Gå til innhold

Herpes.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg finner ingen måte å skrive dette på uten at jeg høres ut som en komplett idiot. men here we go;
Ble kjent med en kjempe flott mann for ca 1 år siden, og vi sextet lenge før vi hadde sex første gangen. Han var ordentlig, og fortalte meg at han har herpes. Jeg var for kåt, og litt for betatt, til å verken tenke over det, eller bry meg. Han sa vi kunne bruke kondom om jeg følte meg tryggere med det, men jeg vet jo at det kan smitte selvom.

Vi ble pulevenner, og har vel hatt oss 3-8 ganger i mnd siden da. Uten kondom. Og med et opphold på 4 uker når han hadde utbrudd. Og først nå slår det meg at jeg ikke har fått det. Jeg har hvertfall ingenting som tyder på det. Men nå merker jeg jo at jeg er redd for å få det også, jeg vil ikke ha det, for så å bli dumpet av han her og dermed måtte "slite" med å få meg ny type fordi jeg har herpes.

Jeg vet at jeg har herpesviruset i kroppen, og slet mye med munnsår når jeg var liten. Legen diagnoserte det som oral herpes. Jeg vet ikke om dette kan være grunnen til at jeg ikke har blitt smittet? Er ganske grønn på akkurat denne kjønnssykdommen, og håper noen kan forklare litt nærmere?



Anonymous poster hash: 36be9...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har du herpes typ1 som er den du i hovedsak viser seg på leppene er det vanskeligere og få typ2 som oftest viser seg i underlivet. Dog kan de kryssmittes! Mange har herpes viruset i kroppen, enten typ1 eller typ2 uten og få symptomer i det hele tatt. Den er helt ufarlig men hos enkelte kan det medføre smerter ved utbrudd, spessielt førstegangsutbruddet. Er du gravid og har utbrudd bed fødsel blir det foretatt keisersnitt for og unngå smitte til barnet. Herpes er vanvittig stigmatisert i samfunnet men er like vanlig som klamydia om ikke vanligere. Forskjellen er bare at klamydia blir du kvitt men herpes kommer og går(hos noen) Hadde drømmeprins/prinsesse hatt herpes er det ingenting jeg hadde brydd meg med. Du kan ta forhåndsregler med kondom ved utbrudd og sex uten kondom utenom utbrudd så er smitte sjansen tilnærmet null. Dog vil den alltid være til stedet og det er det viktig og ta stilling til ved ny fast partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar han medisiner? Det finnes medisiner som stopper spredning av herpesviruset selv om man ikke har utbrudd. Og så vil jo herpesutbruddene over tid også minke i hyppighet.

Så er man forsiktig og han tar medisiner skal det jo lite til. Men jeg er ingen lege og alt jeg baserer dette på er endeløs lesing på nettet, etter at jeg hadde massiv hysteri for å ha fått det selv.

PS: Det var betente hårsekker og ikke herpes 2 i mitt tilfelle.



Anonymous poster hash: ba33f...ff8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har munnherpes i underlivet, og når jeg fikk vite om det(hadde utbrudd) testet min daværende partner seg. Han har aldri hatt utbrudd, og heller ikke i ettertid men han har altså munnsårviruset i kroppen likevel. Noen har viruset i seg fra de er små barn, men får aldri utbrudd, mens andre får utbrudd når kroppen er under stress, har lavt immunforsvar, har mensen, er utsatt for sol osv. Legen sa til meg at fordi jeg har munnsårviruset i underlivet så har jeg mindre sjanse til å få viruset i munnen og å få kjønnsherpes.



Anonymous poster hash: 2d0ca...f12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme som h*n over her, har hatt det i fire år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...