Gå til innhold

Mennesker som ikke vaksinerer barna sine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom over dette innlegget til fotballfrue om at LK sa til avisen at han er skremt av mennesker som er motstander av vaksine, og det må jeg si at jeg er også.

Hvor dum går det an å bli? Hvem er disse som tar risikoen for at barnet deres kan få en alvorlig sykdom fordi de tror at en vaksine kan ha sånne og sånne bivirkninger?

Jeg har alle vaksinene slik som de fleste andre her i Norge inkludert vanlig influensavaksine og svineinfluensavaksine, og takk gud for det. Jeg ble smittet av svineinfluensa siden jeg bare tok en vaksine (rakk ikke ta to før jeg ble smittet) og jeg har aldri vært så syk i hele mitt liv. Siden jeg har en immunsykdom så hadde jeg nok strøket med om det ikke hadde vært for den vaksinen.

Jeg vil da tro at mennesker som gjør sånt mot sine egne barn blir tatt fra barna? Kan de virkelig nekte at barna får vaksine?



Anonymous poster hash: b87ab...cf6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Jeg kom over dette innlegget til fotballfrue om at LK sa til avisen at han er skremt av mennesker som er motstander av vaksine, og det må jeg si at jeg er også.

Hvor dum går det an å bli? Hvem er disse som tar risikoen for at barnet deres kan få en alvorlig sykdom fordi de tror at en vaksine kan ha sånne og sånne bivirkninger?

Jeg har alle vaksinene slik som de fleste andre her i Norge inkludert vanlig influensavaksine og svineinfluensavaksine, og takk gud for det. Jeg ble smittet av svineinfluensa siden jeg bare tok en vaksine (rakk ikke ta to før jeg ble smittet) og jeg har aldri vært så syk i hele mitt liv. Siden jeg har en immunsykdom så hadde jeg nok strøket med om det ikke hadde vært for den vaksinen.

Jeg vil da tro at mennesker som gjør sånt mot sine egne barn blir tatt fra barna? Kan de virkelig nekte at barna får vaksine?

Anonymous poster hash: b87ab...cf6

Jeg er for vaksinering for å si det først. Spesielt alle barnevaksinene.

MEN jeg skjønner at samfunnet blir skremt da det hele veien dukker opp ulike undersøkelser og sammenhenger med sykdommer. Så mange barn som de konkluderte hadde fått ME etter svinevaksinen etc.

Jeg tok ikke selv svinesprøyta da jeg var ekstremt skeptisk til at den ble mikset på så kort tid. Jeg lå 2 ganger med svineinfluensaen, en gang her i Norge og en gang i landet hvor smitten startet. Jeg hadde jo bestilt ferie, måtte jo reise! Jeg tar heller ikke influensavaksinen da mennesker som regel har godt av å bli smittet med virus og bygge opp imunforsvaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke influensavaksinen. Ikke under fugleinfluensaen eller svineinfluensaen. Jeg sluttet ikke å spise kjøttdeig under e.coli-hysteriet og gikk ikke med munnbind da SARS brøt ut. Det var de hysteriske tilstandene rundt de to som gjorde det vanskelig for meg å ta dem alvorlig. Ja, folk har dødd av begge to, men utifra levestandarden på stedene de kom fra å dømme og alderen deres vil jeg tro av dødsfallene også ble fremmet av dårlig hygiene, dårlig drikkevann og svekket immunforsvar.

Vaksinene jeg fikk som barn får holde, pluss "påfyll" av stivkrampe siden jeg går så mye barbeint :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg er for vaksinering for å si det først. Spesielt alle barnevaksinene.

MEN jeg skjønner at samfunnet blir skremt da det hele veien dukker opp ulike undersøkelser og sammenhenger med sykdommer. Så mange barn som de konkluderte hadde fått ME etter svinevaksinen etc.

Jeg tok ikke selv svinesprøyta da jeg var ekstremt skeptisk til at den ble mikset på så kort tid. Jeg lå 2 ganger med svineinfluensaen, en gang her i Norge og en gang i landet hvor smitten startet. Jeg hadde jo bestilt ferie, måtte jo reise! Jeg tar heller ikke influensavaksinen da mennesker som regel har godt av å bli smittet med virus og bygge opp imunforsvaret.

Det eneste godet med å bli smittet av et virus, er at du blir immun, og det er nøyaktig den immuniteten vaksinen gir deg, uten at du blir syk! Genialt, ikke sant? :)

Anonymous poster hash: 1bb65...0c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar heller ikke influensavaksinen da mennesker som regel har godt av å bli smittet med virus og bygge opp imunforsvaret.

Du bygger ikke opp immunforsvaret ved å bli smittet av et virus. Du blir syk, får svekket immunforsvar, og blir sårbar for bakterielle sekundærinfeksjoner (som kan være dødelige), og når du kommer deg, har du spesifikk beskyttelse mot det viruset som infiserte deg, slik at du ikke blir syk av den samme organismen igjen.

Anonymous poster hash: c1759...4fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar heller ikke influensavaksinen da mennesker som regel har godt av å bli smittet med virus og bygge opp imunforsvaret.

Nei. Du får ikke bedre immunforsvar av å bli smittet. Hvorfor tror du det?

Etter å ha blitt smittet av et virus, blir du immun mot DETTE viruset. Det blir du av en vaksine, også.

Du får ikke bedre immunforsvar mot andre patogener av å for eksempel ha vannkopper eller influensa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Jeg er for vaksinering for å si det først. Spesielt alle barnevaksinene.

MEN jeg skjønner at samfunnet blir skremt da det hele veien dukker opp ulike undersøkelser og sammenhenger med sykdommer. Så mange barn som de konkluderte hadde fått ME etter svinevaksinen etc.

Jeg tok ikke selv svinesprøyta da jeg var ekstremt skeptisk til at den ble mikset på så kort tid. Jeg lå 2 ganger med svineinfluensaen, en gang her i Norge og en gang i landet hvor smitten startet. Jeg hadde jo bestilt ferie, måtte jo reise! Jeg tar heller ikke influensavaksinen da mennesker som regel har godt av å bli smittet med virus og bygge opp imunforsvaret.

Ja, du overlever sikkert, men du smitter den 90 år gamle bestemoren som sitter ved siden av deg på bussen, eller gutten, med dårlig immunforsvar. Resultat, du lever, du er direkte årsak til 2 dødsfall.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "vanlig" blant annet blant foreldre som har barn på Steinerskolen å ikke vaksinere barna sine mot bl.a. meslinger, har jeg lest. Derfor og fordi det i enkelte innvandrer miljøer ikke har blitt gitt vaksine mot meslinger så blusser det opp epedemier med meslingevirus i disse miljøene.

Steinerskoleforeldre tror at barna har bedre av å få virus og bli syke og at dette vil styrke barnas imunsystem. At barn i u-land faktisk dør av noe så uskyldig som meslinger fordi de ikke har penger til å bli vaksinert er ganske skremmende.

Baby med kikhoste før den er vaksinert er heller ikke noe trivelig, det har vi hatt i nær familie.

Var veldig i stuss om jeg skulle ha svineinfluensavaksine, men landet til slutt på at jeg skulle ha. Da var så mange vaksinert at man hadde gått fra å gi 2 til å si at det er nok med 1 sprøyte.

Det er ikke hovedsaklig ME barn har fått som bivirkning av svineinfluensavaksinen, men narkolepsi. Trøtthet på en annen måte enn ved ME.

Det er fordeler og ulemper med alt i denne verden, men akkurat ved barnevaksinasjonsprogrammet så er jeg absolutt for vaksinering.

Anonymous poster hash: b899c...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner utrydder og holder farlige sykdommer nede på et minimum. Sykdommer som kan ta livet av deg eller barnet ditt. Bare om én lar være å vaksinere barnet sitt, så kan det forårsake et nytt utbrudd av sykdom.

Er helt oppgitt over alle uopplyste tullinger av foreldre som lar være å vaksinere barna sine. Det er galskap!! Skaff dere informasjon fra forsking og ikke en konspiranoiaside på Internett eller anekdote om noen som ble autist av vaksine. De ble ikke det!!

Anonymous poster hash: c89f2...f4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Det eneste godet med å bli smittet av et virus, er at du blir immun, og det er nøyaktig den immuniteten vaksinen gir deg, uten at du blir syk! Genialt, ikke sant? :)Anonymous poster hash: 1bb65...0c6

Oi! Dette var lenge siden!

Men med mindre man er i risiko gruppene har ingen vondt av å få influensa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Ja, du overlever sikkert, men du smitter den 90 år gamle bestemoren som sitter ved siden av deg på bussen, eller gutten, med dårlig immunforsvar. Resultat, du lever, du er direkte årsak til 2 dødsfall.

Da håper jeg at de to menneskene i risikogruppene har fått vaksinen da! Man må faktisk ta ansvar for seg selv.

Hentet fra http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Her-far-du-svar-pa-det-du-lurer-pa-om-arets-influensa-7081986.html

Hvis jeg er ung og sprek, bør jeg da vaksinere meg?

Svar: For unge, friske mennesker vil gjennomgått influensa ofte gi en god beskyttelse i flere år mot senere smitte av det samme viruset, samt nært beslektede stammer av det. Influensavaksine er derfor ikke spesielt anbefalt til friske yngre, men det er ikke skadelig å ta vaksinen. De som lever tett innpå, eller jobber med mennesker i risikogruppene, kan vurdere å ta vaksinen for å unngå å smitte disse.

Med andre ord, det gjør ingenting om at jeg blir syk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Nei. Du får ikke bedre immunforsvar av å bli smittet. Hvorfor tror du det?

Etter å ha blitt smittet av et virus, blir du immun mot DETTE viruset. Det blir du av en vaksine, også.

Du får ikke bedre immunforsvar mot andre patogener av å for eksempel ha vannkopper eller influensa.

Ser jeg har formulert meg dårligt. Jeg mente selvfølgelig å bygge opp mot det ene viruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Ja, du overlever sikkert, men du smitter den 90 år gamle bestemoren som sitter ved siden av deg på bussen, eller gutten, med dårlig immunforsvar. Resultat, du lever, du er direkte årsak til 2 dødsfall.

Det er jo personer i risikogruppene du nevner her som oppfordres til slike vaksiner. Ikke friske mennesker.

Jeg har aldri tatt influensavaksiner og kommer ikke til å gjøre det heller før jeg eventuelt havner i en risikogruppe.

Barnevaksiner er for meg en selvfølge å ta.

Endret av Artistina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar de gjennomprøvde vaksinene, men influensavaksine som er mikset sammen på rekordtid tar jeg ikke.



Anonymous poster hash: 9b79e...ab6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevaksinene følges og det tas påfyll av nødvendige vaksiner. Som alle burde gjøre.

Det vaksineres derimot ikke mot influensa da vi ikke er i risikogruppen. Ingen i familien har heller noensinne hatt influensa, bortsett fra meg for 27 år siden. Jeg kan virkelig ikke basere vaksinering på noe som skjer så sjeldent og jeg regner med at de som er i risikogruppene velger å vaksinere. Så er vi også flink å holde oss borte fra andre ved sykdom eller mistenkt sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn hovnet armen min skikkelig opp etter å ha fått en vaksine (i femte klasse? tror jeg?). Moren min nektet de på skolen å gi meg flere vaksiner. Så jeg er ikke vaksinert mot den lunge-greia som er så inn å få i øst-Europa og andre deler av verden. Er jeg ute i verden er jeg forsiktig med å sitte ved siden av noen som hoster. Men sånn ellers er jeg ikke så bekymret.



Anonymous poster hash: 18cdf...95d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her følger vi barnevaksinasjonsprogrammet :)

Influensavaksiner og andre vaksiner som skulle dukke opp tar vi kun hvis vil skulle havne i risikogruppen, men foreløpig er vi friske og raske og satser på at det holder seg sånn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det er jo personer i risikogruppene du nevner her som oppfordres til slike vaksiner. Ikke friske mennesker.

Jeg har aldri tatt influensavaksiner og kommer ikke til å gjøre det heller før jeg eventuelt havner i en risikogruppe.

Barnevaksiner er for meg en selvfølge å ta.

Ikke alle kan ta vaksiner...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar heller ikke influensavaksinen da mennesker som regel har godt av å bli smittet med virus og bygge opp imunforsvaret.

Og her ser dere vel den vanligste grunnen til at folk ikke vaksinerer barna sine, fordi de tror at de sykdommene som det vaksineres mot ikke er farlige og at man får sterkere immunforsvar etter man har vært syk. I deres øyne er det bare late foreldre som vaksinerer barna sine for å slippe at de er syke og må være hjemme fra barnehagen noen dager, andre fordeler finnes ikke.

Vi har det så bra her i Norge, og mange av de sykdommene det vaksineres mot er så sjeldne (nettopp pga vaksinen) at jeg tror mange ikke har noe reellt forhold til hvorfor man vaksinerer.

Anonymous poster hash: f91fe...dcc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevaksinene følges og det tas påfyll av nødvendige vaksiner. Som alle burde gjøre.

Det vaksineres derimot ikke mot influensa da vi ikke er i risikogruppen. Ingen i familien har heller noensinne hatt influensa, bortsett fra meg for 27 år siden. Jeg kan virkelig ikke basere vaksinering på noe som skjer så sjeldent og jeg regner med at de som er i risikogruppene velger å vaksinere. Så er vi også flink å holde oss borte fra andre ved sykdom eller mistenkt sykdom.

Hva gjør dere for å holde dere så friske? Syns vi får influensa hvert eller annethvert år jeg...

Jeg vaksinerer meg når jeg skal ut å reise, når det er behov for påfyll eller nye vaksiner. Tok også svineinfluensavaksinen da jeg var i risikogruppen med i utgangspunktet nedsatt immunforsvar.

Jeg forstår at enkelte kan bli skremte når de hører om barn som har fått alvorlig bivirkninger, og enkelte skriker også høyt om hvor farlig vaksinene er. Men så må det veies opp med faren for at barna blir smittet og faren for å smitte andre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...