Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!


sullå

Anbefalte innlegg

Hei! Her får du en dagbok som har blitt brukt til litt av hvert (mat og trening, bryllup, masteroppgave...), som jeg nå tørker støvet av. Fra side 18 fungerer dagboken som en prøvedagbok!

 

Litt om meg:

28 år gammel, gift med drømmemannen (flaks!) på ca samme alder. Begge i faste jobber. Eier et hus. Ønsker nå å oppfylle neste store drøm - babydrømmen! Har nok av plass i huset :)

Endret av sullå
Prøvedagbok fra s. 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det endelig helg, og ikke minst er det påskeferie! Herlig :)

Ukens trening har sett slik ut til nå:

Man: 15 min ellipse, 45 min styrke hele kroppen, 15 min jogging på tredemølle.

Tir: 60 min tur.

Ons: 15 min ellipse, 30 min slyngetrening/trx.

Tors: Ingenting.

Fre: 15 min jogging på tredemølle, 45 min styrke hele kroppen.

Satser på en tur i kveld og/eller i morgen, og en spinningtime på søndag! Blir i så fall veldig fornøyd med denne uken.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en liten tur på trening i dag også. Egentlig tenkte jeg å gå en tur, men været er så vått og trist.

Lør: 10 min på romaskin (2 km). 30 min styrke (mage, rumpe, rygg). 5 min løping på tredemølle.

Ellers ble "hjerteeggene" jeg laget i går helt utrolig gode! Det er helt fantastisk at jeg kan lage sukkerfritt godteri. Joda, det er påske kun en gang i året. Men hvorfor skal jeg ruse meg på sukker av den grunn? Andre får gjøre som de ønsker, men jeg synes ikke at påske er en grunn til å "unne seg noe godt". Der er bare helg en gang i uken, kun jul, bursdag, eksamensperiode osv en gang i året - men jeg klarer meg da utmerket uten sjokolade likevel... :) Og det uten å synes synd på meg selv en eneste gang. Jeg har gått fra å være sukkeravhengig, til å aldri tenke på sukker 😁

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg satt en personlig rekord. Jeg var nemlig på trening for 5. gang denne uken! Treningsmotivasjonen har kommet og gått i alle årene jeg har trent, men så motivert jeg er nå har jeg aldri vært. Da gjelder det å utnytte situasjonen!

Søndag: 45 minutter spinning.

Ukens middager har sett slik ut:

Mandag: Svinekotelett, kålerabi- og gulerotmos og salat.

Tirsdag: Lyr panert med egg og sesammel, blomkål- og gultotgrateng, og "foccacia" laget av kokosmel.

Onsdag: Kyllingfilet i peanøttsaus, coleslaw og smørstekt squash.

Torsdag: Sushi (take away, med ris. Jeg savner ikke ris til vanlig, men sushi uten ris er stusselige greier).

Fredag: Reker, "loff", avokado, majones.

Lørdag: Ostepizza og salat.

Søndag: I dag blir det kjøttdeigsuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også følge med:)
Svarte under deg i innlegget "Livet ditt", og fant ut at vi har noen ting til felles. (Alder, lengde på forhold, planlegging av bryllup).
Og så snoket jeg :plystre: og fant dagboken din^^

Kanskje det er her jeg finner motivasjonen til å bli flink til koshold og trening også?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også følge med:)

Svarte under deg i innlegget "Livet ditt", og fant ut at vi har noen ting til felles. (Alder, lengde på forhold, planlegging av bryllup).

Og så snoket jeg :plystre: og fant dagboken din^^

Kanskje det er her jeg finner motivasjonen til å bli flink til koshold og trening også?:)

:velkommen: Snoking er lov! Så gøy at vi har en del til felles :) Håper jeg kan motivere andre :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg jo definitvt følge med videre :Nikke: Håper du får en fin påskeuke :klem:

Så bra at du vil det! :Nikke:

***

På onsdag reiser vi på en liten påsketur, og onsdag-søndag blir det derfor lite trening. Derfor kjører jeg på, og var en tur på treningssenteret i dag også.

Mandag:

10 min jogging på tredemølle. 50 min styrke hele kroppen.

Og til middag i dag ble det hjemmelagde kjøttboller, brokkolimos og salat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der fikk jeg deg på mine innlegg :)

Flink du er som trener ekstra mye når du vet det blir en periode med litt mindre trening :jepp: Jeg har jo vært skikkelig sofagris de siste ukene nå pga jeg var så utslått av graviditeten, men i går fikk jeg endelig kommet meg ut på løpetur igjen! Veldig herlig nå som våren er her og man endelig kan løpe ute i sola :sol:

Hvor reiser dere på påsketur? Til Sverige, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der fikk jeg deg på mine innlegg :)

Flink du er som trener ekstra mye når du vet det blir en periode med litt mindre trening :jepp: Jeg har jo vært skikkelig sofagris de siste ukene nå pga jeg var så utslått av graviditeten, men i går fikk jeg endelig kommet meg ut på løpetur igjen! Veldig herlig nå som våren er her og man endelig kan løpe ute i sola :sol:

Hvor reiser dere på påsketur? Til Sverige, eller?

Herlig med joggetur i sola! Men at du har vært sofagris er jo forståelig :)

Vi skal til Sverige, ja. Det skal bli godt!

***

Tirsdag

Trening: 18 min ellipse, 15 min jogging på tredemølle, 15 min på romaskin.

Middag: ovnsstekte grønnsaker (squash, gulrot, kålrot, løk, stangselleri og søtpotet) og laks med kremost.

Onsdag

Trening: 60 min spinning.

Middag: i dag blir det kyllingpai og coleslaw :)

Får se hvor ofte jeg får oppdatert i resten av påsken. God påske, til dere som stikker innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er påsken slutt, og hverdagen kom jammen brått på! Men det var litt godt også, bortsett fra det å stå opp tidlig :fnise:

Påskeferien har vært veldig fin. Det var virkelig godt med et avbrekk fra studiene nå! Satser på at resten av semesteret går.greit nå.

Treningsmessig er det ikke noe å skrive om, jeg har ikke trent i ferien. Det var jo heller ikke målet, så det gråter jeg ikke over!

Når det gjelder kostholdet, har det gått betraktelig mye bedre. Bare sunn og god mat. Desserter to dager, sukkerfri chia-pudding en dag, og sukkerfri sitronkake (laget med mandelmel og kokosmel) en dag. Det liker jeg så godt med mitt kosthold, jeg har ingen behov for et overfylt påskeegg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagene i påsken:

Kotelett med pastinakksaus og ovnsstekte grønnsaker.

Thai-inspirert kyllingwok.

Buffet. Laks, egg, rekesaus, skinke, grønnsaker, salat....

Kylling- og blomkål grateng.

Mandag: Taco.

Tirsdag: Köttfarslimpa, blomkål- og gulrotmos, salat.

Onsdag: Kalkunfilet og bacon i fløtesaus, auberginegrateng og salat.

Trening onsdag:

15 min på romaskin (3000 meter), 50 min styrke hele kroppen, 10 min jogging på tredemølle (9 km/t).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om dere hadde en fin påske, ja! Hvor lenge var dere i Sverige?

Påsken var fin, ja :Nikke: Vi var der fra onsdag til søndag, akkurat passe lenge i grunn. Så reiser vi tilbake i sommer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastinakksaus? Spennende, har du oppskrift? :sikle:

Det er svigermor som har laget, men oppskriften har jeg selvfølgelig bedt om!

4 porsjoner:

- 2-3 pastinakker (2 store eller 3 litt mindre)

- 1 gul løk

- 2 dl fløte

- 2 dl creme fraiche/rømme

- Gjerne stekefett fra kjøtt, hvis du har det. Ellers: litt kjøttfond/buljong.

- Litt soya

- Pepper

* Skjær løk og pastinakker i små biter. Stek i godt med smør.

* Tilsett resten av ingrediensene, rør godt.

* Hvis du spiser mel eller maizena, kan du ha i litt for å gjøre sausen tykkere. Svigermor lot den bare koke en stund, så ble den tykk av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svigermor som har laget, men oppskriften har jeg selvfølgelig bedt om!

4 porsjoner:

- 2-3 pastinakker (2 store eller 3 litt mindre)

- 1 gul løk

- 2 dl fløte

- 2 dl creme fraiche/rømme

- Gjerne stekefett fra kjøtt, hvis du har det. Ellers: litt kjøttfond/buljong.

- Litt soya

- Pepper

* Skjær løk og pastinakker i små biter. Stek i godt med smør.

* Tilsett resten av ingrediensene, rør godt.

* Hvis du spiser mel eller maizena, kan du ha i litt for å gjøre sausen tykkere. Svigermor lot den bare koke en stund, så ble den tykk av seg selv :)

Mmmm..takkatakk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...