Gå til innhold

Kvinnelig fastlege i Bergen


Gjest Solsikke

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale en lege som holder til i sentrum? Dvs innen rimelig gangavstand fra Høyden... Må bite i det sure eplet og bytte lege til Bergen nå, siden jeg aldri får time ellers. I sentrum, helst kvinne, med en smule forståelse, ellers ingen krav.

Elisabeth Christensen er grei. Hun holder til i Øvregaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Hvorfor er det lov å anbefale navn her - når det ikke er lov å anbefale navn på leger (plastikkirurger/spesiliaster) som ikke har gjort jobben sin bra i tråden om mislykkede platikkinngrep i Norge?

Navn får positiv omtale, men ikke negativ?

Fordi påstander om at personer ikke har gjort jobben sin bra, ofte er injurierende og ikke-objektiverbare påstander KG kan bli hengt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest: Det ser ikke ut som E.Chr. har ledig plass på listen sin... =/

Endret av superior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun 5 leger med ledig plass på listen sin innen Bergenhus, så da er det bare å forsøke en av dem og se om dere hargod kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidligere bergenser
Litt synd man bare kan bytte 2 g./året, men jeg får bare forsøke noen :-)

Hei

Bytta til Rolf Reitan da jeg bodde i Bergen. Flink og behagelig mann.

Veldig fornøyd med han. Veldig forsiktig ved GU. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden må jeg følge med på..Er på jakt etter ny fastlege, ikke nødvendigvis dame, men bare en som faktisk kan å kommunisere!!! Gråter nærmest hver gang jeg går ut fra legekontoret , og i går presterte jeg å begynne å grine av frustrasjon inne hos legen! Så om folk har forslag for leger innen Bergenhus, si i fra :)
Sånn hadde jeg det også. Anbefaler Lisbeth Homlong Sletten legesenter. Hun er flink, særiøs og tar en på alvor. Men mest av alt: ser deg som menneske og bryr seg. Har hatt flere kvinnelige leger i bergen, ingen av dem særlig sympatiske. Homlong er kjempeflink og hyggelig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg undrende til at denne tråden ikke har blitt ryddet. Greit med positive omtaler av leger, men omtale av leger som enkelte pasienter ikke har vært fornøyde med burde kvinneguiden ha fjernet. Hvor lenge en navngitt lege har vært sykemeldt, er ikke noe som hører hjemme i et diskusjonsforum på nett!!! De legene som omtales negativt her er yrkesutøvere og medmennesker, som som de fleste av oss, sannsynligvis gjør jobben sin så godt de kan. Noen ganger lykkes de, andre ganger ikke - slik er det for folk flest. En fastlege med vanlig liste, har rundt 20-25 konsultasjoner på en dag. At 100 % av disse skal være vellykket et lite realistisk mål, dels fordi legen er menneskelig, dels fordi noen pasienter er ekstremt vanskelige å forholde seg til, og dels fordi personlig kjemi varierer. Legene som blir navngitt her har ingen mulighet til å tale sin sak i et forum som dette, på grunn av taushetsplikt. Om en åpner for tråder som denne, hva blir det neste? Diskusjoner om hvilke navngitte lærerer man som foreldre er misfornøyde med? Jordmødre man bør styre unna? Bussjåfører man kommuniserer dårlig med? Synest administratorene av denne gruppen snarest bør rydde opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*
Stiller meg undrende til at denne tråden ikke har blitt ryddet. Greit med positive omtaler av leger, men omtale av leger som enkelte pasienter ikke har vært fornøyde med burde kvinneguiden ha fjernet. Hvor lenge en navngitt lege har vært sykemeldt, er ikke noe som hører hjemme i et diskusjonsforum på nett!!! De legene som omtales negativt her er yrkesutøvere og medmennesker, som som de fleste av oss, sannsynligvis gjør jobben sin så godt de kan. Noen ganger lykkes de, andre ganger ikke - slik er det for folk flest. En fastlege med vanlig liste, har rundt 20-25 konsultasjoner på en dag. At 100 % av disse skal være vellykket et lite realistisk mål, dels fordi legen er menneskelig, dels fordi noen pasienter er ekstremt vanskelige å forholde seg til, og dels fordi personlig kjemi varierer. Legene som blir navngitt her har ingen mulighet til å tale sin sak i et forum som dette, på grunn av taushetsplikt. Om en åpner for tråder som denne, hva blir det neste? Diskusjoner om hvilke navngitte lærerer man som foreldre er misfornøyde med? Jordmødre man bør styre unna? Bussjåfører man kommuniserer dårlig med? Synest administratorene av denne gruppen snarest bør rydde opp!

Enig i denne! Har selv lurt på om dette er lovlig, og synes det er underlig at kvinneguiden ønsker å synke i seriøsitet på denne måten. Ikke minst uthenging av sykemeldte leger, det er SKAMMELIG! Det er mye sladder i dene tråden og sakene sees kun fra pasientens side, som kan være misfornøyde pga at legen ikke gjør som pasienten ønsker (sykemelding og resepter). Jeg har veldig lyst til å se noen av dere jobbe en uke som fastlege, da hadde dere kanskje fått forståelse for hverdagen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å klage dere leger! Dere har valgt det selv (å bli leger) og må tåle å bli vurdert for jobben dere gjør! :kjefte:

Og hvem her har sagt de er leger? Poenget her er vel; vi har alle valgt hva vi ønsker å bli; enten det er leger, jordmødre, bussjåfører, eller hva som helst annet. Mange vil også si at det til en viss grad er vårt eget valg å bli langtidssykemeldte. Vi må alle tåle å bli vurdert ut fra jobben vi gjør :kjefte: Skal informasjon om hvor mange dager vi er sykemeldte, eller hvor mange egenmeldinger vi har tatt ut, kunne bli lagt ut på kvinneguiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Nei, jeg er ikke lege, men har stor forståelse for dem. Det er jo få yrkesgrupper som er mer i søkelyset enn dem. Og som sagt synes jeg det er ufattelig ufint å legge ut informasjon om hvem som er SM. I tillegg også hvem som er "dum og uegnet" som lege, da dette går mye på kjemi og mange av disse pasientene som klager er endeløse ryttere av tilbudet i helsevesenet som aldri kan bli fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ny gjest

Nå har jeg etter lang tids venting og leting byttet til Hege Jacobsen. Håper det funker, takk til de som har tipset her. Vil ellers legge til at jeg synes disse diskusjonene er nyttige, men at vi må passe på å holde folkeskikken intakt, og ikke "henge ut" noen. Jeg ser enkelte mener det har vært tendenser til nettopp dette. Lykke til til dere som fortsatt er på leting, det skal ikke være lett, men forhåpentligvis finner vi noen som er bra tilslutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
Sånn hadde jeg det også. Anbefaler Lisbeth Homlong Sletten legesenter. Hun er flink, særiøs og tar en på alvor. Men mest av alt: ser deg som menneske og bryr seg. Har hatt flere kvinnelige leger i bergen, ingen av dem særlig sympatiske. Homlong er kjempeflink og hyggelig!

Høres bra ut :) Har også Homlong som fastlege, men har ikke møtt henne enda da det var en annen kvinnelig lege som var vikar for henne sist jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres bra ut :) Har også Homlong som fastlege, men har ikke møtt henne enda da det var en annen kvinnelig lege som var vikar for henne sist jeg var der.
Du kan slappe helt av ja :klemmer: Hun er kjempeflink. Hun vikaren hadde jeg også. Synes hun var flink også. Og veldig søt. Hehe :O)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Endelig hadde en kvinne ledig plass! Har nå byttet, og er til nå tilfreds med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Irene

Etter det jeg har hørt, er ikke Åshild Vivelid den som tar seg best tid, men som sagt, det er hva jeg har hørt, ikke erfart selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...