Gå til innhold

Er det sært å ikke gi bort en oppskrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hva dere syns om dette. Kjør debatt!



Anonymous poster hash: 2605f...928
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest heihade

Folk får dele hva de vil for min del. Hvis noen vil holde det for seg selv så får det respekteres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syntes det hørtes sært ut med mindre du driver en restaurant eller liknende..



Anonymous poster hash: f6691...85b
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en julekakeoppskrift som vi ikke deler utenfor familien.

Det er en familieoppskrift, og folk kan spørre så mye de vil. Vi deler ikke.



Anonymous poster hash: 57b62...012
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synest det er sært!

Anonymous poster hash: f7268...ba4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sært. Jeg skjønner det om det er coca cola eller noe, men ikke en familieoppskrift på noe helt standard.



Anonymous poster hash: 5702c...83c
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes ikke det er sært.



Anonymous poster hash: 893a3...08d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en julekakeoppskrift som vi ikke deler utenfor familien.

Det er en familieoppskrift, og folk kan spørre så mye de vil. Vi deler ikke.

Anonymous poster hash: 57b62...012

Fordi dere unner ingen andre å lage like gode julekaker som dere selv?? Merkelig tankegang!

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på situasjonen. Er ihvertfall rart å ikke ville dele oppskrifter man finner på nettet, men det er jo helt greit å ikke ville dele familieoppskrifter eller oppskrifter man selv har skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Utrolig sært.

Jeg har aldri hørt om det før. De jeg kjenner som er flinke bakere deler gledelig oppskriftene sine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er sært, men deler villig vekk mine oppskrifter, kanskje ikke på et forum, men til gode venner som jeg vet setter pris på god mat.

Det eneste problemet er at jeg lager veldig mye mat på slump og det er ikke like lett for andre å vite hvor mye litt av ditt og litt av datt er. Ofte er det like greit å ikke dele da.

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt både og.... Gir vel egentlig bort oppskrifter på det meste, men har et par "signaturkaker" som har jeg perfeksjonert litt, og som liksom er "mine", og de kjenner jeg at jeg egentlig ikke er så veldig villig til å dele - i alle fall ikke med noen som ikke er veldig nær familie :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Fordi , det ikke er alle som klarer og lage det likt, selv med oppskrift. Da blir retten " utvannet" , og mister noe av verdien.

Anonymous poster hash: 1602f...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Synes det er litt både og.... Gir vel egentlig bort oppskrifter på det meste, men har et par "signaturkaker" som har jeg perfeksjonert litt, og som liksom er "mine", og de kjenner jeg at jeg egentlig ikke er så veldig villig til å dele - i alle fall ikke med noen som ikke er veldig nær familie :)

Forstår ikke helt. Konditorer og kokker deler ofte på sine såkalte signaturkaker/retter - og de er tross alt proffe i dette.

Hva er problemet med å dele oppskrifter? Jeg har en gammel kokebok med min mormors eldgamle og håndskrevne oppskrifter - jeg synes bare det er stas å dele på dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mary Quant

Nei. Fordi , det ikke er alle som klarer og lage det likt, selv med oppskrift. Da blir retten " utvannet" , og mister noe av verdien.

Anonymous poster hash: 1602f...926

Og hva så? Skjemmes du av at det skal komme folk for øret at denne "utvannede" retten stammer fra deg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva så? Skjemmes du av at det skal komme folk for øret at denne "utvannede" retten stammer fra deg?

Nå var det ikke jeg som skrev det du siterte da du svarte, men ja! Jeg irriterer meg over at noen lager en dårlig kopi av min mat og kaller det "Brunhildes loff" (bare et eksempel) hvis det de serverer er en smakløs, deigete kladeis!

:heks:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke jeg som skrev det du siterte da du svarte, men ja! Jeg irriterer meg over at noen lager en dårlig kopi av min mat og kaller det "Brunhildes loff" (bare et eksempel) hvis det de serverer er en smakløs, deigete kladeis!

:heks:

Å, det hadde jeg ikke tenkt på.. kanskje jeg skal bli litt mer gnien på favorittoppskriftene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...