Gå til innhold

Er alle politimenn psykopater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel ingen hemmelighet at psykopater søker seg til stillinger hvor de kan utøve makt? (Psykisk eller fysisk)

Men politiskolen har ganske så omfattende personlighetstester, så jeg tror vi finner flertallet av disse i andre typiske "maktyrker".

Personlig kjenner jeg flere innen politiyrket, og ingen har av dem har hva jeg vil anse for å være psykopatiske tendenser. (Jeg snakker da om antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse)

Men snakker vi om dagligbetegnelsen "psykopat" som kan oversettes til "drittsekk med psykopatiske trekk", så finnes disse også innenfor politiyrket.

Som en politimann sa til meg en gang: "det finnes dessverre råtne epler i politietaten også".

Men altså, dette er etter min erfaring et fåtall. De fleste har et oppriktig ønske om å hjelpe andre, uten unødvendig maktbruk, både i og utenfor tjeneste.



Anonymous poster hash: 1fca7...786
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så har de som sier at "alle" i politiet er gale,psykopater osv som regel vært på kant med loven.

Og i følge dem er selfølgelig politifolk urimelige og gale som pågriper dem for ting de selfølgelig ikke var skyld i ;-)

Anonymous poster hash: eacb3...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så har de som sier at "alle" i politiet er gale,psykopater osv som regel vært på kant med loven.

Og i følge dem er selfølgelig politifolk urimelige og gale som pågriper dem for ting de selfølgelig ikke var skyld i ;-)Anonymous poster hash: eacb3...6c0

Dette er slik jeg også oppfatter det.

Anonymous poster hash: 30504...99a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil lete etter psykopater i arbeidsgrupper hadde jeg startet med kirurgene.

De fleste av de jeg har møtt på er snodige folk som sier ting som "Du har et veldig fint brokk og operere" foreksempel.

De ser ikke på andre mennesker med omsorg og sympati, kun som en kjøttklump som skal kuttes i.

Men for all del, godt det finnes noen som vil ha den jobben også hehe!

Anonymous poster hash: 9de21...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil lete etter psykopater i arbeidsgrupper hadde jeg startet med kirurgene.

De fleste av de jeg har møtt på er snodige folk som sier ting som "Du har et veldig fint brokk og operere" foreksempel.

De ser ikke på andre mennesker med omsorg og sympati, kun som en kjøttklump som skal kuttes i.

Men for all del, godt det finnes noen som vil ha den jobben også hehe!Anonymous poster hash: 9de21...631

Er det rart at kirurger er glade i jobben sin, og faglig interesserte?

De er ikke mer psykopater enn Gandhi.

Anonymous poster hash: 30504...99a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så har de som sier at "alle" i politiet er gale,psykopater osv som regel vært på kant med loven.

Og i følge dem er selfølgelig politifolk urimelige og gale som pågriper dem for ting de selfølgelig ikke var skyld i ;-)

Anonymous poster hash: eacb3...6c0

Har ikke sagt at ALLE er sånn heller, men jeg vet om minst 3 damer som er gift med politimenn. Disse damene blir slått og mishandlet både psykisk og fysisk. Også er det faren til venninna mi, ex-politimann som er kjempesnill og gjør alt for familien sin.

Jeg har 0 på rullebladet mitt, så er absolutt ikke på kant med loven av noe slag. Skal faktisk begynne å jobbe i politiet selv snart :) Og nei jeg er ikke psykopat. Men glad i håndjern og spanking...

Anonymous poster hash: 12be4...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at kirurger er glade i jobben sin, og faglig interesserte?

De er ikke mer psykopater enn Gandhi.

Anonymous poster hash: 30504...99a

Vel, politifolk som utøver vold er også veldog glad i jobben sin.

Og de er interessert i å gjøre samfunnet bedre og tryggere for oss andre ved å fjerne de som bryter loven.

Alle har jo en grunn/unnskyldning for det de holder på med. For noen er det å styrke selvtillitten sin ved å misbruke andre, for andre er det et ønske om å kunne hjelpe medmennesker. Politimenn er ikke noe mer psykopater enn gymlærere er pedofile.

Anonymous poster hash: 9de21...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har hørt at de pleier å kaste kvinner utenfor bruer.

Så det "pleier" "de" å gjøre? interessant påstand. "Pleier" må jo bety at de gjør det ganske ofte, sannsynligvis flere ganger i måneden. Og hver person flere ganger. Da bør det være en smal sak for deg å komme med noen eksempler. For å være veldig snill så kan du jo komme med ti eksempler fra det siste året. Dette er veldig mye mindre enn man ville lagt i "pleier", så det burde være enkelt som bare det.

Venter i spenning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil lete etter psykopater i arbeidsgrupper hadde jeg startet med kirurgene.

De fleste av de jeg har møtt på er snodige folk som sier ting som "Du har et veldig fint brokk og operere" foreksempel.

De ser ikke på andre mennesker med omsorg og sympati, kun som en kjøttklump som skal kuttes i.

Men for all del, godt det finnes noen som vil ha den jobben også hehe!

Dette har ikke noe med psykopati å gjøre, men med faglighet. De er dypt inne i faget sitt. Når de sier slikt har de tydeligvis stor interesse for faget sitt, og det er gode nyheter for pasienten.

Og mennesker som jobber med mennesker kan ofte ikke forholde seg som 100% medmenneske og ha medfølelse med absolutt alle. Blant ambulansesjåfører er det for eksempel vanlig at pasienter blir ansett som "objekter", både fordi det beskytter ambulansesjåføren selv mot å ta ting for mye inn over seg, og fordi det legger grunnlaget for faglige vurderinger.

Samtidig skal man naturligvi behandle pasienten pent og som et menneske, men i pressede yrker er det å gjøre "kundene" til "objekter" blant annet en forsvarsmekanisme som hindrer at man går på veggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, politifolk som utøver vold er også veldog glad i jobben sin.

Nå er det forskjell på legitim og illegitim vold. Vold for voldens del er illegitim, og skjer veldig lite i Norge fra politiets side. Vold som er hjemlet i lov og som er eksplisitt tillatt for å løse konkrete typer oppdrag er derimot vanlig. Men slik legitim vold er svært nøye regulert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si en negativ ting om politifolk jabx. Jeg utfordrer deg.



Anonymous poster hash: 9cdb2...2a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si en negativ ting om politifolk jabx. Jeg utfordrer deg.

Anonymous poster hash: 9cdb2...2a5

Hva har det med saken å gjøre? Send ham i så fall en pm.

Min erfaring er at "psykopater" (vedder på at ts kun kan Google sin definisjon av ordet) ofte finnes i det private næringsliv, i lederstillinger.

Kort og godt fordi det ikke finnes noen mekanismer som plukker de ut. Produserer man gode resultater, blir man leder. Kontra politiet hvor man blir selektert ut før man i det hele tatt får studieplass.

Anonymous poster hash: 3b6e9...4e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt flere menn i det yrket, og jeg er noe i tvil. En ting er ivertfall sikkert, de er steintøffe men også svært sårbare på en litt infantil måte. Har vært i en rellasjon med to av dem og det er de merkeligste forholdene jeg har hatt..



Anonymous poster hash: b6061...d00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 3b6e9...4e5

Hvis du har lest litt på KG så vil du vite at jabx vil forsvare og unnskylde politi (og andre han anser som myndighetspersoner som f.eks "konsensusforskere", ol.) uansett hva de gjør.

Du kan vise han et klipp hvor en politimann begynner å banke løs på en tilfeldig forbipasserende med batong og han vil fremdeles forsvare politimannen.

Det er en egen mennesketype som har et eller annet ekstremt kompleks hvor de vil forsvare de de av en eller annen grunn anser som myndighets personer eller institusjoner for enhver pris, uansett hvor urasjonellt det måtte være.

Anonymous poster hash: 9cdb2...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har lest litt på KG så vil du vite at jabx vil forsvare og unnskylde politi (og andre han anser som myndighetspersoner som f.eks "konsensusforskere", ol.) uansett hva de gjør.

Du kan vise han et klipp hvor en politimann begynner å banke løs på en tilfeldig forbipasserende med batong og han vil fremdeles forsvare politimannen.

Det er en egen mennesketype som har et eller annet ekstremt kompleks hvor de vil forsvare de de av en eller annen grunn anser som myndighets personer eller institusjoner for enhver pris, uansett hvor urasjonellt det måtte være.

Anonymous poster hash: 9cdb2...2a5

Haha jeg vet! Det er så å si de eneste diskusjonene han involverer deg i og.

Anonymous poster hash: e39d6...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke at han tar feil.

Men å forsvare uansett hva er like urimelig som å påpeke at alle politifolk er psykopater..

Anonymous poster hash: 3b6e9...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lest litt på KG så vil du vite at jabx vil forsvare og unnskylde politi (og andre han anser som myndighetspersoner som f.eks "konsensusforskere", ol.) uansett hva de gjør.

Ah, så det er problemet. Du er altså en kreasjonist, klimanekter og konspirasjonsteorist (9/11, NWO, osv.). Derfor er du også politihater. Du takler ikke at jeg knuser pisspreiket deres gang på gang.

Du kan vise han et klipp hvor en politimann begynner å banke løs på en tilfeldig forbipasserende med batong og han vil fremdeles forsvare politimannen.
Blank løgn, men det kommer jo fra en konspirasjonsteorist og vitenskapshater.

Det er en egen mennesketype som har et eller annet ekstremt kompleks hvor de vil forsvare de de av en eller annen grunn anser som myndighets personer eller institusjoner for enhver pris, uansett hvor urasjonellt det måtte være.
Du mener kanskje "irrasjonell", slik du er? Det er jo du som forsvarer de tåpelige meningene dine med irrasjonelt tullprat.
Jeg trenger ikke å forsvare noen for enhver pris, men du lider derimot av dype vrangforestillinger der du hater alt som heter vitenskap m.m.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg vet! Det er så å si de eneste diskusjonene han involverer deg i og.

Ja, i stedet for å diskutere politikk og vitenskap burde jeg kun diskutere sminke, mote og kjendiser. Da ville jeg kanskje vært litt mer på ditt nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...