Gå til innhold

Offentliggjøre utroskap på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min ekskjæreste var utro mot meg like før det ble slutt for et par måneder siden. Det var ingen grunn til at jeg skulle få den behandlingen da jeg selv aldri har gjort noe slik i det hele tatt, men vedkommende valgte likevel å ligge bak ryggen min med en ukjent person fra byen mens jeg var i utlandet.

Jeg er ferdig med med eksen min på sett og vis, men samtidig tenker jeg noen ganger at vedkommende slapp for lett unna. Jeg får av og til lyst til å poste det som skjedde på Facebook-veggen til esken slik at alle får se det, bare for å ta igjen. Men jeg gjør det selvsagt ikke, for jeg er som sagt ferdig med dette (selv om jeg fortsatt blir lei meg når jeg tenker på det) og føler at jeg er bedre enn som så.

Men er det helt galt av en person å offentliggjøre utroskap? Hvem bestemmer egentlig at "offeret" i en slik sak skal måtte holde på denne hemmeligheten for seg selv? Har noen her liknende erfaringer?

PS! Jeg velger å ikke si om om mitt og eksens kjønn slik at tilbakemeldingene jeg evt. måtte få blir så nøytrale som mulig.



Anonymous poster hash: cbb76...533
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å poste noe sånt er noe av det dummeste du kan gjøre. Utroskap skjer utrolig mange mennesker, men det som skjedde er mellom dere to og ingen andre. Om du poster noe sånt på sosiale medier fører det bare til at ting blir enda verre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg husker en jeg gikk i klasse med la ut en status á la:

"Petter har pult Petrine, så nå er det faen meg slutt!"

Det er fire år siden nå, og den statusen snakkes fortsatt om - ikke nødvendigvis med positivt fortegn. La det være, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff, da virker man bare som en bitter drittunge. Du sier du er over eksen, så vis det! Ikke vær umoden så umoden at du bretter ut noe slikt på Facebook. Det er deg de kommer til å le av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bestemmer egentlig at "offeret" i en slik sak skal måtte holde på denne hemmeligheten for seg selv?

Når folk sier at du ikke skal det så er det jo av hensyn til deg de sier det. Det er ikke noe du "ikke får lov til", det er noe du ikke burde, av hensyn til deg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell det heller heller rundt og la ryktene spre seg.

Anonymous poster hash: 59977...a8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær heller litt classy og la være. Snakk heller med en god venninne? Evt. om du vil at alle skal vite om det- snakk med en løsmunnet venninne :fnise:

Jeg synes det er så utrolig teit med folk som legger ut alle opp og nedturer i forholdet på Facebook. Det er ofte de samme som gjør det slutt og blir sammen igjen annenhver uke. Så jeg må innrømme at jeg synes det sier mye om personen som legger ut sånne ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå at der er fristende,men det finnes bedre måter å slå tilbake på,f.eks.som nevnt over her.La ryktet gå...Men den ultimate "hevnen" er jo å gå videre med livet og leve bra.Du risikerer bare å bli sett på som bitter og hevngjerrig hvis du poster dette på facebook,så det vil mest sannsynlig bare slå tilbake på deg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har rett, og som sagt skal jeg ikke gjøre det. Jeg blir bare så oppgitt, eksen har fått ny kjæreste og jeg sitter igjen lei meg og ensom. Vet ikke en gang om jeg orker å spre noen rykter en gang for nå orker jeg ikke mer drama.

Jeg hater bare følelsen av å sitte igjen som den som har tapt, særlig når sannheten er at det er min eks. som egentlig er "taperen" her.

TS



Anonymous poster hash: cbb76...533
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gått igjennom et samlivsbrudd der han også var utro. Jeg satt med samme følelse, hadde veldig lyst til å legge det ut på facebook. Men jeg gjorde det ikke selvfølgelig.

Men, jeg var ikke sen med å spre det til alle vennene hans når dem spurte hvordan ting gikk, og hva som hadde skjedd. Så han har uansett "mistet ansiktet" innad i gjengen hans.

For jeg tenkte som deg, det er ikke jeg som har vært drittsekk, jeg skylder ikke han å holde dette skjult. Når folk spør, så får dem svar.



Anonymous poster hash: 0ffd2...db9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere har lagt ut "rasende" statuser om utro partnere. Flere av disse har i ettertid tilgitt den utro partneren og blitt sammen igjen. Da blir det ekstra dumt med "kliss-klass" kjærlighetserklæringer....

Nei, ikke legg ut ting i sinne eller i dyp sorg. Det er mitt beste råd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt ikke skal gjøre det? Hvis en venn av meg skrev på FB at dama hans hadde pult rundt mens de var sammen sa hadde det da vært henne jeg hadde sett ned på, ikke ham?



Anonymous poster hash: 1e309...cca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driter bare ut deg selv ved å gjøre det.

Derimot ser jeg ingen grunn til at du ikke skal være ærlig dersom noen spør face to face hva som egentlig hendte, så lenge du forholder deg saklig.



Anonymous poster hash: 381fa...b39
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har rett, og som sagt skal jeg ikke gjøre det. Jeg blir bare så oppgitt, eksen har fått ny kjæreste og jeg sitter igjen lei meg og ensom. Vet ikke en gang om jeg orker å spre noen rykter en gang for nå orker jeg ikke mer drama.

Jeg hater bare følelsen av å sitte igjen som den som har tapt, særlig når sannheten er at det er min eks. som egentlig er "taperen" her.

TS

Anonymous poster hash: cbb76...533

Kjenner til situasjonen og følelsen. Men er enig med de andre, hev deg over det i stedet. Han slipper aldri unna den personen han er og de valg han har gjort i livet. Gled deg over at du ikke er sånn. Du vil komme styrket gjennom dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da,vil nok de fleste tenke at du har lite sosiale antenner, selvrespekt og at dette kanskje var noe av årsaken til utroskap.

Det er en sånn status jeg hadde lest høyt for andre og hadde fortalt om i kantina- alle hadde ledd og blitt sjokkert over denne personen. Altså deg.

Anonymous poster hash: d1f2c...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du syns det er kjipt at eksen din har en ny. Men jeg sier bare karma. Kan godt hende den nye kjæresten er skikkelig fæl. :fnise:

Venninna mi utleverte sin eks da han var utro på Facebook. Hun har over 1000 venner, så det var jo en del ståhei. Men jeg vet godt at hun hadde behandlet han veldig dårlig over lengre tid. Ikke at det er en unnskyldning for å være utro, men jeg fikk faktisk sympati med han. Syns det var utrolig feil av henne å legge ut om han uten at han kunne forsvare seg (hun hadde slettet han som venn).

Du er for bra for dette, TS. :)



Anonymous poster hash: 90dca...068
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt selvmord. Det er kjempeforståelig at du er trist og muligens litt bitter, men Facebook er ikke riktig sted å ta dette på. Du driter deg selv ut og fremstår som kjempebitter som ikke har noe filter.



Anonymous poster hash: 0878f...f50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

Nei det er absolutt ikke greit!
Det som skjedde er mellom dere, og tanter og onkler og klassekamerater og kollegaer og alle andre har ingenting med det å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...