Gå til innhold

Hvorfor menn liker blondiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av årsakene skriver de her:http://snowbrains.com/brain-post-the-science-behind-why-men-prefer-blondes/

"Thus, when choosing a mate, light skin gives us an advantage. With one look, we can quickly determine if the blonde female has any diseases that are visible via the skin."

På norsk blir det; blondt hår er ofte korrelert med lysere hud. Det gir en fordel, fordi en lettere kan se om de har noe sykdommer som kan bli sett på huden.

"Another talked about reason why men prefer blondes is that they show signs of aging more easily."

En annen grunn er det at de syner aldring lettere.

"Thus, a blonde girl is a potential mate that can quickly be examined and cleared for many of the hideous diseases that have plagued humans over the millennia and we can check her age more easily at the same time."

Så siden blonde jenter fort kan bli observert ha noen sykdommer (som er synlig via hud eller hår), som har plaget mennesker gjennom århundrer. En kan også fort observere om hun er for gammel for å gi avkom.

Så vil jeg legge til en ting til, blonde har generelt sett tykkere hår per cm^2. Siden en har blitt lurt av fargen, slik at det ser tynnere ut enn det egentlig er, har ført til at de med tykkere hår har blitt valgt. Tykkere hår er også et tegn på god helse.

Med menn er det ofte annerledes, kanskje fordi mørkt hår er et tegn på at noen er voksen? Eller er en etterlevning av at mennesker en gang har vert mørke i håret alle sammen? Jeg vet ikke helt.



Anonymous poster hash: be395...269
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så om du er ei blond kvinner (eller en blond mann) er dine mødre (eventuelt fedre) valgt ut fra hvor syke de er. De som vet at de har vert syke, har kanskje selv valgt å ikke få barn, eller ikke blitt valgt som partner. Dermed har de fått friskere avkom, at blonde derfor har mer sannsynlighet for å få friske avkom. Gjør at menn har blitt selektert gjennom det, til å like blondiner. Det er de som har skapt friske avkom.



Anonymous poster hash: be395...269
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er derfor så mange menn sikler etter FF...



Anonymous poster hash: c54dc...d3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjonsmessig er det en rekke andre faktorer som kan legges til dine. Da det ikke eksisterte blekningmidler fungerte blondt hår som et symbol på ungdom. I tillegg har du det faktum at blondt hår fanger lyset og dermed oppmerksomheten lettere. Tidlig forskning viser også litt høyere østrogennivå hos nordiske kvinner, som gir blant annet mykere hud osv.

Det er også en viss rasetenkning med i bildet i de senere år - spesielt i USA ble blondiner i stor grad promotert som idealet i media, dyttet kraftig frem av de som var imot "utvanning" av genene (de med lyse trekk som fikk barn med mennesker fra Syd-Amerika, Asia osv.).

Jevnt over kjenner jeg like mange, eller fler, menn som foretrekker brunetter. Men det er fortsatt en veldig stor andel blondiner promotert i media, i modellverdenen og blant kvinneidealer sett i forhold til at blondiner er i minoritet på verdensbasis.



Anonymous poster hash: e754b...5e4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Then wouldn’t this mean that brunettes would have disappeared from the human population ages ago due to selection? And in locations where blondes were not in existence until modern times, wouldn’t the males have aggressively sought to migrate to places where they did at all costs? thus dark haired and dark skinned people wouldn’t represent 95% of the worlds current population? That’s the problem with trying to attribute every modern day trend to some evolutionary basis — the logic hits a dead end sooner or later.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk det at kvinner er med og! I områder der en mann kan ha flere kvinner, er det naturlig at det blir få kvinner som havner utenfor. Dermed blir ikke kvinner selektert i mange deler av verden.

Det harde klima har det blitt vanskelig å få på mange unger og at det dermed er like greit med ei kvinne. Samt at vi nord-europeere ikke er så glad i polygami (spesielt av den mannlige befolkningen tror jeg). Da kommer seleksjonen av kvinner inn, mens kvinner i stor grad har vert ganske likegyldige. Eller hatt en lite preferanse for svart hår, selv om det egentlig ikke har noen årsak og at de ville evolusjonelt sett vert tjent med det motsatte. Så har jo ikke kvinner blitt selektert, og dermed ikke forandret sine genetiske preferanser. Noe som til en viss grad vi kan se på forumet her, de velger helt feil.

Anonymous poster hash: be395...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette betyr selvsagt ikke at alle med mørkt hår har dårlige gener, bare at det er lettere å se hvem som har hva. Det har kanskje ikke en veldig sterk effekt, bare en liten, og derfor bryr ikke de fleste menn seg nevneverdig :)



Anonymous poster hash: be395...269
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at jeg IKKE foretrekker noen av delene, ikke at jeg ikke turte si det :laugh:

Skjønte det, måtte bare kødde litt. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis meg et tilsvarende uttrykk som gjelder brunetter, så sier vi det er uavgjort ;)

Trenger ikke et utrykk for å vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nåja, ingen menn som har klaget på mitt lange brune og bølgete hår. Jeg er ganske lys i huden da, og som oftest kler lyse personer kontrastfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...