Gå til innhold

Hvor lenge kan melk stå ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Melka fra Tine ble glemt ute og har stått romtemperert i ca 7 timer. Ødelagt?

Anonymous poster hash: 9dc47...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok ikke drikke den, men det er fordi jeg ikke er så glad i melk og bare drikker den iskald rett fra kjøleskapet de to-tre gangene i året jeg drikker melk.

Til pannekaker, vafler eller baking ville jeg brukt den etter å ha luktet på den. Lukter den ok så kan den brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk øynene og nesa, ser det bra ut og lukter bra så er den helt fin. Vil tro holdbarheten er forkortet, så bruk den snart.

Anonymous poster hash: cba29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk forderver veldig fort i romtemperatur, ville kastet den.

Anonymous poster hash: 0ede6...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det 1000000000000 ganger før. Det har ingenting å si! Du får putte det i kjøleskapet hvis du må drikke det kaldt ellers kan jeg love deg at smaken ikke har forandret seg det grann



Anonymous poster hash: 09cec...b2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk skal helst ikke stå lenger enn maks 20 minutter av gangen i romtemperatur.

Etter syv timer i romtemperatur, er melka allerede på vei til å bli sur og får veldig raskt forkortet holdbarhet. Det kommer også litt an på om sola har stått på husveggen sånn at rommet har blitt varmere enn vanlig romtemperatur (19-25 grader), eller om den stod i en kjølig kjellerstue.

Skal du bruke melka, så bruk den fort, ikke la den stå noen dager i kjøleskapet, for holdbarheten har forkortet seg med minst tre-fire dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...