Gå til innhold

Vanillalilla skal bli mamma!


Vanillalilla

Anbefalte innlegg

Åja, sant det!  :laugh: Jeg er så imponert at dere klarer å vente. Ideen om det er veldig fin, men med min tålmodighet hadde jeg ikke klart det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske imponert selv faktisk! Haha! Hadde aldri trodd at jeg ikke kom til å bry meg med å vite det. Jeg liker jo vanligvis å ha stålkontroll på alt. Men det er kanskje tanken på at vi uansett ikke kan gjøre noe til eller fra.

Dessuten syns vi det er kjempespennende da, å vente til han/hun kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende! Har dere da to navn spikra, eller ser dere det an? :)

Guttenavnet er vel mer eller mindre spikra nå ja (jeg tror jo at det er en gutt), syns jentenavn er vanskeligere men vi har bare et par stykker igjen der også :)

Det er veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man tilbake etter en langhelg på vestlandet! Gjett om jeg savnet mannen da?? Haha! Skikkelig tullete, men fint å se han igjen!

Kjenner meg kjempegravid for tiden. Magen begynner å vise ganske godt nå nemlig! Jeg begynner å bli ganske klar for litt rede-bygging også nå og har begynt å strikke til den lille :)

Fikk med litt babyklær av søstera mi også, så det blir koselig å begynne å ordne litt smått etterhvert.

Har enda ikke kjøpt et eneste plagg selv da, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt :P Jentenavn har vi allerede planlagt for flere år sida :fnise: Guttenavn har vi ikke spikra. Men ja... vi har jo god tid da :ler:

 

Ååh, hjemmelaga strikk er så fint å ha til de små. Så flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå så heldig som kan strikke. Er så koselig med noe hjemmelaget og personlig for babyen :) Har heldigvis noen familiemedlemmer som elsker å strikke og som synes det bare er stas å strikke babyklær. Men hadde vært koselig å kunne lage noe selv og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så heldig som kan strikke. Er så koselig med noe hjemmelaget og personlig for babyen :) Har heldigvis noen familiemedlemmer som elsker å strikke og som synes det bare er stas å strikke babyklær. Men hadde vært koselig å kunne lage noe selv og :)

 

Kan du ikke prøve deg på et enkelt babyteppe for eksempel? Jeg er ingen ekspert på strikking altså :P Men har inntrykk av at mye ser vanskeligere ut enn det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig altså, og med dagens hjelpemiddel som youtube og andre sider med masse tips er det lett som en lek (kanskje å ta litt i)..

 

Anbefaler http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php- her ligger det gratis oppskrifter og videoer med tips og triks. De har garn til salgs også, men dere kan fint kjøpe annet garn også. Da tar dere bare garn som passer med de pinnene dere skal bruke når dere strikker.

 

Altså, det er ikke en særlig billig hobby. Mamma kjøpte inn pinner og garn til meg nå til et sett med bukse, jakke og lue. Det kom på 1050 kr (!!).

 

Men det er ganske koselig :)

 

Skal legge ut bilde når jeg er ferdig (les: LENGE TIL, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Titter innom litt igjen jeg! Nå er snart det hekla teppet mitt ferdig. Jeg er litt sånn som  blir helt oppslukt av noe, så da går det i det i timevis om dagen :P

 

Gleder meg til å få komme i gang med det settet jeg strikker til mini nå!

 

Spesielt koselig å lage noe samtidig som det er masse liv og full baluba inni magen!

 

Pappaen fikk også kjenne spart før helga, og det var jo utrolig koselig siden mini absolutt skal være litt sjenert når jeg sier at pappa må kjenne på magen.

 

I tillegg viser magen veldig godt nå, det er veldig rart - men veldig koselig også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe. Jeg kjøpte en gang et par nøster babyalpakka. De kom på 140 kroner og jeg bare "whaaat?!". Heldigvis har jeg i ettertid lært at ikke alt garn er like dyrt selv om det kommer fra garnbutikken. 

 

Jeg er akkurat som deg og blir helt oppslukt når jeg først setter i gang. I sommer heklet jeg et plagg til meg selv på bare noen få dager.

 

Har du kommet i gang med settet til mini og er ellers alt bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å kjøpe litt mer på Nille f.eks. fremover. Det kan fort bli ganske dyrt hvis ikke. Når det gjelder strikkinga så har jeg strikket ferdig bakstykket på genseren og kommet ca halvveis på forstykket. Så da gjenstår egentlig bare ermer og montering. Og det burde jo gå fint :)

 

Videre så har jeg jo oppskrift og garn til både bukse og lue i tillegg på samme settet. Det blir jo mye enklere da det skal være ensfarget og ikke stripete som genseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei! Uff, det er lenge siden jeg har oppdatert nå ja 😊

Det går bra her egentlig. Sliter litt med søvnen, noe som gjør at jeg er oppe før hele resten av verden hver eneste dag. I det siste har jeg begynt å få en låsning i ryggen om natten slik at jeg ikke får sove etter tissepausen i firetiden hver natt.. Men, men. Får ta en tur til kiropraktor hvis det ikke blir bedre :)

Ellers er jeg jo i god form enda syns jeg. Ikke noe problem å jobbe eller finne på andre ting på fritiden. Klarer å løpe til bussen også enda, hehe..

Er i uke 28 nå og har selvsagt fått en merkbar mage på plass. Kjenner mini romsterer som bare det stadig vekk og alt så kjempefint ut på siste kontrollen.

Jeg har blitt skikkelig hjemmekjær og veeeeldig kosete med kjæresten i det siste. Og følelsene (les: hormonene) tar nesten litt overhånd noen ganger når jeg tenker på den fantastiske mannen jeg har! Alt i alt er det meste utenom søvnen kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne legge inn en sånn oppdatering :)

Termin: 18. januar 2016

På vei: 27+1

Kjønn: overraskelse :)

Navn :

Jente: Anna eller Ingrid

Gutt: Otto eller Isak

...tror vi... :P

Aktivitet innenfra: mye aktivitet og ganske sterke spark etterhvert. Kjenner igjen mønsteret til mini nå

Babyens søvnmønster: sover mesteparten av formiddagen. Våken etter lunsj og hviler fra middag og frem til kvelden. Tror det er en del aktivitet om natten, men jeg merker ikke noe spesielt før i firetiden når jeg er oppe på do.

Vann i kroppen/Hevelser: ikke noe merkbart.

Leie: aner ikke, jm mente det var ganske uviktig enda

Søvn: sover godt frem til fire, da må jeg på do og så sliter jeg med å sovne igjen etterpå

Humør: opp og ned. Tyr lett til tårene og blir fortere sår på ting enn før..

Utstyr: begynner å komme i mål nå. Her er det vi har kjøpt/fått:

7 langermede bodyer

7 pysjer

2 joggebukser

1 siklesmekke

2 babytepper (hekla ett selv og får et hjemmestrikka av svigermor)

1 body i ull

1 strømpebukse i ull

2 par ullsokker

Stellebord (gratis på finn)

Badebalje

Tøybleier

Babynest

Sprinkelseng

Madrass

Dyne

Laken

1 dynetrekk

Sengekant

Koseklut (gave)

Vogn (brukt Emmaljunga Mondial)

Regntrekk

Voksipose

Bilstol

Våtservietter (fra babypakke)

Bilstolpose

Bæresele med spedbarnsinnlegg

Jeg har også vært å henta meg babypakke hos både Rema 1000 og Apotek 1

Vektøkning : 4,5 kg

Neste kontroll: om en mnd

Plager: ingen store, men kunne fått sovet litt lenger. Og skulle gjerne gått mer uten å bli sliten i korsrygg og hofter.

Strekkmerker: ikke enda...

Kynnere: merker det kun når jeg er sliten eller må tisse

Dilla på: ikke noe spesielt

Klarer ikke lukten av: søppel og morgenånde

Utålmodig : tja, gleder meg til å møte mini. Men ønsker å gå fulle 40 uker! :)

Tungt: går greit enda. Er ganske tungpustet da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Du er jo kjempeflink som har kjøpt inn så mye og er nesten helt klar allerede. Du er nok ikke alene om å sove lite om nettene, men låsning i ryggen hørtes ikke godt ut :(

Men bra at det går bra ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Herremin så dårlig jeg er å oppdatere, er jo DEN snikeren her inne på alle andre sine tråder.

Det er ikke så utrolig mye nytt å komme med da. Men litt kanskje.

Vi fikk handla Stokke Tripp Trapp stol på salg, men mine og M sine foreldre sine penger :P Da fikk vi både stolen, newborn sete, sånn babysete og pute til julegave av de! Den var kjempefin!!

Jeg er jo i uke 30 nå og kjenner godt det "alle" sier om tredje trimester, for jeg er TRØTT som det holder for tiden. Hver dag i to-tiden så holder jeg på å sovne på jobb. I tillegg blir jeg veldig lett kvalm hvis jeg er for sulten eller for mett. Og det er ikke lett å være sånn passe, for magen min har jo nesten ikke plass til noe - så jeg blir stappmett av bare bittelitt mat, og så blir jeg selvsagt kjempefort sulten igjen etterpå. Haha!

Og jeg er jo sånn som blir mega-gretten når jeg er sulten, så en dag jeg ikke hadde noe mellommåltid med meg på jobb så var det stakkar kjæresten min som måtte høre på all sytingen via Facebook chat. Og når jeg kom hjem så stod det en liten skål med sjokolade i gangen, hahahah! :)

Og sovingen er på plass igjen da, så jeg har gått fra å sove noen få timer hver natt til å nesten sove 12 timer i døgnet. Det er deilig da, men er jo like trøtt uansett. Hvis noen har noen tips å komme med, så tar jeg gjerne imot det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver med at du er trøtt, og at det er så vanskelig å spise riktig mengde med mat nå som det er så dårlig plass til magesekken. 

Har dessverre ingen tips, men tror at det bare er bra at du sover og hviler når du har tid. Lytt til kroppen :) Det er det rådet man som oftest får,hehe.

Men gratulerer med uke 30 :) Du har jo kommet kjempelangt, og det er ikke lenge igjen nå :) Bare gleder du deg, eller har du samtidig litt panikk og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk overraskende avslappa til hele greiene. Jeg har jo på en måte venta på og ønska meg dette så lenge nå!

Jeg syns selv at jeg har et godt lag med barn i alle aldre og føler meg veldig trygg på å tilbringe tidsammen med andre sine barn/babyer.

Det betyr jo også veldig mye at M er verdens roligste og avslappa til alt - og at han også gleder seg masse selvfølgelig! Vi har også snakka mye om hvordan vi skal gjøre ting når barnet har kommet og jeg tror ikke det kommer til å bli noen problemer med det heller :)

Det har kanskje noe med at jeg har hatt et veldig fint svangerskap, sånn at jeg tror at alt annet kommer til å gå som smurt! Haha!

Jeg har i allfall veldig positive forventninger til både fødsel ogbarselstid/permisjon.

Selv da? Hvilke tanker har du gjort deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blandede følelser egentlig, men for det meste positive :) Gleder meg veldig, men samtidig, så har jeg omtrent nesten aldri holdt en liten baby før, så det er jo veldig nytt for meg og for mannen og. Men er også heldig som har en snill og rolig mann, som vil gjøre alt for å hjelpe til :) Begynner også å bli litt nervøs for fødsel, men prøver å tenke på at jeg er heldig som skal føde i det her landet og i en tid hvor man har bra kunnskap og utstyr tilgjengelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...