Gå til innhold

Supra har spire!


Supramundane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Harlekin, du er den første som har sagt/skrevet HUN! :D

 

Hah, ja der kan du se! Jeg la faktisk ikke merke til det selv, det bare falt meg naturlig inn, liksom. Vi får se om jeg er synsk om en måned / halvannen, da .. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært meg i mot med en liten jente. Blir hun som meg så blir det mye armer i kryss og "jeg-skal-bestemme-selv".. :fnise: Jeg har ingen følelse på hva det blir, men alle rundt oss tror det blir en gutt. Samboeren er eldst av fem brødre, har foreldre som kun har brødre, og eneste barnebarnet i familien er en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine babyen :strix: Jeg tror også du får jente :rodmer: Vet ikke hvorfor, men har bare en følelse av det.

 

Er så herlig å høre hjertelyden. Du får legge den inn som sms varseltone på mobilen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene her går med på å være kvalm. Sykmeldt videre, og jeg hater det. Samtidig er det godt å ha tid til å slappe av. Kjenner på presset fra enkelte kollega, og jeg vet jeg setter sjefen i en knipe.. men jeg prøver å tenke på meg og babyen først.

 

Har vært hos jordmor for første gang og det var positivt. Vi hadde god kjemi, også hun og samboeren hadde det. Det var en god start! Har fått tatt en haug med blodprøver.. og så har jeg blitt satt opp på glukosebelastning 24.sept. Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Sniker litt her jeg, gøy å følge de med termin rundt samme tid ;)

Synes absolutt du skal sette deg selv og babyen først, det er nok ingen som vil takke deg for at du sliter deg ut. Graviditeten er såpass kort tid av livet at den tiden kan man virkelig prioritere seg selv når "bivirkningene" ikke er så veldig hyggelige.

Glukosebelastning, får frysninger bare av tanken! Er det noen grunn til at du må ta den så tidlig? Skal ta den jeg også, men fikk beskjed om at det kunne vente til uke 28 ca :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel overvekt som gjør at jeg må ta den nå. Jordmor ville være på den sikre siden, så det er jo greit for meg. Selv om jeg ikke akkurat gleder meg. :)

 

Tror noen har glemt å fortelle kroppen at jeg er i 2.trimester nå. Er så ufattelig kvalm.  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med god kjemi med jordmor, det er viktig! :)

Tenker du å ta de fleste kontrollene der eller?

 

Så kjedelig at du fortsatt sliter med kvalmen, er den blitt verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig å ta alle kontrollene hos jordmor. Det bare virker som at det er løpet de fleste velger her ute. Samme for meg, hun var kjekk så da er det jo greit.

 

 

Kvalmen har egentlig ikke blitt verre, er bare så lei. Jeg slet med å holde på mat en periode, men nå holder jeg på det meste. Bare tærer på humøret å være uggen og kvalm mer eller mindre hele dagen. Må spise konstant føler jeg, selv om jeg har null matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte og maste på Kvinneklinikken i dag. Fikk time til ordinær ultralyd 15.okt, da er jeg 19+3. Føles uendelig lenge til egentlig, men det er jo ikke det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ugh og akk og stønn altså. Det er tre uker siden jeg var innom her og er fremdeles like kvalm. Forstår ikke hvorfor det må være sånnn... ååå. Jeg blir rett og slett psykisk sliten av å spy, brekke meg og å ikke kunne spise det jeg har lyst på. 

 

Samtidig så var vi hos jordmor i går, og hørte på hjertet til den lille klumpen. Da kjenner jeg at det blir litt lettere å bære den dårlige formen. Bare vel to uker til ultralyd, og de ukene kan bare ikke gå fort nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Føler så med deg. Jeg holdt på med det greiene der frem til uke 21. Man blir jo så handikappet av det.Får håpe du slipper å gå noe særlig lenger med kvalmen.husker jeg ble ekstra ille hvis jeg ble sliten eller andpusten, så det var litt av et syn når jeg måtte gå tur med bikkjene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff! Føler så med deg. Jeg holdt på med det greiene der frem til uke 21. Man blir jo så handikappet av det.Får håpe du slipper å gå noe særlig lenger med kvalmen.husker jeg ble ekstra ille hvis jeg ble sliten eller andpusten, så det var litt av et syn når jeg måtte gå tur med bikkjene :ler:

 

Haha du, jeg kjenner meg igjen. Jeg har ikke hund da, men har tvunget meg selv ut på tur litt .. og står og spyr i buskene her og der. Kjører faktisk litt unna der vi bor sånn at jeg kan gå i skogen uten folk i nærheten.  :fnise: Nå har jeg gitt litt F i å gå tur, jeg orker ikke. Har laget meg en regel om at jeg skal gjøre 1 ting hver dag. Enten oppvaskmaskinen, en klesvask eller noe sånt. Det får være bra nok. :)

 

Uff, stakkars deg.

Ikke noe gøy denne kvalmen. :(

 

Har du fått hjelp av legen?

 

Nei, det er virkelig ikke gøy. Jeg skjønner ikke vitsen!  :jolie: I tillegg føler jeg at "alle" jeg kjenner som er gravide er så sykt pigge, og det er jo selvfølgelig urettferdig.  :fnise:

 

Jeg har prøvd kvalmestillende, men det har ikke hatt noen effekt. Det som faktisk fungerer best er sjokomelk. Helt utrolig, og jordmor er jo IKKE fan av det da.. Men det hjelper, så det får bare være sånn akkurat nå.

 

--

 

Jeg har enda ikke lagt på meg noe i svangerskapet, og er ca 4 mnd på vei. Faktisk har jeg gått ned litt, men babyen har jo vokst som den skal. Da er det greit med litt sjokomelkkalorier tenker jeg. Det som kan bli dumt er blodsukkeret. Jeg måtte ta glukosebelastning for litt siden, og fikk vite hos jordmor på tirsdag at testen viste 6.8. 8 er grensen for når man må få oppfølging.. Så da blir jeg pent nødt til å gjøre testen på nytt, og det var faktisk et helvete. Når man er sååå kvalm og må drikke sukkervann, nei fy. Men samtidig så er det ikke bra for babyen hvis jeg ikke klarer å regulere blodsukkeret selv, så det får jeg bare tåle. Er glad for at de følger meg opp!

 

Jeg hadde visst bittelitt høyt blodtrykk også, så jeg fikk beskjed om å prøve å bevege meg mer. Jada jada. Jeg skal det. Snart.  :veslejenta:

 

 

 

Jeg lever i en liten boble for tiden.. Mye kvalme, mye soving og generelt daff form. Det er lite som skjer, og derfor går dagene veeeeldig sakte. Til helgen får vi besøk av tre venner, fordi det er krabbefest i bygda.  :fnise: Krabbe, sjømat og koldtbord. Fest på lokalet rett og slett. Så da kommer disse tre for å være med oss dit, og jeg er selvsagt sjåfør. Heldigvis er formen betraktelig bedre på kvelden, så jeg håper å kunne være sosial og få litt glede ut av det.

 

I tillegg ringte lillesøster på 14 og spurte om hun kunne komme til meg i høstferien, og jeg ble så glaaaaaaad! Hun er kjekk å være sammen med, og da får jeg andre ting å tenke på. Så da har jeg planlagt litt shopping, og at vi blant annet skal bo på hotell i Bergen en natt eller to. Jentetur. :) Vi har ikke kjøpt inn en eneste babyting enda, så da ble jeg og hun enig om å småhandle litt i alle fall. Vet jo ikke kjønn før 15.okt, men en del nøytrale ting må gå an. Mens hun er her blir jeg 30 år, så det skal vi jo også feire.

 

Og såå uken etter kommer mamma på besøk fra Italia, for å feire bursdagen min og bror min sin. Han bor i Bergen og blir 25, så da skal vi ut og spise alle sammen. Veldig kjekt. Føler at det er godt for meg å ha noen ting å se frem til, noe som skjer. Plutselig en dag er jeg sikkert ikke kvalm lenger heller!  :gravid:

 

 

Ble mye her nå, men dere får huske at jeg går alene hele dagen og ikke har noen å snakke med.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du, jeg kjenner meg igjen. Jeg har ikke hund da, men har tvunget meg selv ut på tur litt .. og står og spyr i buskene her og der

Jeg husker jeg hadde vært på nattevakt og var sååå dårlig (var etter det jeg ble sykemeldt ) skulle gå hjem på morgenen midt i tia hvor alle i byen er ute å kjører for å gå til jobb, rett ved meg er det en stor parkeringsplass ved siden av hovedveien, jeg gikk på den innimellom alle bilene og spøy for at de som kjørte forbi ikke skulle se meg :ler: er ikke graviditeten vakker du!!

Så kjekt med så mye å se frem til! Det hjelper dahegene til å gå noe veldig. Og som du sier er det nok bra for deg. Jeg ble sittende mye inne alene siden jeg ikke kjenner så mange etter å ha flyttet hit og familien min bor et stykke unna og jeg hadde ikke lappen. Det var veldig tungt!

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ting er som de har vært her. Kvalm, slitne, slapp, lei. På torsdag er det ordinær ultralyd og da får vi endelig vite om det kommer en liten jente eller gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...