Gå til innhold

Slutt å kall fosteret for spire!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mammablogger med barnerom; på døren står det "her bor en prins..." også har hun rammet inn de to positive graviditetstestene :fnise:

Nå lo jeg godt. Hvilken blogger er dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille sommerfugl-prinsessen spirer i mammahjertet! Barnerommet som er klinisk blottet for empati, godhet og barnevennlighet er byttet ut med mammahjertets små duppeditter som apemenneske-kulturen har fortalt henne at hun skal kjøpe fordi det er søtt.

Aldous Huxley snur seg 180 grader i kista

Det er dette jeg mener... Jeg forstår metaforen "spire" i svangerskapssammenheng... Det er ikke problemet... Problemet er at folk er så utrolig lett påvirkelige, og virkelig HIGER etter å være mest mulig lik alle andre... For meg er det et tegn på at veldig mange mennesker kun har én dimensjon..

Hvite, sterile hjem med overdreven dyrking av barna før de engang er født.. Alt skal omtales som i den sukkersøteste Disneyfilm... På veggene klistres svada-ordtak som egentlig ikke gir noen annen mening enn å få en til å fremstå pretensiøs... "Life is a rollercoaster, you just gotta ride it" står det med 30 cm store bokstaver på stueveggen til en bekjent... ?? Scrapbookaktige malerier på veggene med engler og "kloke ord" med stavefeil både her og der...

Hvorfor, folkens, hvorfor...

Anonymous poster hash: 78995...696

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det er dette jeg mener... Jeg forstår metaforen "spire" i svangerskapssammenheng... Det er ikke problemet... Problemet er at folk er så utrolig lett påvirkelige, og virkelig HIGER etter å være mest mulig lik alle andre... For meg er det et tegn på at veldig mange mennesker kun har én dimensjon..

Hvite, sterile hjem med overdreven dyrking av barna før de engang er født.. Alt skal omtales som i den sukkersøteste Disneyfilm... På veggene klistres svada-ordtak som egentlig ikke gir noen annen mening enn å få en til å fremstå pretensiøs... "Life is a rollercoaster, you just gotta ride it" står det med 30 cm store bokstaver på stueveggen til en bekjent... ?? Scrapbookaktige malerier på veggene med engler og "kloke ord" med stavefeil både her og der...

Hvorfor, folkens, hvorfor...

Anonymous poster hash: 78995...696

Hehe. Godt skrevet. Like it!

Nei si det..jeg tror det er så enkelt som at folk er hjernevasket. Mange er viljeløse maneter (stemmekveg) som bare flyter i den retning tidevannet flyter. Jeg leste en gang en brilliant bok om broren (fetteren?) til Freud og så klart flere om hvor lett de mente det var påvirke store masser av mennesker. Vi har jo både sett og ser hele tiden nye eksempler på nettop dette. Og i dag med massemedier og mennesker som er pålogget informasjonsstrømmer 18 timer i døgnet så er det antakelig lettere enn før. Vi er likere enn før.

Flere melder seg på paradise hotel enn lærerutdanningen. Det er meget symptomatisk for dagens unge.

Men i motsetning til mange, så synes jeg er det er flott. Jeg vet mange andre oppegåend synes det er flott at flertallet blir dummere og dummere og enklere og enklere å manipulere og lure. Folk har ingen drive, kreativitet eller forståelse av enkelte ting leng (akuratt hvilke holder jeg hemmelig) :) Det er lettere enn noen gang å profittere på menneskelig dumhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av kjedsomhet beveget jeg meg inn i dagbokdelen av kvinneguiden for første gang. Telte rundt 20 spirer, et par frø, og mye "groing" (ala "Prøver å gro baby!").

Det som også var interessant var at det å omtale foster som spire ser ut til å være et relativt nytt fenomen. Ca. 2008 ble barna omtalt som undrer og mirakler, ca. 2006 var de babyer, og før det igjen hadde dagbøkene mer eller mindre anonyme navn av typen "Maris dagbok" og "To blir til tre".

Synes at man burde luke litt mer, dersom det er så mange spirer ute å går. Saueflokkmentaliteten bør legges på hylla, og en spade bør kalles for en spade (les: en baby bør kalles for en baby).

Kommentaren vedrørende Håkon og Haralds lausunger var spot on. Får brekninger hver gang noen venter en prins eller prinsesse.

Konklusjon: foster nå til dags er spirer frem til foreldrene får vite kjønn, og går gjennom en mystisk fotosyntese av noe slag som transformerer dem til kongelighet.



Anonymous poster hash: 565ac...d97
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker alltid på karse når jeg hører spire :fnise: Så er litt gøy med alle damene som har karse i magen :danse:

Enda verre med slike prinsesser og prinser, lurer støtt på hvor mange lausunger Harald og Håkon har....

Haha :-) Fikk meg en skikkelig god latter. Men du har et veldig bra poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :-) Fikk meg en skikkelig god latter. Men du har et veldig bra poeng.

Klart jeg har et bra poeng, har alltid bra poeng jeg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo kjennes ut som sommerfuglvinger.

Anonymous poster hash: c24a7...999

Det er jo en viss forskjell på det å beskrive bevegelsen til fosteret som "sommerfuglvinger" og det å kalle det for "den lille sommerfuglen din". Den er jo ikke en sommerfugl selv om noe synes at bevegelsen kan minne om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Jeg ble bare kalt Skurtt jeg, og bestefar kalte meg Rølpe Johan. Ingen av delene gir mening, men jeg var ihvertfall ingen spire,og familien min var ikke sauer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg ble bare kalt Skurtt jeg, og bestefar kalte meg Rølpe Johan. Ingen av delene gir mening, men jeg var ihvertfall ingen spire,og familien min var ikke sauer :fnise:

Kanskje Røple Johan var din egentlige far? :)

Familiens mørke hemmelighet liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange som ønsker å romantisere svangerskap i dag. På et av de mange nettstedene for kommende foreldre så står det noe sånt som: "snart vil du kjenne den lille sommerfuglen din", under "svangerskapet uke for uke". Jeg måtte le litt, det er mye som kan sies om et foster, men noe sommerfugl er det ikke. Det kan hende det er noe av det samme som gjør at enkelte kaller det for "spire", det høres så mye mer romantisk ut enn "foster".

Jaha, spesielt når man tenker på hvor nasty prosessen er :P Beina hovner opp og blir stygge, man legger på seg, man kan drite på seg og revne når man føder, sommerfuglene man føler de første månedene er morgenkvalme - men tror nok det er kjekkere å skrive om sommerfugler og graviditetsglød enn oppkast, blod og gugge. Og pupper, mager og vajayjays som aldri vender tilbake til normal tilstand.

Men jeg skjønner at folk blir oppglødde og vil koseprate om hele temaet, tror man blir litt fuzzy og varm i toppen av å se for seg sluttresultatet som forhåpentligvis er en pludrende baby man elsker over alt på jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil også ha karse i magen..... Særlig hvis karsen kan bli til en baby!

For min del spiller det liten rolle om de kaller det spire, frø, karse, prins, prinsesse eller ponni. Men noen setninger er litt merkelig oppbygd i forhold til frø og spire - ikke alt som henger helt logisk på greip.

Haha... "Venter en liten ponni i Januar -hjerte hjerte hjerte"

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åååh, mitt høyt ønskede og elskede foster."

"Ååååh, endelig har embryoet festet seg. <3<3<3"

:fnise:

Synes det er betydelig bedre enn:

"Åhhhhh, min høyt elskede spire har funnet grobunn!"

og

"Åhhhhh, endelig har prinsen festet seg!"

Beklager, men er ikke nødvendig å bruke tåpelige analogier for å beskrive noe helt naturlig. Er i så fall bedre å bruke "Brukernavns dagbok" eller "Tre blir til fire!", bare for å unngå moteordene for "celleklump".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kalte min nevø for "klumpen" fra han var konstatert som et kommende liv, og jeg kaller han fortsatt klumpen innimellom. Han er straks 2 år.

Ellers bryr jeg meg egentlig ikke om hva folk kaller blastocysten, embryoet, fosteret og seinere barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er betydelig bedre enn:

"Åhhhhh, min høyt elskede spire har funnet grobunn!"

og

"Åhhhhh, endelig har prinsen festet seg!"

Beklager, men er ikke nødvendig å bruke tåpelige analogier for å beskrive noe helt naturlig. Er i så fall bedre å bruke "Brukernavns dagbok" eller "Tre blir til fire!", bare for å unngå moteordene for "celleklump".

Satt det litt på spissen da. Uansett hva man velger å kalle "krabaten" i magen så kan det høres rart ut. Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg så mye om det.

Jeg har mine store tvil for at noen sier at prinsen har festet seg dog. Når man vet det er en gutt som kommer til verden så er det jo snart tid for at hodet skal feste seg. Ikke embryoet. ;)

Fra revolver til spøk, jeg ville ikke hatt noe i mot å gro gressløk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...