Gå til innhold

Er man alkoholiker hvis man drikker 6 øl hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan drikke en sixpack hver dag uten å være alkoholiker. Det er ikke hvor mye en drikker som definerer en alkoholiker, det er hvorfor en drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker man så mye HVER dag er det nok en fysologisk avhengighet.



Anonymous poster hash: bca22...393
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er alkoholiker om man er avhengig av alkoholen.

Veldig mange ungdom er faktisk mildt alkoholikere, de får "abstinenser" av å gå en uke uten og savner RUSEN av alkoholen, og ikke bare det å være sosial. Såklart veldig mange grader av det her.

Anonymous poster hash: dc56a...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholisme oppstår som oftest pga. fordi man vil flykte fra et elendig liv. Aldri døm noen pga. avhengighet!



Anonymous poster hash: bca22...393
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Han er så opptatt av helsen sin noe alkoholikere ikke er

Anonymous poster hash: 3df60...47c

Du skrev muskuløs,men mulig han tenker på helsen utover det også.

Men helt ærlig så tenker han ikke nok over et av kroppens viktigste organer,nemlig leveren.

Han drikker mye alkohol,kall det hva en vil,men usunt er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Du skrev muskuløs,men mulig han tenker på helsen utover det også.

Men helt ærlig så tenker han ikke nok over et av kroppens viktigste organer,nemlig leveren.

Han drikker mye alkohol,kall det hva en vil,men usunt er det uansett.

Og dessuten,er nok flere alkoholavhengige som også trener og ikke gir blanke i hverken helse eller kosthold.

De "glemmer"også leveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev muskuløs,men mulig han tenker på helsen utover det også.

Men helt ærlig så tenker han ikke nok over et av kroppens viktigste organer,nemlig leveren.

Han drikker mye alkohol,kall det hva en vil,men usunt er det uansett.

Hahaha, det er nesten som samboeren min (kommende X). Han drikker 6 X 1/2 liter øl hver eneste dag. Her for ikke lenge siden begynte han å snakke om at han skulle kutte ned på mengden mat da han hadde lagt på seg. Jeg sa at det første han burde kutte ned på var alkoholen, men han mener at man ikke legger på seg av alkohol...

Anonymous poster hash: f6525...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hahaha, det er nesten som samboeren min (kommende X). Han drikker 6 X 1/2 liter øl hver eneste dag. Her for ikke lenge siden begynte han å snakke om at han skulle kutte ned på mengden mat da han hadde lagt på seg. Jeg sa at det første han burde kutte ned på var alkoholen, men han mener at man ikke legger på seg av alkohol...

Anonymous poster hash: f6525...7d4

Mye drikking da. Helt enig med deg. Hva sa han da du foreslo det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er fysiologisk. Hvis en mann inntar 3 flasker vin, og en kvinne 1,5 flasker vin i uka, er det mengden alkoholenheter som skal til for å gjøre deg avhengig. Hvor lang tid det tar før du er alkoholiker er individuelt. Kompisen til TS er alkoholiker ja.

Anonymous poster hash: c5857...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye drikking da. Helt enig med deg. Hva sa han da du foreslo det da?

Han sa at det ikke var alkoholen ha la på seg av :fnise::sjokkert:

Anonymous poster hash: f6525...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Han sa at det ikke var alkoholen ha la på seg av :fnise::sjokkert:

Anonymous poster hash: f6525...7d4

Akkurat ja. Jaja,han får nå leve i den troen og se hvor lett det blir å gå ned. Trenger ikke bare være alkoholen,men det er jo en kjent sak at alkohol inneholder mange kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hva med å fortelle oss hvor vi er så uvitende istedenfor bare å sette inn en link?

Anonymous poster hash: a9f36...26c

Fordi du skal slippe å krangle om hvorvidt du faktisk er det eller ikke, og i stedenfor lese hva som står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert han er det, men fortsetter han med 6 øl hver eneste dag over lengre tid er det sikkert at han blir det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis han drikker og må ha 6 øl hver dag er han per definisjonen en alkoholiker.

Det virker som mange her inne tror en alkoholiker ikke kan fungere greit i samfunnet

ift å se velstelt ut, ha fast jobb osv osv, men det er veldig feil. Mange alkoholikere

fungerer greit i samfunnet, men må ha alkohol hver dag. Uansett hvordan de måtte

virke av velfungerende, glade, lykkelige osv, så er de like fullt alkoholikere.

Har selv foreldre som går under denne definisjonen, og ikke mange ville trodd det.

De ser vellykkete ut på utsiden, fast jobb, status m.m, men de er like fullt alkoholikere,

og jeg ville aldri latt de passe f.eks mine barn på kvelden. Det kan også være mye

som ikke synes fra utsiden, så selv om du synes han ser ut til å fungere fint, kan

det være mye du ikke ser.



Anonymous poster hash: fc70d...e78
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mengden eller hyppigheten som gjør en til alkoholiker. Egentlig trenger man vel heller ikke å slite med annet enn selve avhengigheten for å bli alkoholiker heller.

Jeg kjenner ganske mange som drikker en flaske vin hver dag. Men de har ingen problemer med å holde seg unna alkohol.

Så jeg vil si at denne personen ikke nødvendigvis er alkoholiker selv om det absolutt er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...