Gå til innhold

Uønsket seksuell oppmerksomhet - er det forskjell av hvem ?


Gjest Woo-Hoo!

Anbefalte innlegg

Gjest Woo-Hoo!

Som over.

Har lest litt i begge trådene "hva har du opplevd" osv....

Lurer rett og slett på om det er forskjell på hvem man får denne uønskede seksuelle oppmerksomheten på av ?

Hadde du likt å få seksuelle tilnærmelser i en situasjon av en kjekkas på jobben, men om du opplevde samme handling fra lite kjekk mann så ville det vært fy ?

Er det også forskjell på i hvilke situasjon dette skjer i ? Er det forskjell på jobben og ute på byn fredag kveld ?

Er dette situasjonsbetinget med tanke på hvem og hvor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Det innrømmer jeg glatt at det er forskjell på. Der er mer et kompliment om han er kjekk enn om han er lite attraktiv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Ja. Det innrømmer jeg glatt at det er forskjell på. Der er mer et kompliment om han er kjekk enn om han er lite attraktiv.

Så dersom en skikkelig kjekkas styrker deg umotivert på rumpen i en heis og hvisker deg i øret at du er deilig, så er det greit, men av en ustelt overvektig mann så er det upassende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil føles slik, ja. Om man skal være korrekt er jo begge deler upassende.

Jeg mener,det er jo en grunn til at jeg selv aldri er veldig direkte eller fysisk i flørt med menn. Fordi mange ville opplevd det som at det føltes feil.

Endret av Silfen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom en skikkelig kjekkas styrker deg umotivert på rumpen i en heis og hvisker deg i øret at du er deilig, så er det greit, men av en ustelt overvektig mann så er det upassende ?

Ikke for meg. Hvis en ukjent mannsperson begynner å tafse på meg, blir jeg lynforbanna. Uansett hvordan han måtte se ut. Drittsekk er drittsekk. Og menn som tafser på tilfeldige, ukjente damer er drittsekker.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for meg. Hvis en ukjent mannsperson begynner å tafse på meg, blir jeg lynforbanna. Uansett hvordan han måtte se ut. Drittsekk er drittsekk. Og menn som tafser på tilfeldige, ukjente damer er drittsekker.

Dette. Å få intimgrensene sine innvadert og respekten for at alle bestemmer over egen kropp brutt er like ubehagelig uavhengig av hvem som gjør det.

Anonymous poster hash: c971c...149

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spør du kvinner om hva de mener? Det er ikke noe logikk i svarene. Du kommer til å få politisk korrekte fasitsvar og så får du de som er ærlige. At det går greit om han er kjekk.

Anonymous poster hash: 66edb...d80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har iallfall kontekst noe å si, jeg har mye høyere toleransegrense, og lavere forventing til folk rundt meg, når jeg er på byen, enn når jeg er på jobb..



Anonymous poster hash: fa4c4...b9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du spør om uønsket seksuell oppmerksomhet.

Seksuell oppmerksomhet som er uønsket er uansett svært lite velkommen.

- uønsket blir for pokker ikke mer ønsket om han ser ut slik eller sånn, det er fremdeles uønsket.

Next !

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du kvinner om hva de mener? Det er ikke noe logikk i svarene. Du kommer til å få politisk korrekte fasitsvar og så får du de som er ærlige. At det går greit om han er kjekk.

Anonymous poster hash: 66edb...d80

Hyggelig at du beskylder meg for å juge fordi jeg ikke tør å stå for meningene mine. For det å svare som AB her har jo stoooor konsekvens, så jeg måååå jo bare svare PK. Det er tydeligvis helt utenkelig at jeg mener det... :ironi:

Anonymous poster hash: c971c...149

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for meg. Hvis en ukjent mannsperson begynner å tafse på meg, blir jeg lynforbanna. Uansett hvordan han måtte se ut. Drittsekk er drittsekk. Og menn som tafser på tilfeldige, ukjente damer er drittsekker.

Ja, samme her. Når menn klår på meg på byen så gir jeg F i hvordan han ser ut. Det tenker jeg ikke på engang. Jeg ser bare rødt uansett (haha, for å sette det på spissen) og dytter han kraftig unna med streng beskjed om å holde seg unna :P

Anonymous poster hash: b197b...f32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt forskjell på omstendigheter, person, hvordan han ter seg osv.

Dersom han sier eller tar på meg på en måte som er veldig nedsettende og liksom "tar for seg", finner jeg det ekstremt ubehagelig uavhengig av hans utseende. En ellers kjekk man blir uaktuell uansett og menn som er slik er som regel det mot alle kvinner, så om det så skulle oppfattes smigrende faller den faktoren også bort.

Ellers er det klart at hvor ubehagelig det er også er relatert til hvor truende situasjonen oppfattes. En mann som ser ut som en uteligger og gir av seg en dunst av alkohol oppfattes mer truende i en slik situasjon enn en mann i slips og dress. At sistnevnte kan voldta og mange "skitne" menn aldri gjor det blir sådan irrelevant - det er helt menneskelig å reagere på statistikk og erfaring.

Dersom noen seksuelle oppmerksomheten er forsiktig, vennlig og ikke aggresiv reagerer jeg aldri med sinne. Mer ubehag som i "å nei, skal dette bli problematisk og awkward". Dersom jeg ikke er interessert blir jeg derimot irritert om det fortsetter etter at jeg har gjort det tydelig at jeg ikke gjengjelder interessen.



Anonymous poster hash: d5dd7...45e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Woo-Hoo!

Du spør om uønsket seksuell oppmerksomhet.

Seksuell oppmerksomhet som er uønsket er uansett svært lite velkommen.

- uønsket blir for pokker ikke mer ønsket om han ser ut slik eller sånn, det er fremdeles uønsket.

Next !

Det er interessant å se på en type oppførsel som man i grunn ikke syns noe om, og om vår aksept forandrer seg dersom vi blir utsatt for den av ulike mennesker. Vi vet at pene mennesker opplever å få fordeler i samfunnet, utelukkende på grunn av utseende. Vi vet også at mennesker påvirker hverandre - suggesjon.

Mitt spørsmål innledningsvis, om det er det du sikter til, er høyst relevant. Å være utsatt for uønsket adferd fra andre gjør noe med oss, også forskjellige ting ut fra hvem som utsetter oss for adferden- ta også i betraktning at vi er ulike mennesker med ulike forutsettinger for livet.

Syns innlegget ditt over mangler litt refleksjon og var i enkleste laget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje politisk korrekt ut, men en mann som tafser er en drittsekk uansett hvordan han ser ut. Hvis han er attraktiv kan det tenkes at han er vant til å få det som han vil og tenker at han har all rett til å tafse på fremmede. Ellers takk. Kroppen min er min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting, får ts seksuell oppmerksomhet pga det profilbildet?



Anonymous poster hash: dd898...11b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Jeg lurer på en ting, får ts seksuell oppmerksomhet pga det profilbildet?

Anonymous poster hash: dd898...11b

Hva har det å si for denne debatten ?

Forøvrig så behøver det ikke være ts i det hele tatt, bare et bilde som kanskje viser litt personlighet ? - hvem vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det innrømmer jeg glatt at det er forskjell på. Der er mer et kompliment om han er kjekk enn om han er lite attraktiv.

Bra at det finnes kvinner som sier det som det er.

Anonymous poster hash: 243e3...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så behøver det ikke være ts i det hele tatt, bare et bilde som kanskje viser litt personlighet ? - hvem vet ?

Sikkert ikke, men for meg er det et seksualisert bilde...og i henhold til KG's regler så...

Anonymous poster hash: b35fc...0cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Du spør om uønsket seksuell oppmerksomhet.

Seksuell oppmerksomhet som er uønsket er uansett svært lite velkommen.

- uønsket blir for pokker ikke mer ønsket om han ser ut slik eller sånn, det er fremdeles uønsket.

Next !

Det er interessant å se på en type oppførsel som man i grunn ikke syns noe om, og om vår aksept forandrer seg dersom vi blir utsatt for den av ulike mennesker. Vi vet at pene mennesker opplever å få fordeler i samfunnet, utelukkende på grunn av utseende. Vi vet også at mennesker påvirker hverandre - suggesjon.

Mitt spørsmål innledningsvis, om det er det du sikter til, er høyst relevant. Å være utsatt for uønsket adferd fra andre gjør noe med oss, også forskjellige ting ut fra hvem som utsetter oss for adferden- ta også i betraktning at vi er ulike mennesker med ulike forutsettinger for livet.

Syns innlegget ditt over mangler litt refleksjon og var i enkleste laget.

Det sier seg vel selv at seksuell trakassering eller ubehagelige tilnærmelser ikke alltid er like lett å reagerer på samme måten for alle mennesker. Har noen et forhold til deg hvor det er skjevheter i maktbalansen så er det vanskeligere å svare med en håndflate i ansiktet enn det er på et utested eller en bar hvor vedkommende er en ukjent.

Og så klart, jeg tror at man "tåler mer" fra pene og populære mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...