Gå til innhold

Er alle politimenn psykopater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min er politi, og han er den flotteste, varmeste og mest tålmodige mannen jeg veit om. har også møtt mange politistudenter og politifolk gjennom han, og jeg har et godt inntrykk av de aller fleste :)

Anonymous poster hash: 4562a...b63

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor på en liten plass med stort sett bare militær, men miljøet gjør slik at man blir kjent med mange i politiet og. Har ikke møtt noen med psykopatiske trekk. Ikke bruker de hersketeknikker, ikke er de manipulerende. Damene deres er mine gode venninner, og ingen sliter med vold eller dårlige forhold. Tvert i mot, gode trygge forhold. Og nå snakker jeg ikke om å kjenne 3-4 stk.. Men 40-50 stk. Menneskene fra krigsskolen eller politihøgskolen blir grundig selektert på psykiske tester og moral. Jeg føler ihvertfall jeg har havnet i det beste miljøet i verden, og er overlykkelig for å ha en mann i uniform ❤️ Det finnes sorte får overalt, men det er viktig å la være generaliseringer!

Anonymous poster hash: 45ac6...d70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der selv til jeg begynte å date en politimann selv. Han var en stor egoist, barnslig og irriterende. Og dette fikk han også høre. Veldig attraktiv dog, men det hjelper ikke med en ræva personlighet.

Finnes sikkert mange flotte politimenn dog, dumt jeg møtte en dritt.

Endret av alegria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekssamboer av meg var politimann. Han var ekstremt manipulerende og drev psykisk terror mot meg. Jeg var helt ødelagt etter noen få måneder, men fikk han da kasta på hue og ræva ut etter hvert. For en befrielse. Skal også sies at han havna bak gitteret selv :P

Men jeg har flere venner i politiet, og de er flotte mennesker alle sammen. Stødige og trygge.



Anonymous poster hash: f5e65...06f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant faktisk.

Når det er husbråk i Amerika, så er det ofte politimannen som står bak. Jeg mente de sa at de oppgjør så høyt som 80% av vold i hjemmet.

Husker ikke så mye av det, de sa det på TV i sånn sak om en politimann som hadde drept 3!! av konene sine.

Dette stemmer selvfølgelig ikke. Politimenn utgjør sikkert 1-2% av den amerikanske befolkningen, maksimalt. De aller fleste som utsettes for "politivold" er folk som legger opp til det selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skriver jeg ALLE?

INGEN plasser.

Ikke en plass har jeg skrevet ALLE politimenn.

Jeg sier politimenn som i FLERtall.

Det går for det samme. Løgnaktig svada.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er ikke de fleste politifolk psykopater. Flesteparten er helt sikkert rimelig ålreite folk! Men, det er sannsynligvis større andel av dem der enn i befolkningen generelt Makt og autoritet tiltrekker.

http://www.dn.no/talent/2012/11/20/yrkene-som-tiltrekker-seg-psykopater

For det første er denne påstanden basert på en bok og ikke forskning. Forfatteren påstår visst også at psykopati ikke nødvendigvis er skadelig, men at psykopater kan fungere og gjøre det bra i samfunnet.

For det andre er den ikke basert på norske forhold. Du kan nesten ikke sammenligne norsk politi med politi i resten av verden. Norsk politi er til og med ganske ulikt det svenske i tilnærming.

For det tredje blir psykopater og andre selektert bort under utdanningen (og etter). Det er omtrent bare politiet som har en slik aktiv seleksjon i Norge. Dette taler for at det faktisk kan være færre psykopater blant norske politifolk enn i andre yrker, siden mange av dem vil fjernes under utdannelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tviler sånn på at mange menn som er voldelige søker til jobber i politiet og militæret. Ta å få dere en jobb på krisesenteret så får dere treffe mange kvinner som sliter, og det er bare de som faktisk tør å gå fra mennene sine. Sier ikke at alle som jobber innenfor yrket er fullblods psyko, men det er flere der enn hva som er normalt.

Jeg har hatt en del med krisesentre å gjøre, og vet at du bare prater tull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to kokker som begge har seksuelle overgrep på rullebladet.

Siden vi er i det generaliserende hjørnet i kveld velger jeg derfor å konkludere med ar kokker = overgripere, slik som politi = psykopater.

Anonymous poster hash: bb7b1...604

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder begge kjønn selvsagt! Det er generelt en hard tone i politiet, mange lesbiske som gjør at det blir en røff tone der. Har heller ikke sagt at det er sånn overalt, eller at det gjelder alle, eller at hver og en er sånn. Men det lønner seg å være skeptisk når man skal involvere seg med noen, og hadde jeg møtt en politimann hadde jeg vært veldig skeptisk.

Det er ikke generelt en hard tone i politiet. Det du skriver om lesbiske er bare svada.

Det at det er en hard tone i politiet henger igjen fra gammelt av, da politimannen skulle holde alt inni seg og ikke vise "svakhet". Nå er det HMS og HR og hele sulamitten som "tvinger" politifolk til å snakke om oppdrag som går innpå dem. Debrief, defuse, samtaleterapi, makkersamtaler, osv. Det er stor fokus på psykisk helse og forebygging av nettopp "tøff mann"-syndromet som skaper monstre. I utdannelsen legges det også stor vekt på slikt, og "myke fag" utgjør en stor del av fagene, der blant annet etikk og kommunikasjon er egne fag med egne eksamener.

Du prater altså bare piss.

Har faktisk fått trusler av en politimann som sa han skulle tvangsfingre meg og banke meg fordi jeg avviste han..

Ah, så på grunn av en slik så mener du det gjelder flere! Men du lyver selvsagt. Det du påstår her har aldri skjedd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er denne påstanden basert på en bok og ikke forskning. Forfatteren påstår visst også at psykopati ikke nødvendigvis er skadelig, men at psykopater kan fungere og gjøre det bra i samfunnet.

For det andre er den ikke basert på norske forhold. Du kan nesten ikke sammenligne norsk politi med politi i resten av verden. Norsk politi er til og med ganske ulikt det svenske i tilnærming.

For det tredje blir psykopater og andre selektert bort under utdanningen (og etter). Det er omtrent bare politiet som har en slik aktiv seleksjon i Norge. Dette taler for at det faktisk kan være færre psykopater blant norske politifolk enn i andre yrker, siden mange av dem vil fjernes under utdannelsen.

Hvis det stemmer at man aktivt tester politistudenter og evner å sile ut psykopatiske tendenser (en oppegående psykopat evner å skjule disse godt!) så er det flott!

Men at stillinger som innebærer makt/autoritet er tiltrekkende for en psykopat, er jo en selvfølge. Så får vi håpe du har rett i at de siles bort hos onkel ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Antakelig en viss korrelasjon mellom poltifolk og psykopati. Politifolk og røvere er veldig ofte mye "samme ulla", dvs, ble de ikke politifolk hadde de antakeligvis blitt kriminelle. Hvis man tenker på det - hva kreves for å bli politi, for uten de fysiske kravene og de (begrensede) intellektuelle kapabiliteter? Jo, det kreves et stort ego og en god dose naivitet. Først må man tro på at man "kan gjøre en forskjell", deretter må man tro på at man selv representerer det gode (staten), og så må man dessuten være villig til å i stor grad underkaste seg et regime. Politifolk gjør jobben sin stort sett uten å nøle. Dette er ikke folk som kontemplerer så veldig mye over menneskets frihet (f.eks enkeltindividets rett til å gjøre med seg selv som man vil - cannabis f.eks) Det er ikke rom for egne tanker i en poltimanns verden. Jeg har dog møtt politifolk som evner å tenke, men deres syn er som regel FULLT av dogmatikk, irrasjonelt hat (spesielt mot narko og "hippier") og sarkastisk syn på det jeg bare kan forstå menes som undermennesker i deres syn.

Så politifolk er i stor grad autoritære mennesker som gjennom å herse med andre mennesker får tilfredsstilt sine tanker om sin egen gode moral og egne flotte holdninger. Jeg herser - altså er jeg.

På den andre siden så trenger vi til en viss grad ordensstyrker i det sivile liv som tar seg av avskum, folk som er farlige (for seg selv eller andre) osv. Så politifolk er et nødvendig onde slik jeg ser det. Vi må bare sørge for at politiet kontrolleres og ikke kommer helt ut av kontroll som f.eks i USA - hvor de nå er militærisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det stemmer at man aktivt tester politistudenter og evner å sile ut psykopatiske tendenser (en oppegående psykopat evner å skjule disse godt!) så er det flott!

Men at stillinger som innebærer makt/autoritet er tiltrekkende for en psykopat, er jo en selvfølge. Så får vi håpe du har rett i at de siles bort hos onkel ;)

Politiet har egentlig ikke "maks autoritet". Politiets muligheter til å gripe inn er strengt regulert gjennom lover og instrukser. All maktbruk skal vurderes etter flere kriterier, blant annet om det faktisk er nødvendig og om det står i forhold til alvorligheten av hendelsen maktbruken er ment å gjøre noe med.

Det viser seg også at mange (de fleste?) saker som faktisk fører til domfellelse av politifolk rapporteres av politifolk selv. Dette er ofre yngre politifolk. I tillegg har alle politidistrikter studenter utplassert i praksis, og disse studentene kommer rett fra skolebenken med alle forsiktighetsregler banket inn i skallen. De oppfordres til å melde fra om kritikkverdige forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig en viss korrelasjon mellom poltifolk og psykopati. Politifolk og røvere er veldig ofte mye "samme ulla", dvs, ble de ikke politifolk hadde de antakeligvis blitt kriminelle.

Det hadde kanskje stemt for mange år siden, men i dag kreves det generell studiekompetanse og forholdsvis gode karakterer for å engang komme inn på studiet. Det vil si at den gruppen som mest sannsynlig er kriminelle, nemlig de som dropper ut av skolen, er en helt annen enn den som blir politi.

Hvis man tenker på det - hva kreves for å bli politi, for uten de fysiske kravene og de (begrensede) intellektuelle kapabiliteter? Jo, det kreves et stort ego og en god dose naivitet. Først må man tro på at man "kan gjøre en forskjell", deretter må man tro på at man selv representerer det gode (staten), og så må man dessuten være villig til å i stor grad underkaste seg et regime.
Du vet åpenbart ikke hva som kreves for å bli politi. Dessuten er du så kunnskapsløs at det nesten er latterlig. Du tror politiet bare handler om en ting, nemlig patruljetjeneste. Snakk om å avsløre hvor ignorant du er.

Politifolk gjør jobben sin stort sett uten å nøle. Dette er ikke folk som kontemplerer så veldig mye over menneskets frihet (f.eks enkeltindividets rett til å gjøre med seg selv som man vil - cannabis f.eks) Det er ikke rom for egne tanker i en poltimanns verden.
Det er helt feil. Det politiet bruker aller mest tid på er å prate med folk. Kommunisere. De løser også "små" problemer for vanlige folk. Ofte kreves det stor grad av kreativitet for å løse oppdrag.
Du prater altså bare piss.

Så politifolk er i stor grad autoritære mennesker som gjennom å herse med andre mennesker får tilfredsstilt sine tanker om sin egen gode moral og egne flotte holdninger. Jeg herser - altså er jeg.
Det er altså beviselig feil.
Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange maktsyke menn trekkes mot en karriere innen politi og forsvaret. Det er en kjent sak og det er også min erfaring fra visse enkeltpersoner.

Gjelder selvsagt ikke alle ...



Anonymous poster hash: 8c76a...638
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange maktsyke menn trekkes mot en karriere innen politi og forsvaret. Det er en kjent sak og det er også min erfaring fra visse enkeltpersoner.

Det hjelper ikke å trekkes mot det når de selekteres ut under opptaksprøver, personlighetstester, osv. osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det hadde kanskje stemt for mange år siden, men i dag kreves det generell studiekompetanse og forholdsvis gode karakterer for å engang komme inn på studiet. Det vil si at den gruppen som mest sannsynlig er kriminelle, nemlig de som dropper ut av skolen, er en helt annen enn den som blir politi.

Du vet åpenbart ikke hva som kreves for å bli politi. Dessuten er du så kunnskapsløs at det nesten er latterlig. Du tror politiet bare handler om en ting, nemlig patruljetjeneste. Snakk om å avsløre hvor ignorant du er.

Det er helt feil. Det politiet bruker aller mest tid på er å prate med folk. Kommunisere. De løser også "små" problemer for vanlige folk. Ofte kreves det stor grad av kreativitet for å løse oppdrag.
Du prater altså bare piss.

Det er altså beviselig feil.

Pissprat.

Endret av FuturePrimitive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede fått et eksempel tidligere i tråden, og regner med du klarer å google selv? Eller er det for vanskelig lille venn? Anonymous poster hash: dd8e9...a60

Jeg er ikke din lille venn. Vær saklig.d

Hvis det stemmer at man aktivt tester politistudenter og evner å sile ut psykopatiske tendenser (en oppegående psykopat evner å skjule disse godt!) så er det flott!

Men at stillinger som innebærer makt/autoritet er tiltrekkende for en psykopat, er jo en selvfølge. Så får vi håpe du har rett i at de siles bort hos onkel ;)

Jeg kjenner godt ansvarlig for opptakskriteriene og etikkundervisningen ved politihøgskolen. De som er uskikket stenges fort ut. Man kan selvsagt ikke gardere seg mot absolutt alt, men 99 prosent av de farlige lukes vekk. Om ikke fler. Det er stort fokus på etikk i studiet nå.

Antakelig en viss korrelasjon mellom poltifolk og psykopati. Politifolk og røvere er veldig ofte mye "samme ulla", dvs, ble de ikke politifolk hadde de antakeligvis blitt kriminelle. Hvis man tenker på det - hva kreves for å bli politi, for uten de fysiske kravene og de (begrensede) intellektuelle kapabiliteter? Jo, det kreves et stort ego og en god dose naivitet. Først må man tro på at man "kan gjøre en forskjell", deretter må man tro på at man selv representerer det gode (staten), og så må man dessuten være villig til å i stor grad underkaste seg et regime. Politifolk gjør jobben sin stort sett uten å nøle. Dette er ikke folk som kontemplerer så veldig mye over menneskets frihet (f.eks enkeltindividets rett til å gjøre med seg selv som man vil - cannabis f.eks) Det er ikke rom for egne tanker i en poltimanns verden. Jeg har dog møtt politifolk som evner å tenke, men deres syn er som regel FULLT av dogmatikk, irrasjonelt hat (spesielt mot narko og "hippier") og sarkastisk syn på det jeg bare kan forstå menes som undermennesker i deres syn.

Så politifolk er i stor grad autoritære mennesker som gjennom å herse med andre mennesker får tilfredsstilt sine tanker om sin egen gode moral og egne flotte holdninger. Jeg herser - altså er jeg.

På den andre siden så trenger vi til en viss grad ordensstyrker i det sivile liv som tar seg av avskum, folk som er farlige (for seg selv eller andre) osv. Så politifolk er et nødvendig onde slik jeg ser det. Vi må bare sørge for at politiet kontrolleres og ikke kommer helt ut av kontroll som f.eks i USA - hvor de nå er militærisert.

Du trenger å lære deg hvirdan virkeligheten fungerer.

Anonymous poster hash: 30504...99a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har hørt at de pleier å kaste kvinner utenfor bruer.



Anonymous poster hash: 9cdb2...2a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...