Gå til innhold

Nettbank - når oppdateres saldo?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Venter penger hvert øyeblikk.

Får ikke kontakt med kontofonen, men har jo nettbank. Så nå lurer jeg på hvor ofte saldoen blir oppdatert - slik at jeg kan se at pengene er på kontoen, der de vitterlig hører hjemme...

Like før jeg kjører ned til minibanken og sjekker saldo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk.

Som dere ser, er jeg svært stressa. Nå har jeg to like tråder om samme tema.

Jeg hater å være blakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det betyr at pengene kan komme inn senere, etter kl. 12.00 - altså at jeg har penger som nettbank ikke viser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene kan godt komme inn senere. Når jeg overfører fra en konto jeg har i en annen bank til min vanlige lønnskonto er dette på konto (Og vises på nettbanken) etter kl. 15 samme dag. (Forutsatt at jeg overførte pengene før kl. 12.00. Hvis jeg overfører etter 12.00, er pengene på konto kl. 00.00 dagen etter. (Altså ved midnatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt fra bank til bank. Skandiabanken kjører en runde om morgenen og en mellom 15 og 16. Penger som overføres fra andre banker pleier å komme inn på den siste runden, og er altså på konto til klokka 16. Men som sagt; de ulike bankene har ulike rutiner på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips!

Får bare slå meg til ro med at jeg er blakk.

Men skal sjekke i tre - fire tida.

Greit å ha et klokkeslett, så slipper jeg å vingle mellom Kg og nettbank hele dagen, med god unnskyldning til å ikke gjøre en drit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo hadde fått for lite lønn og ble lovet de på konto samme dag som de fant det ut. De pengene kom faktisk inn etter fem.. Kanskje du må smøre deg med tålmodighet enda lengre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde nettbanker oppdaterte med en gang det skjedde endringer, jeg.

Tror ihvertfall min gjør det.

Uansett har det sikkert noe med rutinene til banken å gjøre, og da er det sikkert forskjellig fra bank til bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ved bruk av nettbank så skal disponibelt beløp være oppdatert hele tiden. Men om du er inne på nettbanken en stund, så kan det hende du må trykke på oppdater saldo.

Når det gjelder når penger kommer på konto så har BBS kjøring om morgningen, ved 12 tiden, og ettermiddagen ( 15-16 tida ) og på kvelden. Ganske ofte med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bankene har forskjellige rutiner. Hos Skandiabanken skjer ikke endringene med en gang. Når jeg overfører penger fra Postbanken til Skandiabanken forsvinner pengene fra Postbanken tidlig om morgenen, og dukker opp på kontoen i Skandiabanken klokka 16. Hos Postbanken skjer endringene fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på penger som kommer inn på konto - disponibelt beløp etter uttak oppdateres fortløpende også i Skandiabanken, selv om ikke posteringene oppdateres med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...