Gå til innhold

Alternativ til Ritz crackers?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du vil ha smaken og konsistensen til Ritz-kjeks, så fins det vel ingen alternativer. Spare kalorier? Spis færre. Er ikke smak og konsistens så viktig, bruk en annen kjeks. Eller ingen kjeks. Lavkarbo? Hva med nøtter?

(Jævlig vanskelig å stave konsistens i dag.)

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... vente litt, tror det er endringeR på gang, blir nok erstattet med solsikkeolje el snart.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da må jeg nesten utdype svaret mitt. (Beklager forsinket prosessering.) Potetgull og Digestivekjeks smaker ikke likt etter at de byttet olje. Jeg synes det smaker dårligere. Har derfor en sterk mistanke om at palmeolje er mye av grunnen til at Ritz-kjeksen smaker sånn som den gjør, slik at med ny oppskrift vil den ikke smake likt (eller like bra). Dermed faller grunnlaget for å vente på "ny og bedre" Ritz-kjeks bort. Så da anbefaler jeg bare å teste ut forskjellige kjekser som ikke har palmeolje, kanskje finner du en annen som passer akkurat til ditt behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salinas? Vet ikke om de er uten palmeolje men de er verdt å sjekke ut. De er kjempegode sammen med sveitserost :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Kapteinkjeks, men de er ikke like Ritz i det hele tatt... om det var til noen hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sætre har kommet med nye kjeks som er ment brukt til forskjellige oster.



Anonymous poster hash: 87bd3...563
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sætres Beste Sprø Saltkjeks inneholder "vegetabilsk fett" og "vegetabilsk olje, derav 30 % olivenolje". Tommelfinggerregelen for å unngå palmeolje er å ligge unna matvarer hvor plantefett/olje ikke er spesifisert, for det er så godt som alltid palmeolje som er skjult bak "vegetabilsk".

Dessverre er palmeolje genialt i kjeks fordi det gir så bra smak og konsistens... Jeg har tenkt å begynne å bake selv.



Anonymous poster hash: 292e3...e8f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maarud Goldfish og Soletti Saltstenger.



Anonymous poster hash: e7a94...5d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...