Gå til innhold

Folk som har gått "Livets harde skole".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livets harde skole er da ingenting, jeg har sett opptil flere som har utdannelse fra livets knallharde skole :fnise:

Gikk disse kanskje på Livets Høyskole, de da eller...?

Anonymous poster hash: 74249...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg tror det hovedsaklig er en måte å akseptere at livene deres ikke ble som det skulle. Om de ble ufør i ung alder med kroniske smerter og aldri hadde mulighet til utdanning, jobb og utfoldelse. Eller at man opplever seksuelt og fysisk misbruk fra foreldre som gjør at man sliter langt inn i voksenlivet. Osv.

Selv om jeg skulle synes det er tåpelig eller corny, så skjønner jeg at for noen kan det være terapeutisk. Er mulig at de ikke har hatt samme sjanse til å utrette andre ting i livene deres de kan være stolte av. Alle har jo noe de er stolte av. Om det er den kule bilen, jobben, utdanningen.

Når personer sier at de har gått livets harde skole, men også universitet- vel, det betyr at de har greidd seg ganske bra tross alt. Ikke alle er så heldige...

Man må også innse at folk er ulike, med ulike nivåer av intelligens og innsikt. Når man poster vidsomsord på facebook, så er det av og til romantisering eller ordtak av typen "det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere". Personlig syns jeg slike ting indikerer et naivt og snevert syn på menneskelig lidelse. Men jeg ser på det også som et resultat av mer gjennomsnittlig innsikt og intelligens.

Anonymous poster hash: 8380c...4e8

Syns det blir feil å kalle disse heldige. Det handler vel mer om hva man gjør ut av det man har fått som utgangspunkt. Det handler opp å gidde å prøve og å ikke gi opp.

Se på f.eks de i ingen grenser med lars monsen som pusher grensene sine, de kunne jo bare sittet i rullestolen og lagt inn denne statusen på facebook ?

Blir også rart som noen skriver over her at man kan få ett rusproblem, Jeg så på tv for litt siden som omhandlet 3 toppidrettsutøvere eller trener som hadde vært rusmisbrukere, husker ikke hvem. Men de har jo kommet seg ganske langt.

Og jeg har gode venner som ikke har opplevd såååå tøffe ting, som legger ut denne statusen, og som aldri prøver å gjøre så godt de kan når det gjelder noe. I motsetning til andre jeg kjenner igjen. Det handler bare om å prøve, prøve. prøve og prøve. Så ordner det seg til slutt! Og jeg er på vei til å ordne opp selv ;-)

Anonymous poster hash: 9db3f...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser en tulling skrive noe på f. eks Facebook, så er det stor sannsynlighet for at vedkommende har "Livets harde skole" under utdanning.

Diskuter.

Anonymous poster hash: 5e370...1e6

Kan du forklare litt mer hva du mente der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare litt mer hva du mente der?

Det er en del folk som under "Utdanning" i Facebook-profilen sin fører opp "Livets skole" eller "Livets harde skole". De er også, nesten uten unntak, de største kjøtthuene man finner i kommentarfeltene til aviser. Det er ingen som hakker på folk som faktisk har hatt det tøft opp gjennom, men på den lille gruppen klovner som fører det opp som utdannelse i den tro at det liksom er et fancy "der fikk de folka med diplomer!!!"-stikk til omverdenen.

Anonymous poster hash: 51fe2...56d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn på facebooksiden "Hjerteklem" som ble nevnt lenger bak i tråden.... Ooooh loooord, hahaha, DER var det mye rart :fnise: . Vel, bladde litt nedover og kommer over et bilde hvor man skal lete etter en katt i et brunt gress... Der er det en som har kommentert inn teksten til "Lille kattepus, hvor er du hen". Altså... HELE teksten....

Jeg holder musepekeren over navnet hennes og VIPS, der stod det "Livets harde skole + litt til". DA lo jeg godt :fnise: Snakk om å skli rett inn i målgruppen :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

 

Er det i hele tatt noen her inne som har stilt seg selv spørsmålet: hvem er det som har aller høyest "risiko" for å skaffe seg dårlige erfaringer med innvandrere? Hvem det er som får bolig-områdene sine dramatisk endret, og hvem er det som ikke har råd til å flytte til en langt bedre (og etnisk norsk) barnehage / skole for ungene sine?

Hvem det er som etter hvert har havnet langt bak alle fra Afrika og Midtøsten, hos for eksempel NAV eller Legevakta hvor de bor? Det er jo nettopp dem som ikke har all verdens utdannelse, og disse er selvfølgelig ikke blant de rikeste som er bosatt på aller beste Vestkant heller....

0g hvem er det som sannsynligvis veit aller mest om innvandring, og hva slags konsekvenser dette har fått på samfunnet vårt? Er det f.eks. en butikk-ansatt, søppel-tømmer eller vaskedamen som er bosatt og / eller arbeider i områder med nærmest 100 % innvandrere? Eller er det en person med en doktorgrad - og som er bosatt i ett område fullstendig uten innvandrere, og som sannsynligvis ikke kjenner en eneste muslim?

Anonymkode: 22cfa...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nå skriver jeg ikke til deg ab som la ut dette bildet, men jeg skriver til teksten på bildet:

 

Og HVOR i helvete har dette ført deg hen? Har du beseriet den skjebnen du fikk, brutt alle grenser og kommet deg videre i livet basert på den livserfaringen du fikk med deg eller velger du å sitte på ræva resten av livet og skryte av at det tross alt var så ille at du ikke trenger å skaffe deg utdannelse og jobb?

 

Oooooppgitt.

 

Anonymous poster hash: dd8c6...7f3

Ikke banne nu da. Alle som har en dannet utdannelse vet at slike banning er en uting

Anonymkode: a07e3...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...