Gå til innhold

Uønsket seksuell oppmerksomhet - er det forskjell av hvem ?


Gjest Woo-Hoo!

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Regner med fordi det er hengepupper at folk reagerer sterkere på bildet enn om det hadde vært en tynn modell med "nette" stramme pupper. =p

Uansett.

Toleransen min hadde nok vært noe høyere om jeg anså personen som attraktiv, men jeg lar uansett ikke fremmede mennesker ta på meg, det har jeg nulltoleranse for uansett hvem det er. Eller, grensen kan være noe høyere med barn og folk som er syke (ala downs, tunge psykiske lidelser) hvor de kanskje ikke forstår sosiale grenser like mye. Men jeg ville fortsatt satt de på plass, men på en litt annen måte.

En sjef da, eller kollega på jobben ? Hvordan er toleransen der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Stopp litt opp og prøv å se hva TS var ute etter med tråden.....legg godviljen skikkelig til....TS formulerte spørsmålet på en lite korrekt måte ja, så skjønner hvorfor du og Pus skriver det dere skriver...men forsøk å reflekter litt rundt spørsmålet så tror jeg du skjønner hva vedkomne mente.

TS, slik jeg oppfattet det, og slik de fleste andre oppfattet det tror jeg, mener at kanskje ikke all "uønsket" oppmerksomhet er så uønsket som folk flest tror DERSOM personen er fin og kjekk.

Jo uønsket er nettopp det, - det er uønsket og dermed spiller det nada rolle hvem det er som utsetter deg/meg/ham/henne for den oppmerksomheten som du/jeg/han/hun absolutt ikke ønsker å bli utsatt for.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Du spør om uønsket seksuell oppmerksomhet.

Seksuell oppmerksomhet som er uønsket er uansett svært lite velkommen.

- uønsket blir for pokker ikke mer ønsket om han ser ut slik eller sånn, det er fremdeles uønsket.

Next !

Dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får ta på meg uten min tillatelse :-)

Dette gjelder også dere kvinner.

Anonymous poster hash: 243e3...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jo uønsket er nettopp det, - det er uønsket og dermed spiller det nada rolle hvem det er som utsetter deg/meg/ham/henne for den oppmerksomheten som du/jeg/han/hun absolutt ikke ønsker å bli utsatt for.

Jeg vet utmerket godt hva uønsket betyr ;) Det jeg spurte om var, oppfattet du egentlig hva TS spurte om, eller ville du bare kverulere på formuleringen hans/hennes? Jeg bare oppfattet det slik at du pirket borti at begrepet uønsket betød nettopp uønsket. Det tror jeg 99,99% av oss forstod.

Hele poenget til TS, slik jeg oppfattet det var jo at noen kvinner muligens ikke føler en hånd på baken som "uønsket" DERSOM mannen som gjør det er hot og kjekk. Kvinner i denne debatten er veldig opptatt av at å bli tatt på uten samtykke fra fremmede menn er i uønsket kategorien uansett. Jeg personlig har observert kvinner som syntes det var kjempestas å få et klaps på stumpen....fra en villt fremmed mann. Men det gikk visst greit for damen, for gubben var faktisk dritkjekk. Men alle damer er og tenker forskjellig, så ikke greit å sette noen fasit på hva folk syntes er greit. Jeg ville aldri turt å rørt en dame uten samtykke, selv om hun smilte til meg og flørtet. Man kan gjerne kalle det en konsekvens av tiden vi lever i.......men de største sjekkerne bruker jo berøring for allt det er verdt og har tydeligvis hellet med seg. De får damer i fleng.

Roten til hele problemet. tror jeg, er at det liksom MÅ være mannens rolle å ta initsiativ. Han SKAL være pågående og oppmerksom. Dersom han ikke er det mister han kvinnen han er begeistret for. Bland det presset der med dårlig grensesetting og dæsj på med alkohol og du har oppskriften på katastrofe :fnise:

Denne rollen henger igjen fra 1300 tallet, men av en eller annen grunn er det liksom helt ok og legitimt at vi menn får den rollen tredd nedover hodet den dag i dag.

Jeg unnskylder IKKE trakasering her...men forsøker å tenke litt rundt hele saken. Man har liksom sine tanker om årsak og løsning....men løsningen har jeg innsett for lengst ikke finnes. Så for meg handler det om å bite tenna sammen og forsøke å overleve hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder også dere kvinner.

Anonymous poster hash: 243e3...978

Jeg har vel ikke nevnt noe om det?

Men, det går begge veier, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er uønsket, nettopp det, uønsket seksuell oppmerksomhet. Det sier seg vel seg selv i ordet med uønsket og da spiller det ingen trille hvem som gir den uønskede adferden, den er ikke ønsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

For min del er uønsket, nettopp det, uønsket seksuell oppmerksomhet. Det sier seg vel seg selv i ordet med uønsket og da spiller det ingen trille hvem som gir den uønskede adferden, den er ikke ønsket!

Den personen som finner opp et kurs som kan lære menn og kvinner opp til å forstå hvor grensen på uønsket oppmerksomhet går for begge kjønn er......vil bli steinrik.

Jeg tror mange menn gir den type oppmerksomhet fordi de blir podet inn fra barnsben av at slikt må til for å få seg dame. Mange menn liker jo ofte selv å få litt lett seksuell oppmerksomhet fra kvinner, og tror dermed at kvinner tåler litt av det samme fra gutta. Selvsagt en gedigen feiloppfatning. Slike missoppfattelser går igjen i mange aspekter mellom kjønnene. Slik som at mange tror at kvinner får orgasme med vanlig puling alene og at kvinner ikke trenger oppvarming før sex.

Hvordan vi i det hele tatt fungerer sammen er helt utrolig rart.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Den personen som finner opp et kurs som kan lære menn og kvinner opp til å forstå hvor grensen på uønsket oppmerksomhet går for begge kjønn er......Den personen vil bli steinrik.

Er mulig jeg tar helt feil nå. Men jeg vil anta at hvor grensen går er forskjellig fra person til person. Og dermed er det nok ikke så lett å vite hvor grensen går.

Det tryggeste er og ikke gi kvinner eller menn noen form for oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det tryggeste er og ikke gi kvinner eller menn noen form for oppmerksomhet.

Der tror jeg faktisk du har løsningen. Så gjenstår det da å se hvor lenge man klarer seg uten oppmerksomheten fra det annet kjønn?

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den personen som finner opp et kurs som kan lære menn og kvinner opp til å forstå hvor grensen på uønsket oppmerksomhet går for begge kjønn er......Den personen vil bli steinrik.

Og den mannen som ikke fatter hva seksuell trakassering, kniping av rumpen til ukjente kvinner, og mobilkamra langt opp under skjørtet til hun som sitter foran deg og mange andre eksempler som det har blitt satt fokus på i media den siste tiden ikke er ønskelig fra kvinner de må rett og slett være stein hakke idiot, men det finnes ufattelig mange dumme nek i verden tydeligvis. En trenger ikke gjøre seg dum med vilje og si "åå jeg trodde du ønsket at jeg skulle kjenne på rumpen din jeg når du står foran meg i køøen eller snik fotografere deg når du satt i skjørt, du har altså ikke på deg skjørt fordi jeg skal ta bilde av trusen din?, Og jeg som var sikker på det". det er lov å ta i bruk sin sosiale IQ (for de som faktisk har denne da vel og merke, tydelig mange som mangler slikt)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Og den mannen som ikke fatter hva seksuell trakassering, kniping av rumpen til ukjente kvinner, og mobilkamra langt opp under skjørtet til hun som sitter foran deg og mange andre eksempler som det har blitt satt fokus på i media den siste tiden ikke er ønskelig fra kvinner de må rett og slett være stein hakke idiot, men det finnes ufattelig mange dumme nek i verden tydeligvis. En trenger ikke gjøre seg dum med vilje og si "åå jeg trodde du ønsket at jeg skulle kjenne på rumpen din jeg når du står foran meg i køøen eller snik fotografere deg når du satt i skjørt, du har altså ikke på deg skjørt fordi jeg skal ta bilde av trusen din?, Og jeg som var sikker på det". det er lov å ta i bruk sin sosiale IQ (for de som faktisk har denne da vel og merke, tydelig mange som mangler slikt)

Helt enig i dette jeg. Og ja...det finnes jævlig mange idioter på denne planeten. Det ser man bare på hvor mange kriger det er i verden. Men er det virkelig dagligdagse opplevelser for så mange kvinner at menn på generell basis nesten stapper mobilen opp i sprekken og knipser ivei? Får dere fingre opp i skjeden og klissete hender gnidd utover puppene deres hver gang dere er ute en tur? Eller er det ord som blir slengt ut og et kort stryk over stumpen og slikt så mange reagerer så hardt på? Jeg sitter bare med et utrolig makabert og dramatisk inntrykk av hele debatten nå som jeg har fulgt litt med.

Om det virkelig er tilfelle så flytter jeg til en annen mer beboelig planet. Jeg tenker kanskje litt for godt om folk generellt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Jeg liker ikke å bli tatt på av ukjente mennesker, hverfall ikke mannfolk. Da går jeg hjem og griner.

Jeg vil tippe at de aller fleste mennesker missliker at fremmede tar på dem.

Eneste kroppskontakt som er akseptabel fra en fremmed er et handtrykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De gangene jeg har opplevd "uønsket, seksuell oppmerksomhet", så har utseendet virkelig ikke hatt noe å si for opplevelsen min av dette. Jeg har derimot opplevd å føle meg redd, krenket, nedgradert, truet og forbannet, og tenkte feks aldri "wooho, han var kjekk, så da er jeg vel attraktiv siden han valgte MEG å kjøre fingrene mellom beina bakfra på, mens han pusta meg vått i nakken". Nå skal det jo sies at en attraktiv mann i mine øyne klarer å oppføre seg noenlunde som folk, så at sånne er attraktive faller på sin egen urimelighet.

Dette har ingenting med politisk korrekthet å gjøre, men mer med at uønsket, seksuell oppmerksomhet er nettopp uønsket. Og ikke minst at man ved å unnskylde reaksjoner på sånn type oppførsel med at den som gjorde det "sikkert ikke var attraktiv", presterer å snu hele problemstillingen på hodet og viske ut det viktige skillet mellom møkkaoppførsel og vanlig, oppegående, kontaktsøkende oppførsel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i dette jeg. Og ja...det finnes jævlig mange idioter på denne planeten. Det ser man bare på hvor mange kriger det er i verden. Men er det virkelig dagligdagse opplevelser for så mange kvinner at menn på generell basis nesten stapper mobilen opp i sprekken og knipser ivei? Får dere fingre opp i skjeden og klissete hender gnidd utover puppene deres hver gang dere er ute en tur? Eller er det ord som blir slengt ut og et kort stryk over stumpen og slikt så mange reagerer så hardt på? Jeg sitter bare med et utrolig makabert og dramatisk inntrykk av hele debatten nå som jeg har fulgt litt med.

Om det virkelig er tilfelle så flytter jeg til en annen mer beboelig planet. Jeg tenker kanskje litt for godt om folk generellt?

Nå har det blitt satt fokus på diskriminering i media, hva slags grunn har disse kvinnene som sier de har opplevd dette for å lyge?

Hvilken grunn har fremmede for å ta folk på rumpen? Fatter ikke at det skal være så vanskelig å lese signalene i situasjonene, for det er ikke på dansegulvet mellom to som er rimelig på vei inn i et ons det her er snakk om. Det er snakk om hverdagslige sitasjoner hvor kvinner blir filmet, tatt på, ropt etter på gaten osv.

Om du ønsker å bagatellisere det så får det være opp til deg, og dette har vi kvinner hørt mange ganger før; dette må du tåle kjære deg, er det såååå ille da??? Nwååå, bare de stygge kvinnene klager på dette for de får ikke oppmerksomhet... Nwåååå blir nok en annen tone om vi ikke gir de oppmerksomhet (slik jeg ser tonen er her i tråden også av deg og Methusalem

Men eksemplene er dessverre mange og ikke minst stygge på at dette er noe som skjer med mange kvinner: http://www.aftenposten.no/kultur/--Nok-er-nok-Vi-finner-oss-ikke-i-dette-lenger--7982979.html

http://www.aftenposten.no/kultur/Norske-kvinner-forteller-om-seksuell-trakassering-7982800.html

"#jegharopplevd at en fyr grep tak i meg nedentil under konsert, min reaksjon var å klappe til fyren, han tok så kvelertak på meg. "

En trenger ikke være sosialt handicappet for å skjønne at dette er uønsket adferd håper jeg.

Se bare på https://twitter.com/hashtag/jegharopplevd?src=hash så kan du jo selv bedømme om det er såååååå farlig og at dette ikke er noe som skjer en gang for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må kvinner slutte å syte så mye. Menn blir tafset på byen hele tiden. Er ingen som nevner et ord om dette. JA det finnes seksuell trakkasering, men gjelder like mye menn og kvinner.

Anonymous poster hash: b8660...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flørtet og hatt det gøy med mange menn gjennom mitt unge liv. Disse guttene har noen fellestrekk: De bruker ikke et klaps på rompa som sjekkereplikk eller hilsen. De kalte meg ikke hore, og jeg traff dem ikke på nattbussen mens de hang over meg og lurte på om jeg ikke kunne bli med dem hjem. Så nei, det spiller ikke noen rolle for meg hvordan de ser ut, om de ikke viser meg den respekten jeg viser dem. (For nei, jeg går heller ikke rundt og klår på mennesker jeg ikke kjenner).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...