Gå til innhold

Slutt å kall fosteret for spire!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så utrolig lei av det ordet! Spire meg her og spire meg der, vet ikke hvorfor men det provoserer meg! Folk er sauer, henger seg på det alle andre gjør!

På samme måte som jenter og gutter som blir kalt "prinsesser" og "prinser"...

HUFF!!!

:grine:



Anonymous poster hash: 086cc...1cc
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker alltid på karse når jeg hører spire :fnise: Så er litt gøy med alle damene som har karse i magen :danse:

Enda verre med slike prinsesser og prinser, lurer støtt på hvor mange lausunger Harald og Håkon har....

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker alltid på karse når jeg hører spire :fnise: Så er litt gøy med alle damene som har karse i magen :danse:

Enda verre med slike prinsesser og prinser, lurer støtt på hvor mange lausunger Harald og Håkon har....

Jeg vil også ha karse i magen..... Særlig hvis karsen kan bli til en baby!

For min del spiller det liten rolle om de kaller det spire, frø, karse, prins, prinsesse eller ponni. Men noen setninger er litt merkelig oppbygd i forhold til frø og spire - ikke alt som henger helt logisk på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker vel å distansere seg fra det faktum at det er en baby da. I tilfelle det går galt? "Det var jo bare en spire"

Anonymous poster hash: c24a7...999

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker vel å distansere seg fra det faktum at det er en baby da. I tilfelle det går galt? "Det var jo bare en spire"

Anonymous poster hash: c24a7...999

Ja, muligens det er noe slikt som er årsaken. Høres uansett litt dumt ut, spire er noe frø gjør, ikke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, muligens det er noe slikt som er årsaken. Høres uansett litt dumt ut, spire er noe frø gjør, ikke mennesker.

Sånn i overført betydning kan jeg forstå det: Fosteret blir jo større og større og tar form og blir tilslutt en liten baby. Samme som et lite frø som blir en spire, og så en karse plante feks. Er nok litt i overført betydning de bruker det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK.

Mammablogger med barnerom; på døren står det "her bor en prins..." også har hun rammet inn de to positive graviditetstestene :fnise:

JEG BLIR GAL. Ro ned egga!!!!! (bokstavelig talt :fnise: )

Endret av grethe91
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Det verste er alle som kaller partneren sin for "kjære". Hva er problemet med å skrive "mannen min" eller "samboeren min".

Måtte le sist jeg var på apoteket og en ung kvinne sa til ekspeditøren: "Jeg skal ha nikotintyggi til min kjære :fnise:

Mannen min var med og han måtte snu seg bort så hun ikke så at han lo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som ønsker å romantisere svangerskap i dag. På et av de mange nettstedene for kommende foreldre så står det noe sånt som: "snart vil du kjenne den lille sommerfuglen din", under "svangerskapet uke for uke". Jeg måtte le litt, det er mye som kan sies om et foster, men noe sommerfugl er det ikke. Det kan hende det er noe av det samme som gjør at enkelte kaller det for "spire", det høres så mye mer romantisk ut enn "foster".

Endret av Hjarte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert brent på bålet nå, men jeg ser alltid for meg en bønnespire når folk kaller fosteret for spire :fnise: Skjønner at det antakelig er i overført betydning men...:P



Anonymous poster hash: 20d2a...757
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som ønsker å romantisere svangerskap i dag. På et av de mange nettstedene for kommende foreldre så står det noe sånt som: "snart vil du kjenne den lille sommerfuglen din", under "svangerskapet uke for uke". Jeg måtte le litt, det er mye som kan sies om et foster, men noe sommerfugl er det ikke. Det kan hende det er noe av det samme som gjør at enkelte kaller det for "spire", det høres så mye mer romantisk ut enn "foster".

Det kan jo kjennes ut som sommerfuglvinger.

Anonymous poster hash: c24a7...999

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmandaVI, du som er TS her også? Gravide forumsbrukere gir deg virkelkg høyt blodtrykk i dag. Om det rt sårt å lese om andre gravide så foreslår jeg en liten pause fra forumet. De fleste som har hatt en inderlig ønske om positiv test forstår nok aggresjonen din.

Anonymous poster hash: badb7...f8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser slike tråder tenker jeg det er ikke rart språket går til helvete når så mange tar alt de leser og hører så bokstavelig og tydligvis ikke har forståelse for metaforer og analogier.....



Anonymous poster hash: 6ba4b...cf8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser slike tråder tenker jeg det er ikke rart språket går til helvete når så mange tar alt de leser og hører så bokstavelig og tydligvis ikke har forståelse for metaforer og analogier..... Anonymous poster hash: 6ba4b...cf8

Det er ikke det som er problemet med språket, problemet er at de adopterer engelske ord, setninger og uttrykk.

Anonymous poster hash: c24a7...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FuturePrimitive

Apemenneskesauer vil alltid breke den samme dritten helt til de mest innavla bondeknælene begynner å gjøre det..da dukker det opp noe nytt motepiss.

Begynn heller å kose deg med at folk er apemennesker. Masse glede man kan ha av det, og profitt også om man ønsker tjene penger på apemennesker :)

Det er artigere og lettere enn man tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Den lille sommerfugl-prinsessen spirer i mammahjertet! Barnerommet som er klinisk blottet for empati, godhet og barnevennlighet er byttet ut med mammahjertets små duppeditter som apemenneske-kulturen har fortalt henne at hun skal kjøpe fordi det er søtt.

Aldous Huxley snur seg 180 grader i kista

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Den lille sommerfugl-prinsessen spirer i mammahjertet! Barnerommet som er klinisk blottet for empati, godhet og barnevennlighet er byttet ut med mammahjertets små duppeditter som apemenneske-kulturen har fortalt henne at hun skal kjøpe fordi det er søtt.

Aldous Huxley snur seg 180 grader i kista

Hva har du røyka?
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

FuturePrimitive, nå kom du jo med en god ide! Neste moteord for fostre kan jo være "lille apen". Det hadde jo nesten vært litt koselig og nærmere sannheten enn en spire. "OverivrigMammablogger har en liten ape i magen!", det høres jo sjarmerende ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...