Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Takk for det dere, selv om det var i seneste laget. :P

 

Har visst gått nesten en mnd siden sist, men sånn blir det nå bare. Har bare ikke hatt så fryktelig mye å si. :)

 

Nå blir J fem mnd på lørdag allerede. Han er så god og så blid. :) Veldig kontaktsøkende, ivrig og sosial. Han har knekt koden på å rulle fra rygg til mage, men gjør det ikke hver dag. Er enda litt tungt for han, så er ikke alltid han gidder. :P Men det kommer seg. Han øver også stadig på ålingen, men enn så lenge kommer han seg bare bakover. Herlighet så frustrert han kan bli. :fnise:

 

Nettene er helt ok enda. Våkner ca. 23 og 0330. Noen netter sover han videre uten problem etter oppvåknig nummer to, mens andre netter tar det en times tid å få lagt han. Dermed er det morgen mellom 05:30-06:30 de fleste dager.

 

Vi har derimot endelig fått inn litt mer rutiner på dagtid! 2-2,5 timer etter at vi har stått opp er han klar for å sove igjen. Da legges han ut i vognen, og sover 1-2 timer. Etter det er han våken 2-2,5 timer i slengen før han er trøtt igjen. Da sover han alt fra 30-1,5 timer. Sover sjeldent noe mer etter kl 16, men kan sove helt til 16:30 uten at det blir noe problem med leggingen. :jepp:

 

Så klart har vi dager hvor ting ikke går like greit, men det er nå denne tralten vi er inne i nå, og det er ganske så ok. :)

 

Har ellers fikset littpå rommet til O for å gjøre klart til de skal dele rom. Har solgt sengen han hadde, og kjøpt ei køyeseng. Det ble mye bedre, og føler vi fikk utnyttet plassn bedre (gamlesengen var 90, denne er 75, og har plassert den en mer gunstig plass i rommet). Foreløbig er den hvit, men den trengs å males, så leker med tanken på å male i en annen farge enn hvit. Selv om jeg egentlig synes det er fint sånn som det er. :)

 

Om en måned blir jeg å flytte J inn til O. I sprinkelseng så klart. Så kan jeg bare amme nede i køyesengen om natten. :)

 

I disse dager så går jeg og gleeeeeder meg til en festival som skal være her om to uker. Skal med en av mine beste venninner :hjerte: I tillegg skal både misdior og kisskissbangbang, pappa og enda fler, så jeg gleder meg til å treffe både kjente og kjære! :hoppe:

 

Ja også skal jeg nok til Oslo i september. Sannsynligvis 18 september. For å besøke søster. Gleder meg til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal på festival ja, håper været blir bedre enn det har vært i sommer! Men festival blir det nok åkkesom, noen år har det vel vært høye støvler og parkas, men stor stemning likevel :) Har ikke vært de siste årene jeg, sist var i 2012. Håper det blir bra :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å ha festival og Oslo tur å se frem til..

Godt å høre at det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal på festival ja, håper været blir bedre enn det har vært i sommer! Men festival blir det nok åkkesom, noen år har det vel vært høye støvler og parkas, men stor stemning likevel :) Har ikke vært de siste årene jeg, sist var i 2012. Håper det blir bra :jepp:

Å? Har ikke fått med meg at fy bor i samme by som meg. :)

Jeg har vært i 2010, 2012, 2013 også blir det i år da. :) Gleder meg!

Håper været blir ok. Hvis ikke går det vel greit uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å ha festival og Oslo tur å se frem til..

Godt å høre at det går bra med dere!

Absolutt! Nå kan høsten egentlig bare komme! :)

Går det bra med dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å? Har ikke fått med meg at fy bor i samme by som meg. :)

Jeg har vært i 2010, 2012, 2013 også blir det i år da. :) Gleder meg!

Håper været blir ok. Hvis ikke går det vel greit uansett. :P

Jeg gjør nok det :jepp: Jeg var i 2012, da sto mannen på scena, så da var jeg jo nødt. Jeg er jo sjefsgroupie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nok det :jepp: Jeg var i 2012, da sto mannen på scena, så da var jeg jo nødt. Jeg er jo sjefsgroupie :lol:

Åh, kult! Nå ble jeg jo ganske nysgjerrig på hvem mannen din er. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som bare. Etter halvannen uke hvor R har vært en del borte på ettermiddagen, takler plutselig ikke J at han legger han lenger. Han gråter sårt etter meg.

Neste helg skal jeg på festival, så jeg håper vi klarer å snu det innen da. For at R skal slippe stresset med hylende baby, for at jeg skal slippe å ha hjertet i halsen helt til jeg får sms om at han har sovnet av utmattelse, men mest av alt for J sin del. Han forstår jo ikke hvorfor mamma ikke kan komme og ta over.

Det er nok fordi han har blitt eldre og mer bevisst over at mamma potensielt kan bli borte fra han. Jeg vet det går over, mrn i denne perioden foretrekker jeg å møte behovet hans. Akkurat nå er jeg som nærmeste omsorgsperson best. Sånn er det bare.

Når det er sagt, så ser han pappaen sin hver dag. Så jeg kommer ikke til å avlyse festivalen. Har gledet meg, og planlagt alt for mye til at det er aktuelt.

Håper bare dette går over til da. Vi skal øve hver dag fram til neste fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ellers så vurderer jeg å slutte å skrive dagbok. :) Vet liksom ikke helt hva jeg skal dele for tiden, og det gir meg ikke helt den "gleden" det gjorde før. Også litt fordi jeg har blitt mer reservert i forhold til å brette ut privatlivet mitt her, for det kom til et punkt hvor jeg ble lei av at brukere som leste i boken min her, brukte det de leste mot meg under Ab-funksjonen rundt om ellers i forumet. Var f eks en som sa noe alla "nå har jo forholdet ditt hanglet i en tråd lenge da" osv.

Så siden jeg ikke lenger bruker dagboken som en ventil til vonde følelser og annet tankespinn, så blir det mest bare hverdagspjatt. Og det er i grunn ganske kjedelig å skrive om. Og sikkert enda mer kjedelig å lese om. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånne KG-AB-er, altså. :roll: Skjønner deg godt da. Har så godt som slutta å skrive dagbok selv, føler ikke jeg har tid lenger. Men koser meg med andres dagbøker fortsatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dagbok, men skriver ikke så ofte. Synes det er koselig å ha det, kan skrive litt i koder og få ut litt følelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var jeg også for ikke så lenge siden. Føler dagbok er mest intressant å skrive når den handler om graviditet :P

Men vi er jo inne og leser når du kommer med en update da :) Selv om det kanskje bare blir en gang i mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Blir sikkert å oppdatere i ny og ne. Men kommer neppe til å bli like ofte som det var før. :)

Nå blir J seks måneder om to dager. Var på kontroll på torsdag som var. Da veide han 8500 g og var 69,6 cm. Sånn ca. De glemte å skrive på kortet så er litt usikker på nøyaktig lengde. Men noe med 69. :) Han har bare lagt på seg 350 g på nesten to mnd, så ikke så mye. Gulper mye. Men verken jeg eller helsesøster var bekymret. Han ser veldig godt ut. Vokste jo svært mye de første to-tre mnd. Også har det da stagnert mer de siste tre.

På onsdag fikk han sin første tann, og nr to kom dagen etterpå. De har kommet ganske langt opp allerede. :) og nå er det altså like før han åler. Han kommer seg bakover, men fortsatt bare så vidt framover. :)

Selv er jeg ganske sliten nå. Har vært mye alene med guttene de siste ukene. Kombinasjon av fjelltur, øvelse i heimevernet, jobb og diverse andre ting. Nå kom han hjem fredag, og drar igjen tirsdag /onsdag. Blir da borte helt til søndag. Sukk! Hater høsten. Er så frykt mye akkurat da.. Slik kommer der til å være helt til slutten av oktober.

Kudos til alenemødre altså. Jeg hadde ikke orket det. I alle fall ikke så lenge den ene er baby.

Edit: Hehe, egentlig elsker høsten da. Altså, årstiden i seg selv.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så har det gått over en mnd siden sist.

J ble syv mnd i går. Tiden går fort. Han åler, øver av og til på å stå i krabbestilling og er generelt en utrolig blid gutt. :)

Jeg og R produserer viss svært blide babyer, for O var også en konstant blidunge fram til i alle fall 1,5 år. Da fikk han et litt mer svingende humør :ler:

Selv er jeg verpesyk?!?! Wtf? Men noe can do. R har jo kuttet strengen. ;)

O er inne i en voldsom mammsperiode. Han har vært helt hysterisk når han har blitt levert i bhg. Hylgrått stakkars. Og det har visst tatt en stund før han har kommet seg ut av det. Så jeg har prøvd å henter han tidligere pluss at på tirsdag fikk han være hjemme. I går gikk det greit med levering da, så håper det fortsetter.

Vektmessig går det ganske greit. Fortsetter å gå ned jevnt og trutt, uten at jeg egentlig gjør så mye for det. Veier nå 66 kg med mine 174 cm, så hadde jeg bare fått opp muskelmassen igjen så blir jeg nok fornøyd. :)

Det var den oppdateringen. Her pusses det enda opp forresten. De er så forsinka. Men ikke så mye igjen nå. :)

Edit: Datoen går visst litt i surr. Han ble syv mnd på torsdag. Ikke i går. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Denne dagboken er egentlig lagt død. Fem mnd siden sist så det er ikke så mye skrivelyst akkurat. ;)

Men på tirsdag fylte J ett år gammel. Så det må skrives litt. :)

Tiden har gått fort og sakte på samme tid. Husker hvor utmattet både psykisk og fysisk jeg var de første 3-4 ukene. Det var mer slit enn noe annet med baby som konsekvent skulle ha annen hver time på natt og hver time på dagtid. Dessuten sov han korte lurer. Likevel slapp vi jo unna kolikk denne gangen. Så det var godt. 

J er så flink og flott. Han er like blid som dagen er lang, utforskende,mammadalt, ser opp til storebror og ja. En veldig enkel ettåring. Storebroren var også veldig lett på samme alder. Med han kom utfordringene noe senere. ;) Han er henvist til ppt så vi har litt utfordringer med han. Men han også er verdens blidere gutt og når han ikke plager lillebror så er han en super storebror. :)

J lærte å gå da han var 10,5 mnd. Så der er han allerede dreven. Han sier der, eia, ahde og mamma. :)

Akkurat nå er vi i en bedriten oppussingsfase. Huset er ubeboelig da det er hele andre etasje med stue og kjøkken som pusses opp. Så vi har litt kjipe boforhold. Men det blir nok veldig bra til slutt!  

Ellers koser vi oss med omgangssyken nå og jeg er generelt litt vemodig til at J er blitt så stor. Føles rart å være ferdig med graviditet og spedbarn. Men jeg får nyte friheten det gir. :)

Begynner selv i jobb 1 juni. Da tar R over i ti uker før barnehagestart. :) Føles bra at J får være hjemme så lenge. Men tror han hadde taklet det veldig bra da. Han elsker åpen bhg etc. :)

Jeg og R har slitt en del i det siste. Men vi er begge innstilt på et siste forsøk nå. Så får vi se. :)

Det var den oppdateringen. :) Artig å lese tilbake på så tenkte det var greit å oppdatere nå når han er ett år. Håper det står bra til med alle som evt leser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Hoppetau skrev:

Så deg på tv i dag :)

Hva? Det høres rart ut. Ingen har filmet meg så vidt jeg vet? :P Hvor og hvorfor i så fall?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau
Den 3. mai 2016 at 12.57, Teriyaki skrev:

Hva? Det høres rart ut. Ingen har filmet meg så vidt jeg vet? :P Hvor og hvorfor i så fall?  

...

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hoppetau skrev:

Bård Tufte Johabsen hadde sitt standup show "mann 44" hvor han harselerte litt med oss Kg-damer. Ett innlegg fra deg fra 2012 var brukt i den sammenheng:PVar innlegg fra fire brukere her, men var bare deg jeg kjennte igjen siden vi henger en del i samme forum (jeg er alltid anonym igrunn). Så nå er du kjendis;-) 

Hadde selvsagt vært hyggeligere om jeg skreiv det i går allerede, men det ville jo ta vekk litt av mystikken. Er igrunn litt overrasket over å ikke ha funnet en tråd her inne om spøkene hans om oss kg-damer:fnise:

Haha ja har hørt om det der! Stemmer det at det var et spørsmål om NSB?  Og at han disset at jeg spurte her i stedet for på Google? :fnise: Husker ikke selv å ha skrevet om det, tar jo omtrent aldri tog/buss. Men det var vel noe spesielt jeg lurte på da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...