.

Hvor tror dere oljen kommer fra? Oslo? NOPE. Strømmen? Ikke fra Oslo den heller gitt.

DET FINNES LIV UTENFOR OSLO! Og tro det eller ei. Vi er ikke stokk dumme heller.

Puh. Det måtte bare ut.

Anonymous poster hash: 47cab...f21

Så fint at du vet hvor stort området "østlendinger" dekker i Norge.

Tror du virkelig alle østlendinger bor i Oslo? HER bor østlendinger.

Anonymous poster hash: e2023...6a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Oslo i helga og vil gjerne få ut noe selv om Oslo (Ikke OL-relatert, men enn då):

Er det så viktig å komme frem at en må dulte borti andre?

Er det så viktig å sitte på bussen at dere alle kikker ned på mobilene når eldre/skadede o.l kommer på bussen?

Til deg som holdt på å velte en barnevogn i farta ut av bussen, det finnes endre mennesker i verden!

Er det så viktig å få presset en handlekurv midt inni køene, ved å dytte til andre? Uten å si unnskyld Du dyttet et barn?!
Er det virkelig nødvendig å snike i køene overalt?

Av reisen inn til i Oslo, kontra alle andre byer jeg har vært i. Dere Oslofolk er noen egoister og selvsentrerte tullinger! Jeg vil IKKE til Oslo igjen, takket være menneskene som bor i byen. Faen til folk..



Anonymous poster hash: 0e081...8b8
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange stressa folk i Bergen og Oslo :sjokkert: Synes litt synd på de som stresser så sykt. Alltid sånn i store byer. De tenker ikke over at det finnes liv utenfor byene deres. Ikke bare Oslo.

Endret av Baby_Blue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Oslo i helga og vil gjerne få ut noe selv om Oslo (Ikke OL-relatert, men enn då):

Er det så viktig å komme frem at en må dulte borti andre?

Er det så viktig å sitte på bussen at dere alle kikker ned på mobilene når eldre/skadede o.l kommer på bussen?

Til deg som holdt på å velte en barnevogn i farta ut av bussen, det finnes endre mennesker i verden!

Er det så viktig å få presset en handlekurv midt inni køene, ved å dytte til andre? Uten å si unnskyld Du dyttet et barn?!

Er det virkelig nødvendig å snike i køene overalt?

Av reisen inn til i Oslo, kontra alle andre byer jeg har vært i. Dere Oslofolk er noen egoister og selvsentrerte tullinger! Jeg vil IKKE til Oslo igjen, takket være menneskene som bor i byen. Faen til folk..

Anonymous poster hash: 0e081...8b8

Jeg har dessverre samme erfaring. Mange av dem fra oslo/østlandet generelt som jeg har møtt er lite hyggelige når det kommer til kollektivtransport og generell høflighet. Det finnes mange av dem i resten av landet og, men det virker som om størsteparten av dem har samlet seg på den østlige delen av landet. menmen. like barn leker vel best som de sier...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Oslo i helga og vil gjerne få ut noe selv om Oslo (Ikke OL-relatert, men enn då):

Er det så viktig å komme frem at en må dulte borti andre?

Er det så viktig å sitte på bussen at dere alle kikker ned på mobilene når eldre/skadede o.l kommer på bussen?

Til deg som holdt på å velte en barnevogn i farta ut av bussen, det finnes endre mennesker i verden!

Er det så viktig å få presset en handlekurv midt inni køene, ved å dytte til andre? Uten å si unnskyld Du dyttet et barn?!

Er det virkelig nødvendig å snike i køene overalt?

Av reisen inn til i Oslo, kontra alle andre byer jeg har vært i. Dere Oslofolk er noen egoister og selvsentrerte tullinger! Jeg vil IKKE til Oslo igjen, takket være menneskene som bor i byen. Faen til folk..

Anonymous poster hash: 0e081...8b8

Hahaha, jeg er så enig!

Men alle i Oslo er ikke sånn som du beskriver, og det håper jeg du skjønner selv også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Oslo i helga og vil gjerne få ut noe selv om Oslo (Ikke OL-relatert, men enn då):

Er det så viktig å komme frem at en må dulte borti andre?

Er det så viktig å sitte på bussen at dere alle kikker ned på mobilene når eldre/skadede o.l kommer på bussen?

Til deg som holdt på å velte en barnevogn i farta ut av bussen, det finnes endre mennesker i verden!

Er det så viktig å få presset en handlekurv midt inni køene, ved å dytte til andre? Uten å si unnskyld Du dyttet et barn?!

Er det virkelig nødvendig å snike i køene overalt?

Av reisen inn til i Oslo, kontra alle andre byer jeg har vært i. Dere Oslofolk er noen egoister og selvsentrerte tullinger! Jeg vil IKKE til Oslo igjen, takket være menneskene som bor i byen. Faen til folk..

Anonymous poster hash: 0e081...8b8

# Nei, vi dytter som regel ikke til folk - De fleste av oss er flinke med å si unnskyld dersom det var et uhell. Går du sakte risikerer du å bli dyltet litt borti når vi går forbi, vi har ting å rekke

# De fleste av oss med vett i skallen følger gjerne med og gir plassen vår til de som trenger det.

# Det var sikkert et uhell

# Uhell

# Skjerp deg, vi sniker ikke fordi vi har lyst.

Å herre som jeg er lei av alle disse som hater Oslofolk over alt på jord. Husk at de fleste som bor i Oslo i dag ikke er oppvokst i denne byen som dere så sterkt hater.

Til OL diskusjonen. Tenk hva anleggene kan brukes til etterpå, det er mangel på studentboliger i denne byen - når OL er ferdig, hva har vi da? MANGE nesten ubrukte leiligheter/hybler som kan brukes. Vi får annlegg som kan brukes til fordel for andre gamle og uoppdaterte stadioer. Jeg tror Oslo har godt av OL.

Endret av dillyduzit
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Nei, vi dytter som regel ikke til folk - De fleste av oss er flinke med å si unnskyld dersom det var et uhell. Går du sakte risikerer du å bli dyltet litt borti når vi går forbi, vi har ting å rekke

# De fleste av oss med vett i skallen følger gjerne med og gir plassen vår til de som trenger det.

# Det var sikkert et uhell

# Uhell

# Skjerp deg, vi sniker ikke fordi vi har lyst.

Å herre som jeg er lei av alle disse som hater Oslofolk over alt på jord. Husk at de fleste som bor i Oslo i dag ikke er oppvokst i denne byen som dere så sterkt hater.

Til OL diskusjonen. Tenk hva anleggene kan brukes til etterpå, det er mangel på studentboliger i denne byen - når OL er ferdig, hva har vi da? MANGE nesten ubrukte leiligheter/hybler som kan brukes. Vi får annlegg som kan brukes til fordel for andre gamle og uoppdaterte stadioner. Jeg tror Oslo har godt av OL.

Men problemet ligger vel i at resten av landet har minst like stort behov for dette som Oslo. Det er lite av dette i resten av landet, så det er mange steder som burde prioriteres framfor det.

Både Bergen og Trondheim har stort behov for studentboliger og. Jeg vet ikke så mye om studenttilbudet på alle de andre studiestedene i landet, men jeg er temmelig sikker på at behovet for dette er stort der og. Da syntes jeg at de burde bygget ut og forbedret resten av landet også.

Kanskje vi kan droppe OL og bruke pengene slik at hele landet får glede av dem :) Det være seg alt fra studentboliger til idrettsanlegg og infrastruktur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig i mot Oslo-OL. Oslo har godt av et OL? Hva med resten av landet? Nei til OL, uansett, så kan vi heller bruke verdifulle penger på andre ting.
Og hva med at vi "ikke hadde råd" til OL når det skulle arrangeres i Tromsø? Ikke at jeg vil ha det i Tromsø, men plutselig MÅ vi ha det i Oslo. Hva faen? Snakk om forskjellsbehandling, og de som ikke ser hvor urettferdig det er kan ta seg en bolle.
Av og til virker det som om Norge er Østlandet. Kanskje vi skulle dele Norge i to, nord og sør. Da skulle vi sett hvem som hadde hatt penger...



Anonymous poster hash: 64157...b7e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men problemet ligger vel i at resten av landet har minst like stort behov for dette som Oslo. Det er lite av dette i resten av landet, så det er mange steder som burde prioriteres framfor det.

Både Bergen og Trondheim har stort behov for studentboliger og. Jeg vet ikke så mye om studenttilbudet på alle de andre studiestedene i landet, men jeg er temmelig sikker på at behovet for dette er stort der og. Da syntes jeg at de burde bygget ut og forbedret resten av landet også.

Kanskje vi kan droppe OL og bruke pengene slik at hele landet får glede av dem :) Det være seg alt fra studentboliger til idrettsanlegg og infrastruktur.

I Tromsø er det et helt ekstremt behov for studentboliger også.

Anonymous poster hash: 64157...b7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig i mot Oslo-OL. Oslo har godt av et OL? Hva med resten av landet? Nei til OL, uansett, så kan vi heller bruke verdifulle penger på andre ting.

Og hva med at vi "ikke hadde råd" til OL når det skulle arrangeres i Tromsø? Ikke at jeg vil ha det i Tromsø, men plutselig MÅ vi ha det i Oslo. Hva faen? Snakk om forskjellsbehandling, og de som ikke ser hvor urettferdig det er kan ta seg en bolle.

Av og til virker det som om Norge er Østlandet. Kanskje vi skulle dele Norge i to, nord og sør. Da skulle vi sett hvem som hadde hatt penger...

Anonymous poster hash: 64157...b7e

Tenkte det samme. Kanskje vi skal be om løsrivelse. Oslo blir et eget land. Jeg har ikke mye peiling på dette, men hvor mye bidrar egentlig Oslo med når det gjelder ting vi faktisk tjener penger på?

Jeg tror Vestlandet hadde klart seg greit som et eget land. Vi bergensere er jo så høy på oss selv allerede, så da kunne vi fått den etterlengtede hovedstaden vår :fnise: Vi har jo både olje og vannkraft så hvorfor ikke? :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tromsø er det et helt ekstremt behov for studentboliger også.

Anonymous poster hash: 64157...b7e

Det tviler jeg ikke på. Det er nok behov for det i hele resten av landet også :) Og alt annet som har blitt nevnt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke skyld på oss i Oslo for at det blir et mulig Oslo-OL da... Jeg vil ikke ha det i hvert fall. Ettersom jeg kan huske stemte Osloborgerne nei til OL i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyld på oss i Oslo for at det blir et mulig Oslo-OL da... Jeg vil ikke ha det i hvert fall. Ettersom jeg kan huske stemte Osloborgerne nei til OL i Oslo?

Jeg trodde de stemte ja? Mener det var stor ståhei fordi det var gjort en "folkeavstemming" hvor kun folk i Oslo og noen omkringliggende byer fikk delta på stemmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg ikke på. Det er nok behov for det i hele resten av landet også :) Og alt annet som har blitt nevnt :)

Virket på dillyduzit som om bare Oslo trengte studentboliger... (selvfølgelig).

Tenkte det samme. Kanskje vi skal be om løsrivelse. Oslo blir et eget land. Jeg har ikke mye peiling på dette, men hvor mye bidrar egentlig Oslo med når det gjelder ting vi faktisk tjener penger på?

Jeg tror Vestlandet hadde klart seg greit som et eget land. Vi bergensere er jo så høy på oss selv allerede, så da kunne vi fått den etterlengtede hovedstaden vår :fnise: Vi har jo både olje og vannkraft så hvorfor ikke? :vetikke:

Vestlandet og Nord-Norge mot resten; det hadde blitt bra. :)

Anonymous poster hash: 64157...b7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...