Gå til innhold

Er man alkoholiker hvis man drikker 6 øl hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når han våkner opp, er øl det første han tenker på? Isåfall, ja.



Anonymous poster hash: c9225...e11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Det å drikke 6 øl hver dag tilsier ikke nødvendigvis at han er alkoholiker som flere her sier,men hvis han må ha disse for å fungere og reagerer kraftig hvis noen prøver å ta disse i fra han vil jeg si at han har et problem.Men det er også forskjell på å ha et problem og være en alkoholiker. En alkoholiker er avhening av selve rusen,og greier ikke å begrense seg når de først har begynt. Og når de først har begynnt å drikke er alt annet uviktig. Ingenting eller ingen betyr noe. Har vokst opp med en alkolisert bestefar,så har dessverre opplevd dette på tett hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ihvertfall på god vei til skrumplever. Menn bør ikke gå over 21 enheter i uken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er han alkoholiker ja.

6 øl daglig ,som altså blir over 40 stk på en uke, er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jo det er fysiologisk. Hvis en mann inntar 3 flasker vin, og en kvinne 1,5 flasker vin i uka, er det mengden alkoholenheter som skal til for å gjøre deg avhengig. Hvor lang tid det tar før du er alkoholiker er individuelt. Kompisen til TS er alkoholiker ja.

Anonymous poster hash: c5857...770

Alkoholiker er ikke noe man blir over tid. En alkoholiker er disponert for en sårbarhet som gjør at vedkommende ikke greier å stoppe å drikke når man først har begynt, og han drikker ikke for smaken, men for rusen. Og vedkommende må drikker mer og mer for å oppnå samme virkningSå man utvilker ikke alkoholisme i den forstand.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at seks øl er såpass mye at da er man avhengig - ja. Seks øl er ca. 2 liter (om han drikker små øl) og det er jo voldsomt mye å sitte og drikke på en kveld? Da er det ikke fordi han er tørst i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt mulig han er alkoholiker ja. En jeg kjenner drakk hver helg. Fredag og lørdag. Og gjerne søndagen også. En helg uten øl, var døden for han. Og han er alkoholiker.



Anonymous poster hash: 5bf8b...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke han veldig godt, så jeg baserer min mistanke på veldig lite. Det er jo heller ikke min plass å kritisere han; det er bare at jeg ble overrasket av at en mann som brydde seg så mye om kostholdet sitt kan drikke så mye hver dag. Jeg vet ikke hvor påvirket han blir (han er en stor fyr så han tåler vel mye) eller hvordan han reagerer når han ikke får alkohol, så jeg får vel la denne diskusjonen ligge og takke for deres innspill. TS



Anonymous poster hash: 3df60...47c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Ja.

Alkoholikere er ikke bare slike som sitter møkkete og ustelte på gata og drikker ren sprit, liksom...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man drikker 6-7 øl hver dag, er man alkoholiker? Kjenner en kar som er i topp form (muskuløs) og yrket sitt tilsier at man skal være i god form. Likevel så drikker han nesten 6-7 øl hver dag. Han fremstår ikke som en alkoholiker, men lurer på hva dere andre syntes...

Anonymous poster hash: 3df60...47c

hvis det er noe han må ha hver dag så er han alkoholiker, uansett hvor god form han er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis man drikker 6-7 øl hver dag, er man alkoholiker? Kjenner en kar som er i topp form (muskuløs) og yrket sitt tilsier at man skal være i god form. Likevel så drikker han nesten 6-7 øl hver dag. Han fremstår ikke som en alkoholiker, men lurer på hva dere andre syntes...

Anonymous poster hash: 3df60...47c

Man trenger ikke være alkis selv om man drikker 6-7 øl hver dag. Trenger ikke være alkis hvis man drikker et glass likør hver dag. Det er den dagen du ikke klarer deg uten de 6 ølene eller det likørglasset at du er på god tur til å bli en alkis.

Anonymous poster hash: 7c106...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding

Høres ut som om han er en fungerende alkoholiker. Jeg har venner som er veldig glad i å drikke, men de drikker ikke 6 øl hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Navnet hans er K..... og bor i H............?



Anonymous poster hash: 0d43d...8f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Jeg drikker hvitvin, cider og ca seks øl hver dag. Er arbeidsledig for tiden, men skal slutte da den rette jobben dukker opp. Har det mye bedre nå enn da jeg måtte være avholds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenker jeg at man er. Skadene på kroppen og hjernen kommer uavhengig av trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gerd Karin skrev (2 minutter siden):

Jeg drikker hvitvin, cider og ca seks øl hver dag. Er arbeidsledig for tiden, men skal slutte da den rette jobben dukker opp. Har det mye bedre nå enn da jeg måtte være avholds.

Du svarer i en tråd fra 2014.

Anonymkode: 049a4...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...